Aktiesnakken — September 2018
-
-
Tilbagekøb har absolut mindst samme værdi som udbytte - og får mange udenlandske investorer større værdi! Det er ikke korrekt at vi investorer ikke bemærker tilbagekøb. Nok går det Maren i Kærets næse forbi, men de 5 aktier hun og andre provinsielle småsparere sidder med batter altså ikke meget. Det er de store investorer som sidder på fedtet, og de ved altså alt om tilbagekøb. Det er vi også mange småsparere som gør. Så det har absolut værdi.
-
Og så er det ikke rigtigt at et fordoblet udbytte vil medføre fordoblet aktiekurs. Aktiekursen fastsættes på baggrund af tilbagediskonteret fremtidigt udbytte, og forventningerne til stigninger i dette er det lavere for pressede udbyttepolitikker. Det er meget strategi bag høje udbytter om at undgå fjentlig overtagelse bl.a., men det er en anden snak.
-
Hvis man foretrækker udbytte fremfor tilbagekøb, så kan man bare sælge et antal aktier tilsvarende det som er blevet tilbagekøbt. - hvis man altså har nok aktier. De professionelle kan gøre det. Det taler for at tilbagekøb er bedre, da man så selv kan vælge hvordan man vil betale skatten.
-
Udbyttet blev annonceret da PAN vr i kurs 620, havde man valgt at annoncere et udbytte på 52,- i stedet for 18,- så vil du påstå at kursen var dykket ned til eller under de 320 som den faktisk efterfølgende dykkede til ? Svarende til et yield på over 16 % ? Det kan du ikke overbevise mig om.
-
Modtager 200 mill US for salg af fremtidig royalties: https://static1.squarespace.com/static/58983777d1758e28995640b4/t/5b9189a34d7a9c88c82250a2/1536264612658/21-18_0906+Royalty+sale.pdf
-
Det er genialt. Zealand sikrer finansiering til at tage glepaglutide og dasiglucagon til markedet.
-
God-sen-aften. Jeg har forsøgt at finde alle virksomheder på DJUSCA (Dow Jones US Gambling Index) uden held. Nogen der ved hvor jeg skulle være så heldig at kunne finde den?
-
Og med den mener jeg listen over virksomhederne
-
-
Jeg syntes du kaster med gode og dårlige nyheder Jazzz, har du ikke sovet godt i nat

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind