Bavarian Nordic — April 2023
-
Rådet omkring at finde andre græsgange var vidst værtens udlægning. Men jeg er da enig i, at er man kortsynet, så findes der da helt sikkert bedre aktier end BAVA pt. Men har man de lange briller på, så er der altså et pænt afkast i vente, hvis faserne flasker sig.
-
Det som jeg syntes er interessant her er at den begyndende negativt man så her på sitet i starten af året, nu på det seneste også her bredt sig til de store mainstream analytikere, investorer og ikke at forglemme ATP. Det må alt andet lige give stof til eftertanke hos både BAVA, og de småsparere som bava ikke er meget for ?
-
India reports 10,542 fresh Covid-19 cases, 38 deaths in last 24 hours https://www.indiatoday.in/coronavirus-outbreak/story/10542-new-cases-in-india-today-active-caseload-at-63562-2361802-2023-04-19
-
Er Lau nu også blevet negativ omkring Bava? Så mangler vi bare et surt opstød fra Asger...
-
ProInvestor-debatten, moderation og trolde https://www.proinvestor.com/boards/112163
-
Bavarian er da gode til at skabe værdi. Hvis du ser på, hvad de guidede i starten af -22, minus 1,5 Mia, og så hvad de guider nu for -23 omsætning 6Mia og EBITDA over 2 Mia. det er da en ret kraftig værdistigning, også selvom der er udstedet flere aktier.
-
Det kan godt være at de har løftet indtjeningen markant, men har det skabt værdi for aktionæren ????????????
-
Ja det er aktionærerne, de må så have vurderet at der ikke er skabt værdi, for ellers vil kursen jo være højere. Så jeg spørger igen, er der skabt værdi ?
-
Selskabet har skabt meget værdi på mange områder og for forskellige aktører, men ikke for den langsigtede aktionær. Det må an desværre konstatere, hvis man havde erhvervet sig aktien indenfor de seneste 5 år sammenlignet med brede indekser eller andre aktier.
-
Nu ser det ud til, at Covid ikke bliver et meget relevant marked for Bavarian, hvis man ser på lobbyismen og retningslinjerne i USA. Måske de har en chance i andre lande, men mon ikke de store kommer dem i forkøbet igen. I forhold til RSV og Chikungunya, hvis de flopper, så kommer man ikke udenom en ny udvidelse, hvis ledelsens plan om at være et verdensførende vaccineselskab skal realiseres. Så vi kan godt være realistiske og se en kurs på 100 eller lavere næste år. Mpox, rejsevacciner og
-
(fort.) andet i kataloget kan selvfølgelig overraske positivt, men kursen i dag reflekterer nok et mere realistisk billede for fremtiden. At 2023 bliver et "rekordår" kan markedet ikke bruge til meget, hvis selskabet alligevel skal udvande aktionærer med opkøb og medarbejder-warrents (kurs
155) -
Dem, som har fået mest værdi for deres investering er de heldige, som har kunne købe og sælge på de rigtige tidspunkter i kursinterval 115-400. Og så shortere og day-/ swingtradere selvfølgelig. Jeg vælger at beholde i håbet om en bedre fremtid om nogle år. men stod jeg til at skulle investere i selskabet i dag ville jeg være mere betænksom med at sætte mine penge i selskabet. Som de også har drøftet i Mio. klubben, så burde selskabet være bedre til at komme i mål og time deres forsøg bedre.
-
Hvis man sammenligner med Zealand Pharma (hvor jeg også har aktier i), så har begge selskaber nogenlunde samme markedsværdi i dag. Zealand har underskud og Bavarian kommer med pænt overskud næste år. Jeg kan desværre ikke få det til at hænge sammen.
-
Cubinvest, det er jo netop det, flere her på sitet har råbt op om i laaaaaaaang tid. Undre mig at de store først kommer på banen nu
-
I dette chatforum (i modsætning til andre) er der prædominant positiv stemning om selskabet, som understøttes af mange saglige indlæg. Der har været en dårlig tone og unødvendige indlæg (mig inkluderet), og det er selvfølgelig helt i orden at der ryddes op på dette. Men kritiske holdninger (som mine for tiden) skal også respekteres. Man skal huske på, at mange læser herinde og bruger efterfølgende måske noget af dette til at vurdere deres investering. Så alt kan ikke være fugle på taget
-
Det er klart og tydeligt at Zealand Pharma, har været dygtige til at synliggøre deres værdi. Hvad er endnu mere vigtig, de har fået overbevist marked. Det kunne vi godt trænge til skete for Bava
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind