Aktiesnakken — December 2016
-
Morgen ;0)
-
Godmorgen. Tak for svar. Grunden til, at jeg særligt spurgte til Maha Energy er, at der rigtig nok både er debat på Facebook i dens egen gruppe, i jeres FB-gruppe og på Shareville. Men det er i bund og grund den samme enkelte person som leverer info alle tre steder. Jeg kender ikke til personen i forvejen og kan ingen track record finde og vurderet på billederne gætter jeg også på, at det er en relativt ung person. Derfor var jeg meget nysgerrig efter en second-oppinion på Maha Energy?
-
Lyder smart her:
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/maha-energy.html -
Nye beregninger fra Silver på acres i Montney, dermed ikke sagt at prisen præcis som han mener men en god og saglig rettesnor http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21051937
-
Han skal godt nok have regnet meget forkert, hvis en kurs på 5,70 skal retfærdiggøres i forhold til 148 nok! Der har man altså kun montney, hertil kan man så ligge Quebec, der, hvis det blev solgt til mindsteprisen i Ohio (der har samme Utica formation) på 6000$ pr acre, så skulle kursen hedde 61 nok per aktie bare for det. Så nærmer vi os kurs 200. Så har man lige det absurde fund i Jordan og flere andre småområder. Bliver sjovt når der kommer flere oplysninger ud fra selskabet!
-
Som jeg læste det for nogle dage siden, så er der kun RL og et eller andet europærisk selskab der kan udvinde fra oil shale. Men jeg tænker der må være en større aktør på markedet, der rigtig godt kunne tænke sig at komme ind på et nyt og stort marked som Jordan. Kan QEC ikke ende med at blive den lille i et sådant spil?
-
Den anden er verdens største og et fra baltikum hvor de har fracket i mange år, tror det ligger i Letland, de er allerede i Jordan:-) og har fået adgang til områder. En spiller kan aldrig sidde på det hele, det er for dyrt og for ejer er det ikke smart at være afhængig af et selskab, der er rigtig mange involverede i Jordan, alle de store er dernede og så den lille oliemyg fra Canada
-
Er faktisk kommet i tvivl om de er i Jordan, ved faktisk ikke hvornår opdateringer kommer, nogen siger sidst på året, andre januar og nu hører jeg februar. Jordan er for mig bare en joker der kan udløses, men ikke noget jeg kalkulerer med indtil videre.
-
Tænker bare der kommer en opdatering på Jordan inden der sker noget i Quebec, nu skal politikerne lige hjem fra ferie d. 7/2 inden de kan lave rammevilkårene, så der går nok lige noget tid derefter inden der sker noget. Hvis der kommer noget om Jordan ved Q4 d. 28/2, så kan det være næste trigger. Medmindre der kommer noget om de nye brønde i Montney

-
Skulle gerne bores og startes op, hver gang antal boe øges stiger kursen, den stiger på facts og ikke på muligheder, hvilket er ok dog kan vi tilføje at selvom reserverne ikke er facts endnu burde de delvist indregnes og det er de slet ikke, faktisk overhovedet ikke.
-
PH bliver ikke solgt før det er kortlagt for værdier af olie, gas og metaller. Antler kunne sælges og tror jeg også de er interesseret i, men ingen har meldt sig, men betyder mindre for mig, en emission vil også være fin bare den bruges til produktion og ikke jordopkøb
-
Emission bliver bare tolket helt forkert alt for mange gange på børsen! Vi så sidst hvordan kursen gik et stykke under emissionsprisen, bare på grund af dårlig stemning. En nyhed om et salg af en mindre del, som formodentlig alligevel vil være en god slat penge, vil formodentlig blive tolket meget mere positivt af markedet og jeg tror det kan være en afgørende forskel for at få QEC til at løfte sig til himlen igen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind