Aktiesnakken — Juli 2017
-
@REX jeg ville kigge ret meget på PE når vi taler DSV, konceptet er specielt. Hvis det bliver dårlige tider, så ringer de bare til vognmanden, og siger "vi har ikke noget til dig at køre med i dag". De skal ikke ud og fyre medarbejdere eller sælge biler, så de kan om nødvendigt omstille sig meget hurtigt. Væksten kommer også fra luftfart, og mig bekendt, ejer de heller ikke nogen fly.
-
Der skulle stå: "Jeg ville IKKE kigge ret meget på PE..."
-
DSV køber rigtigt nok ikke så mange lastbiler, de køber varm luft istedet. Sidste større køb var UTI til 9 mia. Køber du for 9 mia. kr. lastbiler så taber du måske 10 % hvis du skal deinvestere kort tid efter. Køber du for 9 mia varm luft - så er det værdiløst hvis du skal deinvestere - ikke kan integrere, det er før set at den slags ikke giver de synergier man ventede eller at kunderne ikke følger med over. Jeg kan bare henvise til APM mislykkede opkøb.
-
Der er ikke noget der tyder påat UTI købet er en fejl eller der mislykkes, men det er en enormt risikabel investering i forhold til faste aktiver som der er et marked for. Jeg har DSV liggende fra kurs 103,50 - de skal ikke sælges men jeg skal heller ikke have flere. Den mindste mislyd ved PE26 og så er der bøllebank.
-
Det er godt du regner på det, men det er ikke helt korrekt. Dels betaler jeg kun 27% i aktieindkomstskat, og dels har jeg indsat flere penge på mit aktiedepot. Skatten trækkes også først 1.1.18, så jeg får afkastet indtil da. Jeg supplerede også Pandora i 661,50 for en del af beløbet fra DSV. Og mht. skatten: Jeg solgte også netop for at betale skat efter §8A1, da jeg hellere vil betale 27% nu end 42% senere. Hvis mine udbytter lå over 51.700 ville jeg ikke have solgt som jeg gjorde, netop pga..
-
@REX Jeg ser DSV som en god stabil aktie til den lange potefølge, og købet af UTI, som et forsøg på at positionere sig world wide, hvilket ser ud til at lykkedes. Regnskabet den 2. aug. bliver spændende, jeg tror de overgår forventningerne, men det tager også tid at integrere UTI. Ledelsen har styr på tingene, de laver ikke "impulskøb", og jeg tror, vi vil se flere opkøb i de kommende år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind