Bavarian Nordic — Oktober 2023
-
Mht opkøb, hvad er der som er interessant at købe?. Produkterne ja, men en organisation der er spredt ud over 7 sites i 4 lande.
er nok ikke så tillokkende. Det vil også for bavarian som selvstændig firma være en stor omkostning modsat de firmaer der nok har et og i et land. -
Kort video..Pharma- og biotek opdatering..Novo Nordisk har været oppe og ramme kurs 700. Genmab har længe har været kursmæssigt svag og falder yderligere i dag pga. hold-anbefaling fra Nordea. Bavarian Nordic er igen i ilden, efter selskabets CEO meldte ud i et interview på Finans.dk, at selskabet nu ændrer de strategi. Og så er kursen på Hansa Biopharma faldet voldsomt efter en melding om meget skuffende salgstal. https://www.proinvestor.com/boards/116103
-
Det er vildt, men de ser ud til at have ramt plet gennem en længere tid nu, så de får sikkert ret. De så det komme, at ledelsen og selskabet ville droppe nye produkter og blive en "kedelig" vaccinevirksomhed. Nu forudser der sikkert det næste træk, som vi andre ikke helt kan gennemskue endnu
-
Jeg er noget forundret over, hvordan i alverden, Chaplin stadig sidder på den post i dag. Jeg må også være ærlig og sige, at jeg er endnu mere forundret over, at kursen ikke falder noget mere end den gør, når ledelsen fejler så meget på alle fronter. Der er så mange andre gode muligheder derude, at det undrer mig, at eksisterende aktionærer ikke bare sælger og køber noget andet.
-
Godmorgen

-
Shorterne følger selvfølgelig også med, og de har sikkert en god fornemmelse af hvad der venter af ordrer…og det skræmmer dem tydeligvis ikke
-
Den seneste uges fald i aktien er jo selvskabt, havde markedet modtaget en ordentlig formulering i en fondsbørsmeddelse gerne i forbindelse med aflæggelse af Q3 tallene så havde vi nok set et mere afdæmpet fald. Men at PC udtaler sig til lukkede medier og er evndt på en tallerken i løbet af et par måneder mgt strategi, bevirker ikke en bedre tillid til selskabet. Rolf mener at Bavarian er bedre end de der "Novo-drenge" og CFO'en giver løfter/garantier om fremtidige vacciner som dog brydes
-
Shortpositioner på danske aktier fredag d. 13. oktober 2023 https://www.proinvestor.com/boards/116118
-
Der er vel efterhånden ikke mange der lytter til udmeldinger fra Rolf eller Mr. Fake news / chokolademælke manden/ Novo drengen, han er vist mest en der bare skyder fra hoften. Men at en CEO pludselig melder at de ikke når slagsmålet uden at sige hvad de så når at sælge. Dette er gift for en aktie. Investorerne ved ikke om de skal prise aktien efter 2--3 eller 4mia,,hvilket vil have stor betydning for kursen.
-
Jeg ser ledelsens udmelding som et klart tegn på, at de føler presset, som de så klart ikke kan håndtere. Havde de udsendt en pressemeddelelse herunder indkaldt til en pressekonference, så kunne de med en velforberedt og professionel præsentation af en gennemtænkt strategi med mål, tiltag og konsekvenser, så kunne ledelsen have genvundet noget af den tabte tillid. Her fejlede de ..også…og fremstår nu istedet endnu mere amatøragtige end før
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind