Bavarian Nordic — August 2023
-
Det er videnskaben der afgør, om det lykkes. Det videnskabelige resultater retter sig altså ikke efter hvem der har betalt. Jeg går ind for at offentlige midler anvendes med omtanke. At smide mange flere penge efter en højst tvivlsom(!) kandidat, for at tvinge det ind som en inferiør kanditat(!) på et marked som er næsten forsvundet(!), og hvor der i forvejen er et hav af andre meget effektive vacciner(!), det virker som halsløs gerning
-
Jeg går også ind for, at offentlige midler anvendes med omtanke. Og jeg tror også, at det er derfor, Sundhedsministeriet har udtalt, at det naturligvis må prøves ved de uafhængige lægemiddelinstanser, om vaccinen kan bruges - og ikke af det firma, som har en åbenlys og betydelig økonomisk interesse i, at projektet lægges død, inden der skal til at betales milestones og leveres vacciner / betales støtte tilbage. Staten skal selvfølgelig have en fair mulighed for at få valuta for pengene
-
Jamen der bliver også ansøgt om godkendelse. Du mener vaccinen er lovende. Hvilke interesse skulle BN dog have i at lægge en god og lovende vaccine i graven???
-
Jeg ved ikke, hvor lovende vaccinen er rent kommercielt. Altså om den har potentiale til at blive den store kommercielle succes, som Bava havde håbet på. Men det er ikke ensbetydende med, at den ikke skal godkendes, hvis den kan godkendes, så staten kan få sine vacciner + evt. tilbagebetaling (afhængig af de aftalte vilkår). Og så Bavas partnere kan få den aftalte betaling for det, de har leveret.
-
Staten skal nok få hvad de er blevet lovet. Det har der vist aldrig været tvivl. Og slut fra mig på dette emne, jeg synes argumenterne er blevet for søgte.
-
-
Så vidt jeg har set, så køber ledelsen kun i de warrants, som bliver udstedt... Jean-Luc solgte ved kurs 200 så vidt jeg husker, hvilket var meget godt set af ham.
-
Og angående Covid-vaccinen, så kunne mange se dengang, at der ingen fremtid var i denne, da de ingen partnere kunne skaffe. Så kom den Danske Stat i sidste øjeblik og postede penge ind i projektet... ingen af de andre spillere viste interesse. Så det siger lidt.
-
Bavarian vil genvinde tillid fra investorer efter gigantisk flop https://www.proinvestor.com/investornyt/1039079/bavarian-vil-genvinde-tillid-fra-investorer-efter-gigantisk-flop
-
De kunne starte med at lave et aktietilbagekøb program med et par hundrede millioner, hvis de også vurderer ar kursen er gunstig på dette niveau. Eller at ledelsen køber lidt op for egne midler… så må sommerhuset i Tidsville vente lidt med at blive købt eller moderniseret. Blot et forslag.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Helt i orden - vi slutter her...