Aktiesnakken — Juli 2018
-
Synes Carnegie bevæger sig i et juridisk/etisk ingenmandsland. Ingen ved, og der er ingen kontrol med, hvad det videskabelige/statistiske grundlag er for deres "analyser". Sætter man nogle studentermedhjælpere til at ringe til 50 forretninger rundt om i verden og laver så en analyser på de svar man får tilbage, hvad er så den statistiske signifikans der kan retfærdiggøre at man udtaler sig om Pandoras salg?
-
@Sibelius Carnegie må gøre hvad de vil, og hvis deres kunder tror på en håndfuld studenter, så er det sådan. Ledelsen i et børsnoteret selskab bør ALDRIG kommentere på en aktuel børsværdi. Spørgsmålet er så; tror du Carnegie har ret? Eller tror du casen er en anden? Der er kun et korrekt svar, og det vil fremgå af regnskabet den 14. aug. Indtil videre bør du forholde dig til, at vi endnu ikke har modtaget en "profit warning", så i skrevne stund bør regnskabet ligge inden for udmeldte guidance.
-
God morgen.

-
@Tyndeejner Jeg tager det helt roligt med mine Pandora aktier. Kursen indeholder allerede en nedjustering - en nedjustering jeg tvivler på kommer. Min pointer er ikke at jeg mener Pandoras ledelse skal kommentere på markedsværdien på selskabet. Min pointe er at Carnegie distribuerer kurspåvirkende information som muligvis er af tvivlsom statistisk værdi, og som selskabets ledelse (eller den del af markedet som ikke er på Carnegies distributionsliste) ikke har en chance for at forholde sig til.
-
Hvis et anderkendt analyseinstitut laver markedsrapporter taler de med de selskaber de laver analyser af, og de udsender et executive summary der er frit tilgængeligt når rapporten udkommer. Særligt interesserede kan så købe hele rapporten og få alle detaljerne.
-
@Sibelius - jeg er helt enig med dig, det er på ingen måde "kønt" som Carnegie gør det, og det ville glæde mig, om regnskabet viser noget helt andet. Hertil er min opfattelse, at markedet har mistet tilliden til ledelsen, så en udskiftningen af denne ville være positivt for selskabet. Disclaimer; jeg har selv aktier i Pandora, tror alt det negative er indregnet i kursen, så vi må bare være tålmodige.
-
På nær Kolding der er elendig til at kommunikere til analytikere og markedet har jeg intet grundlag for at vurdere ledelsen, men en del rigtigt har de gjort, og meget nyt er sat igang. Uanset hvor uduelig ledelsen måtte være er der et momentum i den grundlæggende forretning der gør det helt tosset at aktien er prissat til P/E på ca 8.
-
God morgen fra solbeskinnede Regstrup.

-
Hvis du endnu ikke med i vores Facebook gruppen er her et link: https://www.facebook.com/groups/1552522675046712/
-
Ja..Den kommer om nogle dage.
-
Vores programmør er på ferie.
-
God morgen.

-
God morgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind