Bavarian Nordic — August 2025
-
-
Håber Michael Voss også beholder is i maven som ATP og ikke sælger
-
I tilbudsdokumentet side 35 er beskrevet at hvis man opnår 67% ejerskab har man magt over vedtægterne, og kan lave kapitaludvidelser uden fortegningsret for eksisterende aktionærer (dog til Markedskurs, som man vel i et eller andet forstand selv kan flytte på). Der er i det hele taget en del skræmme eksempler, som eks. at hvis de IKKE tvangsindløser (efter opnåelse af 90% ejerskab), er de ikke forpligtet til at levere oplysninger i samme niveau som nu (altså hvis de afnoteres....)
-
Indtil nu er Chik-vaccinen kun regnet som rejsevaccine, er der ikke kapacitet til mere, eller er det for at holde kursen nede. Hvis der blev solgt (markedsført) til bekæmpelse af de voldsomme sygdomsudbrud vi ser i f.eks Kina, skete der nok noget, men det kan selvfølgelig ikke budgetteres i år.
-
... og kunne vedtægterne ikke ændres? fra AI "Et børsnoteret selskab ændrer vedtægter ved at få godkendelse på en generalforsamling med et flertal på mindst to tredjedele af de fremmødte aktionærer, efterfulgt af en udarbejdelse af et beslutningsreferat, der underskrives af dirigenten."
-
Dansk Aktionærforening om Bavarian: Vi har svært ved at bakke om om købstilbud https://proinvestor.com/investornyt/1355058/dansk-aktionaerforening-om-bavarian-vi-har-svaert-ved-at-bakke-om-om-kobstilbud
-
Har man n….. så er valget nemt. Hold fast og vent!
-
Børsen 12:58 "ATP afviser igen købstilbud på BN" Det meste er kendt stof, dog er disse passus ekstra interessante vurderer jeg: "Børsen har desuden forsøgt at få svar på, hvorvidt ATP vil kæmpe for, at BN forbliver på børsmarkedet, eller om de kan se sig som investor, hvis selskabet afnoteres. " og “Der skal bruges mange penge, men jeg kan ikke give detaljer, for det afhænger af, hvilke slags aftaler det kan ende med, og det er ikke en del af det, vi fremlægger i dag,” formand til Børsen i dag.
-
Glemte helt at lytte til Mio.-klubben i morges…
Lau: “Lausy tilbud. Bestyrelsen er hoppet over på den anden side af bordet og holder med Wilhelm Erobreren. Og hvad får de for det? Det må vi spørge om – for hvis det er tilfældet, så kan det være, politiet skal ringes til, og der skal rejses erstatningskrav.”“Barda har vist vetoret omkring ejerændringer i BN og kunne kræve 6-7 mia. tilbage…” “Finanstilsynet burde komme på banen og se nærmere på forholdene.” I alt ca. 5-6 min. indslag. (fort.)
-
(fort.) (fra 22 min. inde i udsendelsen).
-
Jeg tror bare vi skal sætte os på hænderne og lade kapitalfonden klare oprydningen. Så længe de ikke tvangsindløser mig til underkurs. Der har i alt alt alt for lang tid været for mange som hellere vil ud af aktien, uanset at den var undervurderet. Nu hvor vi står ved slutningen, er det dumt at veksle 15 års medejerskab til en kortsigtet mini gevinst
-
For os newbies: @ElliotSpitzer igen: En lektion i opkøb – Polaris’ køb af Mols-Linien er både spændende og lærerigt og tåler genlæsning nu hvor købstilbuddet foreligger. https://proinvestor.com/boards/127974/ se indlæg 127990
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind