Bavarian Nordic — April 2023
-
Kort summet op: nogle der ved eller kan linke til hvad f.eks. Søren fra Sydbank mener kursen skal være, hvis både RSV og Covid opnår godkendelse?
-
..ja interessant, men det tror jeg slet ikke de regner på. Enten er det med en sandsynlighed for succes, eller slet ikke, i.e kursmålet justeres efter resultatet er kendt...
-
Hvis både RSV og Covid kommer i mål er kursen minimum 500 .
-
-
..spændende hvad der kommer først, de næste 3 måneder kan blive de vildeste i Bavas historie...
-
Det bliver også interessant at følge shortandelen i de kommende måneder. For det bliver betydeligt mere risikabelt at være shorter i aktien, når først Chikungunya er i mål, og dernæst Covid og RSV. Og jeg kunne se på artiklen om Moderna, at de forventer et salg på 17 mia. dollar på deres RSV vaccine i 2027. Så kender vi lidt mere til det ventende marked for vaccinen.
-
Er disse kurspoint baseret på 50% chance (nuværende værdi) eller ved 100% chance?
-
..så med samme logik er covid indregnet til 1 kr. med 50% ss. Det er jo direkte useriøst, hvis de får bare 5% markedsandel, med det marked der er estimeret de kommende år...som en endemisk sygdom.
-
Kunne være interessant med en begrundelse for det synspunkt hos Bowers...
-
Argumentet er at ved positivt outread, skal der betales op til 300 mio dkk til adaptec, og hvis USA ikke vil tage det ind, eller de på anden måde er bagud i forhold til andre, så kan det faktisk ende med at blive en udgift og ikke en indtægtsgenerator. Jeg tænker også at det er Pææææænt defensivt
-
...jep, kan være de ikke får det store i US, men EU og (sub) tropiske egne, tror jeg vil tage langt større andele end 5-10% givet den lettere transport, samt den generelle uvilje mod mRNA er voksende overalt...grundet vaccineskader mm.
-
Den 21/3 22 offentliggjorde BN partneraftalen med kinesiske Nuance og RSV vaccinen. I følge partaftalen skal Nuance betale BN 212,5 mio. dollar når visse kliniske, regulatoriske og kommercielle milepæle er opnået. Mon ikke der udbetales en del af beløbet efter oplysningen om fuldførelse af optaget til fase 3 afgørelsen vedr. RSV vaccinen? Det tror jeg, at der gør.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
på trods af Nordea skriver, at rabiesvaccine RabAVERT i marts nåede usd 7.4 MIO - en stigning på 24% år/år. Men hvor finder Nordea mon disse oplysninger?