Aktiesnakken — Oktober 2018
-
Det giver ingen mening at PAndora drysser rundt på kurs 4-500 til en P/E på 8-10 stykker - med mindre man tror at forretningsmodellen bryder sammen, omsætningen falder og/eller at marginerne falder meget mere end de par procentpoint der er nuværende konsensus.
-
Jeg er ikke enig i at det er en oplagt super case eller at der er masser af optimering.. det er ihvertfald ikke synligt for menigmand så det er rent gætteri. Der er helt relle årsager til kursfaldet, hvis man ser tegn på at de taber momentum og at det fortsætter. Min personlige tro er at de i det mindste bør kunne stabilsere omkring nuværende niveau og blot det, gør at kursen skal op. Jeg håber da inderligt at der er meget mere at komme efter, men det er bestemt ikke oplagt.
-
-
@jazz - Pandora har været i 3-4 års meget dramatisk vækst og udbygning af distribution, produktion og salg og marketing. Ved ikke med dig, men de steder jeg har været der ansætter man med arme og ben og betaler det i løn folk beder om. når så væksten ikke er der i samme omfang så sidder der lige pludselig et hav a fmennesker der ikke rigtig har helt så meget at lave mere...
-
Man køber ind i et forward PE, et fremtidigt cashflow.. jeg har Pandora fordi PE er meget lav lige nu OG fordi jeg tror de kan stabilisere omkring nuværende performance..
men hvis man vil købe og afnotere skal der være meget mere af komme efter.. alm reduktion i medarb er jo ikke nok. De skal tro det samme som jeg, men samtidigt tro på at brandet holder langt ud i fremtiden. Det gør jeg tilgengæld ikke. Det er for snævert, et ben at stå på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind