Bavarian Nordic — November 2024
-
@toov men hvordan ser du kursen i forhold til udmeldte ordre pt.? Der er jo udmeldt hvorfor der er et interval i 2024 resultatet. Produktet er lavet, kontrakten er underskrevet og der er navn på. Spg er kun leveringstidspunktet. De 2,4 mia kender vi også, det er langvarige kontrakter, som er imdgået. Vi kender dog blot ikke fordelingen og til hvem i dybden.
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1246768/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Bavarian Nordic har oplyst at de har sikret order for 2,40 mia kr. for 2025 frem til nu. Analytiker estimatet ved Q3 var på 4,30 mia kr. men det er for hele 2025. Jeg tror derfor samle set at det ikke er urealtisk at tage udgangspunkt i 4,30 mia. kr. for at have noget at regne på.
-
De resterende 1,9 mia. kr. svarer fx til 4,2m doser, hvis det er salg til afrika
-
Hvis BN producerer 10m doser i 2025, så må der fortsat være nogle 3-4 mio. doser tilbage udover 4,3 mia i omsætning tænker jeg.
-
Forbedret situation i DRC ifølge BBC: https://www.bbc.com/news/articles/cqxw1l05l1ro.amp
-
#Strøyer Som du selv er inde på er BN konservativ værdisat. Den er stadig meget svingende selvom meget risiko er fjernet. Det hænger nok sammen med historien om Prostvac selvom jeg synes det er ved at være lang tid siden. Alligevel blev jeg bekymret med udmeldingen i Børsen og Jefferies fordi det simpelthen skaber forventninger hos aktionærerne (mig) .
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1247269/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
@Toov: I øjeblikket guider Bavarian selv et resultat på 1,7 mia på Ebitda niveau (den høje ende, da kontrakten er indgået, men ikke leveret, dvs. hvis ikke i år, så kommer indtægten næste år.). 500 mio i afskrivninger og 200 mio i Chik vacciner, som er nulført. Så får vi en bundlinie på 1,4 mia. Jeg forventer at pox vokser, men indregner kun status quo. Rejse vaccinerne forventer jeg giver 300 mio kr. mere på bundlinien næste år som minimum (produktionsforbedringer, stigning i salg m.m m.m).....
-
Så resultat næste år forventer jeg som minimum 1,7 mia. En virksomhed som vækster flot i omsætning og resultat, samt er ganske overkapitaliseret, skal koste en PE på 15 hvilket giver en børsværdi på 25,5 mia eller en kurs på ca. 325-330. Det vil jeg syntes er en fair kurs, med det vi kender lige p.t. og uden mpox fugle på taget. Men hvor ligger du ? Du skriver at der mangler ordre. Men uden de ordre du søger, hvilken kurs tænker du så Bavarian burde have ?
-
Hej Strøjer, du har vist alligevel fået et par mpox fugle ind i dit regnestykke. Selv hvis du som du siger har uændret mpox fra 2024 til 2025 på omkring 3,5 mia. kr og ikke konsensus på 4,4 mia. kr. - så er det jo fortsat 1,5-2 mia. kr mere end hvad BN anser som forventet basis på den del. Dvs. du beregner PE udfra indtjeningen i et ekstraordinært år. Det kan sagtens være realistisk, men du har altså lagt positive forventninger ind.
-
@Strøjer PE er desuden efter skat, så der må ryge 22% af din værdiansættelse, som jeg ser det.
-
Jeg har her til morgen købt yderligere op i BN.
-
@bavainvestor: Min tanke omkring Mpox omsætning, er at med 2,4 mia i bogen nu, og freezedried lige om hjørnet, så burde 3,5 mia ikke være andet end normen. At PC siger at deres basis er 2 mia, er deres sædvanlige konservative udmeldinger hvad angår regnskabstal.
-
På side 68 i 2023 regnskabet ses, ar
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind