Aktiesnakken — Januar 2017
-
Lidt enig, Occam. I det mindste har de en holdning og agerer efter det. Synes nu ellers jeg hørte SJJ i Mio-klubben den 11-01-2017 sige noget andet om Business Cycles. Vil gen-lytte det podcast
-
-
@Occam: hvordan styrer du det selv ?
-
Når SSJ er 30% efter benchmark, så skal han lave 42,857% i merafkast for at komme tilbage på niveau. For den langsigtede, eller risikovillige, investor, er hans strategi dårlig. Han er ikke en som skulle forvalte min kapital, det gør jeg bedre selv.
-
Boblen kommer, og den er her allerede på obligationsmarkedet efter min mening. Det jeg selv ser efter er bl.a. investorernes tro på obligationsmarkedet og i særdeleshed statsobligationer. Når investorerne bliver usikre på dem, kommer det gældsplagede Vesten i problemer, og det vil sende markedet ned.
-
Forward PE = 15 http://www.proinvestor.com/?p=debat_1&postid=75394&thread=50&start= Det er da ret godt i disse tider
-
God morgen.

-
God morgen

-
@Thomas: tror ikke, at du endnu kan forvente noget andet. Er selve tilbuddet fremsat ? Betingelserne er vist givet ved lov af nov. 2015, men de kunne jo vælge at gøre det bedre
-
Synes det er ekstremt irriterende hvis de kan afnotere med den andel de har. Det betyder at man, hvis aktien er steget over de sidste 6 mdr, risikerer at købe sig ind for derefter at face et købstilbud dagen efter med der tilhørende fald. Det gør det virkelig uattraktivt overhovedet at overveje at blive aktionær
-
Jeg er enig i, at det fra nu af i tyske aktier er et risiko-moment at have en stor-aktionær. Det ville vi ellers tage som et godt tegn.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind