Bavarian Nordic — Juni 2023
-
Mit eneste bud: aktien er massivt shortet (næsten 6%) og dem der shorter den er primært de store fonde, som har midler og ressourcer til at udnytte svagheden i aktien. Men det kan også være gevinsthjemtagningen fra de seneste uger med stigninger
-
LA County health officials report 'concerning' spike in mpox cases https://abc7.com/mpox-monkeypox-los-angeles-county-increase/13422829/
-
Colorado starter op på vaccinationerne igen, og der er lidt mere data i denne (4 timer gammel)
https://coloradosun.com/2023/06/26/colorado-mpox-cases-vaccine/ -
Lidt underligt kursfald i dag. Vi kan vel blive enige om, at data for RSV fase 3 ikke er sluppet ud endnu? Måske er det shorts, som positionerer sig i forhold til disse for at modvirke gode nyheder?
-
Jeg tvivler på, at BioBios indlæg læses af så mange ... ?
-
(undskyld for sarkasmen)
-
Velkommen tilbage i BN aktien - jeg vidste godt, som jeg skrev, da du solgte, at du slet ikke kan holde dig væk fra BN som aktionær - du er besat af BN
Og grunden til, at du er tilbage, tænker jeg er fordi, at du vurderer, at der indenfor de næste par måneder (eller måske kun dage for dig) er muligheden for en god kursgevinst. Indenfor de næste par måneder er daglige kursudsving ligegyldige - ingen grund til bekymring. Heller ikke herfra nogen grund til at skrive stolpe op & stolpe ned om d:) -
-
Tak @POPN. Ja, jeg købte mig tilbage igen, men en meget mindre portion end hvad jeg solgte. Ja, du har ret, jeg holder meget af Bavarian som aktie, men nok fordi jeg allerede har lagt så meget tid i den. Jeg er stadig kritisk og bekymret, men håber selvfølgelig på at du har ret. Og hvis ikke, så er det jo kun penge :-).
-
@le45: Nej, det kan Bavarian ikke gøre. Det ville være imod reglerne.
-
Så fik shorterne en portion meget billige aktier. Husk at en række kompetente børshuse har kursmål for BN, der ligger langt over dagens kurs. De 8 analytikere, der dækker BN - er de mon for dumme til at regne? Eller kunne de hen og få ret? Deres gennemsnit var jvf. EI den 21/3 2023 på kurs 375,25 kr. Mest optimistisk var CitiGroup, der vurderede at aktien skulle op i kurs 480 kr. Hvis de stadig mener det, og de får ret, har de skabt grundlag for solide gevinster til deres kunder ved at købe nu.
-
Fokuseres der alt for meget på Covid og RSV? Den 7/3 2023 fremlagde SAXO bank en analyse af Bavarian Nordic. Jeg har omtalt den før, men den fortjener at stå skarpt i alles erindring om vaccinefabrikken Bavarian Nordic og dens omsætning og nettoindtjening i de kommende år. Omsætning og nettoindtægt 2023: 6,720 mia. kr. / 1,417 mia. 2024: 5,509 mia. kr. / 1,417 mia. kr. 2025: 5,941 mia. kr./1,219 mia. kr. 2026 est. omsætning: 5,693 mia. kr./EBITDA: 2,112 mia. kr. - 2027: 5,696 mia. kr. / 2,3 mia.
-
Man skal måske også spørge sig selv, hvad det såkaldte "marked" egentlig er. Som jeg ser det, er 90% af købere og sælgere algortimehandler. De er fuldstændig ligeglade med, hvilke selskaber de handler i. Bare de kan tjene penge på en stemning eller selvfølgelig også gode eller dårlige nyheder. Nasdaq CPH fik slettet alle oplysninger om, hvem der handler aktier. Hvorfor mon? Nasdaq tjener penge på omsætning af aktier. Tjek engang, hvor mange aktier, der handles i slutauktionerne. Algoritmer!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind