Aktiesnakken — April 2022
-
Når de kan producere 1500 ton per måned vil det efter min mening være en kurs trigger som bør rykke kursen pænt over de 30nok. Så hvis alt går vel kan det muligvis ske i November 2022. Kursen hat trods alt været over 80nok på et tidspunkt hvor ingen kunne vide hvornår man ville nå 1500ton per måned. Så når de så når de 1500ton skal kursen vel være tættere på 80 end på 20.
-
"Dont Panic" casen er intakt for den langsigtede investors. Den største fejl mange begår er paniksalg p.g.a aviser m.m begynder, at skrive negativt om et firma som vi har set på det sidste. Om 2 år vil mange sidde og ærge sig over de ikke købte flere eller satte sig bedre ind i casen. Man bør bruge mindst 10 timer på hver case man smider penge efter. +50 timer hvis det er mange penge eksempelvis +10% af porteføljen.
-
SB det har du delvis ret i. Men når jeg mener det kun er delvis, så er det fordi Skive ikke kan levere den renhed som BASF krav spec på den længere bane. Så der skal Esbjerg og andre PtL anlæg designes lidt anderledes for de reelt set er i mål.
-
Og så hele valideringen med at der er en ekstern partner der ønsker at investere ca 500 mio i et nyt stort PtL anlæg
-
Så derfor mener jeg ikke QF vil være noget seriøst opkøbsmål de næste par år
-
Men får de først flere store PtL anlæg i vedvarende drift, så begynder der helt sikkert også at være flere store olie/kemiske virksomheder der begynder at holde meget mere intenst øje med dem
-
@StockBull<br>
Har en virkelig sat sig ind i casen QF, bør en forstå at aftalen mellem BASF og QF, vedhæng til BM https://newsweb.oslobors.no/message/499229 , gør det lide interessant at købe op QF. Den aftalen giver en evt opkøber liden handlefrihed uden eksplicit samtykke fra BASF. -
@StockBull + @troldmanden<br>
Hvilke motiver ser jer for et opkøb af QF?<br>
Hvad kan en evt QF opkøber få billigere ved at købe op QF end ved at bygge fabrikker/anlæg sammen med QF? -
Reserven som jeg skriver så ser jeg det heller ikke specielt sandsynligt. I hvert fald ikke på den korte bane
-
En evt køber vil få en større bid af kagen ved et køb frem for at være partner på fabrikkerne.
-
Af linket står der det er en 10 års teknisk aftale. Der står også BASF skal være prefered partner til nye fabrikker. Men BASF har nu ikke just rykket på sig i forhold tilo Esbjerg PtL
-
@troldmanden, en køber vil få en større bid af kagen, men til en meget højere pris end at være partner på fabrikkerne. Få der vil sælge sine QF aktier til under 20-50x fremtidig udbytte.
-
@StockBull + @troldmanden<br>
Hvorfor vil I så gerne at nogen skal købe QF, så I kan få lov at sælge jeres QF aktier får småpenge, fremfor at få >100x i udbytte ret\sten af livet? -
@troldmanden, et eksempel:<br>
• Antag at QF har 10 fabrikker der alle er 50/50 JV med en partner.<br>
En køber af QF får da ikke en større bid af kagen ved et køb af QF frem for at være partner på 10 nye fabrikker. Og har QF ved opkøb 10 fabrikker får en helt sikkert ikke købt QF for den sum QF har investeret i de 10 fabrikkerne, men må betale meget, meget mere. -
Reerven jeg tror du læser mere ind i de skrevne ord end det jeg mener. Jeg har ikke noget ønske om QF skal blive opkøbt. Men derfor kan man jo godt mene at de bliver en potentiel opkøbskandidat om 2-3 år
-
Jeg investere typisk langsigtet i de cases jeg går ind i
-
En partner skal betale 5 mio euro i årligt licens fee. Det løber også op
-
Det er ofte sådan at de virkelig gode cases, de bliver opkøbt på et eller andet tidspunkt af en meget større spiller
-
QF mangler lige at komme på den anden side af muligheden for belåning af deres fabrik
ker
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind