Aktiesnakken — Maj 2018
-
@Tyndeejner: MOMO
nu 14% oppe og hiver YY med op.. 5% -
-
-
God morgen.

-
God morgen

-
@Jazzz, godt gået, +15% på en sur dag, og med en USD på vej op, så ligner det snart bøf og rødvin.
Indrømmet, mine forventninger til YYs regnskab den 5. juni er løftet grundet MOMO, håber ikke vi bliver skuffet. -
-
Jeg ønsker at starte en "børneopsparing" til min søn, men at sætte pengene i banken virker ikke som den bedste løsning. Som jeg forstår det, så opnår man skattefrihed såfremt man investerer i lagerbeskattede investeringsfonde. Såvidt jeg kan se, så er disse tilgængelige gennem Nordnet (eks. Formuepleje).
Spørgsmålet er dog: Såvidt jeg kan læse mig frem til, så bliver afkast beskattet hos os (forældrene), såfremt vi indsætter pengene på min søns konto. Såfremt han får pengene af bedsteforældrene -
så er gevinsten dog skattefri. Kan jeg derfor anvende følgende fremgangsmåde og opnå skattefrihed: 1: Oprette depot for mindreårige (oprettes af os, forældrene): https://www.nordnet.dk/kundeservice/starte/abning-af-depot-/depotabning-for-mindrearig.html
2: Opret en månedlig overførsel fra bedsteforældrenes konti
3. Start en månedsopsparing i lagerbeskattede investeringsfonde. Er der nogen som kan be/afkræfte om ovenstående vil opnå formålet ift. at undgå løbende beskatning på min indkomst? Pft. -
-
Den model med bedsteforældre og lagerbeskattede fonde, både virker og virker ikke. Hvis SKAT får øje på konstruktionen og den indebærer at forældre overfører penge til bedsteforældre vil de måske underkende den. Kommer penge udelukkende fra bedsteforældre kan de ikke gøre noget.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind