Bavarian Nordic — April 2023
-
Det glæder mig i den grad at se, der nu er kommet fokus på de utallige aktieudvidelser der ikke har skabt værdi for aktionæren. Jeg har selv tidligere bragt det på banen, men sad med en fornemmelse af jeg var helt afsporet på min holdning
-
USAs nuværende regering har godt nok svært ved at få funding på plads til diverse sundhedstiltag - især på vaccineområdet. GOP blokerer det hele. Men interessant "smuthul" de nu har fundet med de $5 B, jf. artikel Bikube / TKN henviser til (10.40). Kunne Bavas kommende Covid-vaccine ikke være en oplagt kandidat for USA at "investere" i? Men fedt at de tilsyneladende alligevel ikke blot fortsætter med at køre i Pfizer-sporet...
-
(fort) "Department of Health and Human Services (HHS) preparedness and response assistant secretary Dawn O’Connell said that the lab work of the programme is underway, and the government has begun the process of identifying potential partners in the private sector.
O’Connell said: “We’ve begun surveying the landscape out there — assessing what vaccine candidates are available, [and] moving through what exciting technologies are there.”"
-
Godmorgen

-
Vaccines that changes your life
https://www.proinvestor.com/boards/111959/ -
Tak TKN / Bikube 11/4 10:40: Jammen, så er Covid fase 3 studiet endnu mere relevant og det er den vaccineplatform der bliver brugt i den grad også. Iøvrigt lidt spøjst, at US har “lånt” hele projektets navn “ Project Next Gen” fra AdatpVacˋs ejere og forskerne bag. De hedder jo det samme.
-
Fase 3 forsøgene i Covid og RSV er jo i nogen grad binære - altså et eller nul (hårdt trukket op, idet der jo ved 1 efterfølgende så er - hvor godt virker det, markedsandel, markedsstørrelse, prissætning). Men er der nogle af jer der ved hvad analytikerne siger af kurser ved godkendelse af den ene/begge?
-
Jeg har ikke lige fulgt med på den del længe, men som jeg husker det ligger analytikernes kursestimater i et gns. på 350-400 nu - …men det er jo påganget en usikkerhed
-
… og lige om lidt er den usikkerhed enten en realitet eller væk - og hvor ligger vi egentlig så? Min indre matematisk hjerne siger en meget høj kurs. Ud fra udmeldingen i går er Bavarian i hvert fald selv positive på RSV - tænker de har nogle data i begge forsøg (og tidligere forsøg) som de og forhåbentlig nogle dygtige rådgivere kan kikke på - og derfor næsten “burde vide” hvordan det reelt er (selvom det er biotech og ProstVac gik helt i skoven)
-
Kort summet op: nogle der ved eller kan linke til hvad f.eks. Søren fra Sydbank mener kursen skal være, hvis både RSV og Covid opnår godkendelse?
-
..ja interessant, men det tror jeg slet ikke de regner på. Enten er det med en sandsynlighed for succes, eller slet ikke, i.e kursmålet justeres efter resultatet er kendt...
-
Hvis både RSV og Covid kommer i mål er kursen minimum 500 .
-
-
..spændende hvad der kommer først, de næste 3 måneder kan blive de vildeste i Bavas historie...
-
Det bliver også interessant at følge shortandelen i de kommende måneder. For det bliver betydeligt mere risikabelt at være shorter i aktien, når først Chikungunya er i mål, og dernæst Covid og RSV. Og jeg kunne se på artiklen om Moderna, at de forventer et salg på 17 mia. dollar på deres RSV vaccine i 2027. Så kender vi lidt mere til det ventende marked for vaccinen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind