Bavarian Nordic — Juni 2023
-
-
Tak @POPN. Ja, jeg købte mig tilbage igen, men en meget mindre portion end hvad jeg solgte. Ja, du har ret, jeg holder meget af Bavarian som aktie, men nok fordi jeg allerede har lagt så meget tid i den. Jeg er stadig kritisk og bekymret, men håber selvfølgelig på at du har ret. Og hvis ikke, så er det jo kun penge :-).
-
@le45: Nej, det kan Bavarian ikke gøre. Det ville være imod reglerne.
-
Så fik shorterne en portion meget billige aktier. Husk at en række kompetente børshuse har kursmål for BN, der ligger langt over dagens kurs. De 8 analytikere, der dækker BN - er de mon for dumme til at regne? Eller kunne de hen og få ret? Deres gennemsnit var jvf. EI den 21/3 2023 på kurs 375,25 kr. Mest optimistisk var CitiGroup, der vurderede at aktien skulle op i kurs 480 kr. Hvis de stadig mener det, og de får ret, har de skabt grundlag for solide gevinster til deres kunder ved at købe nu.
-
Fokuseres der alt for meget på Covid og RSV? Den 7/3 2023 fremlagde SAXO bank en analyse af Bavarian Nordic. Jeg har omtalt den før, men den fortjener at stå skarpt i alles erindring om vaccinefabrikken Bavarian Nordic og dens omsætning og nettoindtjening i de kommende år. Omsætning og nettoindtægt 2023: 6,720 mia. kr. / 1,417 mia. 2024: 5,509 mia. kr. / 1,417 mia. kr. 2025: 5,941 mia. kr./1,219 mia. kr. 2026 est. omsætning: 5,693 mia. kr./EBITDA: 2,112 mia. kr. - 2027: 5,696 mia. kr. / 2,3 mia.
-
Man skal måske også spørge sig selv, hvad det såkaldte "marked" egentlig er. Som jeg ser det, er 90% af købere og sælgere algortimehandler. De er fuldstændig ligeglade med, hvilke selskaber de handler i. Bare de kan tjene penge på en stemning eller selvfølgelig også gode eller dårlige nyheder. Nasdaq CPH fik slettet alle oplysninger om, hvem der handler aktier. Hvorfor mon? Nasdaq tjener penge på omsætning af aktier. Tjek engang, hvor mange aktier, der handles i slutauktionerne. Algoritmer!
-
Jeg har p.t. ikke aktien, men jeg læser fortsat med stor interesse med på chatten. Dejligt med forskellige synspunkter. Jeg beder dog om, at der ikke søges lagt motiver, som ikke er dokumenterede, ind for at nedgøre andre debattørers indlæg. Husk på, at det jo , grundlæggende, er uenighed, der skaber en givtig debat. Og tak for Jeres mange gode indlæg.

-
Ikke for algoritmehandlerne. De tjener penge på de små forskydninger, der dagen igennem opstår i kurserne. Det var meget tydeligt at se på en række midcapaktier, da vi kunne se, hvem der handlede. De kendte "gutter" GSE, GSA, XTXE, CITI og de andre handlede frem og tilbage med hinanden dagen igennem. I de illikvide aktier kunne det selvfølgelig ikke lade sig gøre. Algoritmerne handler ud fra mønstre, og selvfølgelig kan kursen stige i den sammenhæng.
-
Det gjorde kursen i BN i dag sidst på dagen, da mønstrene fomentlig har tydeliggjort, at der kom seriøse købere i markedet. Jeg har også registreret - og det kan være tilfældigheder - at i de sekunder det tager, at gennemføre en handel via MIT-ID ændrer kursen sig pudsigt nok i 80% af mine handler. Når jeg skal sælge falder kursen og jeg skal indsætte en ny kurs - når jeg skal købe, stiger kursen. Jeg handler som regel med strakskurser. Sjove tilfældigheder.
-
Enig, @Match - den forbaskede MitId godkendelse er dræbende

-
@Match 17.58, det er den samme oplevelse jeg har haft, at kursen pludselig i samme sekund jeg trykker på køb/sælg, så ændre kursen sig. Har flere gange tænkt om de kende min kurs jeg vil handle til INDEN jeg har trykket på køb/sælg
Det opleves meget mærkeligt!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind