Bavarian Nordic — April 2023
-
Tak for analysen fra Saxo @Kraken. Det bedste for Bavarian (og os aktionærer) ville være, hvis de solgte virksomheden til en stor spiller som J&J. Den nuværende ledelse virker ikke til at have meget mere slagkræft tilbage. Det var ret overraskende for mig at høre Per Hansen antyde det samme i gåt i mio. klubben.
-
Jeg er bange for, at investorerne efterhånden har mistet tilliden og dette afspejles netop af kursen.
-
Vi er kun 3-4 måneder fra de største resultater på Covid, RSV og Chikungunya. Lad resultaterne tale for dem selv. BN’s ledelse har lavet seneste opkøb og emission pga. et godt tilbud - en god mulighed. En virksomhed skal agere proaktivt - det gør BN - ros herfra til det.
-
Jeg går ikke selv hver dag og stirrer mig blind på daglige kursudsving - det er der ingen grund til at bekymre sig om

-
Man kan vel godt diskutere, hvorvidt emissionen overhovedet var nødvendig, når de allerede havde mellemfinansieringen på plads. At hægte sig på fugle på taget for at begrunde endnu en udvanding for de eksisterende aktionærer skaber ikke nødvendigvis mere tillid. Vi har ikke fået oplyst (så vidt jeg ved), hvad de nye opkøbte faciliteter skal bruges til? Der er foretaget spændende køb, men med disse følger en masse omkostninger.
-
Jeg stiger mig hellere ikke blind på den daglige kursudvikling, men Per sagde det meget godt i går i Millionærklubben: det her er blevet en kamp mellem mindre investorer og de store udenlandske fonde, som presser kursen hver dag med deres shorts. Der er ikke store institutionelle investorer, som støtter aktien og dette ses i den volatilitet der er. Ledelsen skal kunne tiltrække større investorer, både i Europa og USA. Der har de nok ikke være god til at udnytte hele den eksponering, som Mpox gav
-
Prøv venligst at starte med at gå ind på BN’s hjemmeside under nyheder. De har udtalt, hvilke forhold og synergier det kan bidrage med på sigt.

-
Influenzavaccinationer bliver fortsat givet i mange lande verden over pga. de negative påvirkninger det giver for mennesker og ikke mindst de samfundsøkonomiske konsekvenser. Det er i dette perspektiv nye og bedre Covid vacciner - forhåbentlig kan gøre gavn. Verden består af mange lande. Lad os nu få de endelige resultater på banen, før man forsøger at bortdømme noget - det giver ingen mening - det kan dog til tider virke desperat fra nogle side, som at man blot leder efter en lavere kurs -
-
Husk når alt kommer til alt er mennesket et egoistisk væsen, der bare gerne vil have mere til sig selv.
-
Det er derfor vigtigt at forholde sig objektivt - ikke stirrer
sig blind på forhold i enkelte lande - USA, eller folk, det dømmer noget ude uden endelig fakta
-
..enig POPN, når der vrøvles om kurs 100 som realistisk, så går det fra subtilt til værre...

-
Cubinvest2021..Der er ikke noget nyt i det Per fortæller om angående aktionærsammensætningen og "kampen" mellem privatinvestorer og de udenlandske fonde. Det har Per og jeg et utal af gange snakket om i vores podcast. Ligesom jeg bla. har brugt det som argument for, hvorfor jeg selv kun holder en mindre beholdning af aktien på nuværende synspunkt.
-
Desuden er temaet præcis det samme jeg har snakket med Lau Svendsen om gennem årene i Mioklubben, når snakken faldt på Bavarian.
-
PS: Hvis der er en eller to af jer skribenter som vil deltage i en videodebat om Bavarian som investeringscase er I meget velkommen til at kontakte mig på [email protected]. Optagelserne vil
foregå i vort studie i Rødovre Centrum. -
Ny artikel i Børsen
-
Bavarian-boss har tre skud på mål: Kan forvandle selskabet
Med tre afgørende forsøg, der afsluttes i 2023, kan Bavarian Nordic stå over for stor forandring i potentialet Bavarian Nordic står over for en potentiel forvandling i 2023, når der indløber resultate
borsen.dk (borsen.dk)
-
Paul Chaplin udelukker ikke at rejse flere penge
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind