Bavarian Nordic — Marts 2024
-
@DaPhamis 20/3 15:50: Paul Chaplin udlagde en strategi for et par år siden om at Bavarian skulle være verdens største vaccineselskab i 2025, hvis jeg ikke husker forkert. Denne strategi er fejlet, ligesom 2 meget store og vigtige forsøg, som de godt vidste man ville komme for sent med i forhold til konkurrenter. De satsede på at få nogle partnere for RSV og at deres covid-vaccine ville være bedre end de andre på markedet. Begge strategier fejlede. Derudover er det ikke lykkedes ledelsen at
-
tiltrække store investorer. Der er mange ting, som man godt kan kritisere ledelsen for. Og jeg synes, at PC har efterhånden siddet alt for længe på pinden for at kunne fortsætte. Jeg er helt enig med dem der siger, at den dag han ryger ud stiger kursen gevaldigt alene på denne nyhed. Problemet er måske, at de ikke rigtigt kan komme af med ham.
-
"forhøjelse af aktiekapital i 2025"? https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6915
-
Det er når selskabet rejser eller indhenter ny kapital via en aktieudvidelse. Altså en udvanding af eksisterende aktier, når de f.eks. skal købe nye produkter eller lignende. Det har Bavarian benyttet sig af mange gange. Og det er det, som gør os alle aktionærer nervøse (og shortere glade)
-
Ja der er mange ting som bliver "standard" for Bavarian Nordic herunder aflønningsprogrammer hvor der igen igen foreslåes, at selskabet skal bemyndiges til at udstede Warrants lige i underkanten af 3% af selskabskapitalen. Det bliver hurtigt et tag-selv-bord og man kan spørge om de slet ikke får løn i forvejen? vi har jo set hvordan warrants rask væk udnyttes til salg på niveauerne under kurs 200. Nå men aktionærerne venter stadig på belønning for deres tålmodighed i det her selskab
-
Hvis kursen bliver liggende, hvor den er, er warrants værdiløse. Jeg ved ikke, hvornår Bava startede warrant-programmer op, men de sidste fire år, har kursen jo meste ligget højere end nu, så warrants tildelt i den periode er for det meste værdiløse ved nuværende kurs. Fidusen ved warrants er jo netop at belønne folk for at få kursen op, så vi andre også tjener.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind