Shipping — Marts 2020
-
Hannisdahl forventer en gennemsnitsrate i LPG pr. dag på $49.000 i 2020 for VLGC. Breakeven er §22.000-22.800. I 2021 32.000 og 2022 31.000.Hvad er egenligt problemet for os investorer i Avance og BW-lpg?
-
Som jeg ser det er "pengemaskinerne" med Hannisdahls rateestimater i fin form.
-
Dark horse er olieprisen. Den skal ikke falde for meget - så falder efterspørgslen fra Asien på LPG.
-
Mine bud: 1. At udbyttet nok ikke bliver så højt som forventet. 2. At olieprisen falder yderligere og vi mister vores competitive advantage. 3. Er det ikke fair her, at stille alvorligt spørgsmålstegn ved Hannisdahls forudsigelser? Ville det ikke være naivt, at tage hans take på LPG for pålydende, når han nu har været ca.40% off i sine estimater hidtil? Det er slet ikke for at lyde sur eller personlig, men det er vel på sin plads nu her, at tage Hannisdahls ord med et gran salt i LPG-sektoren.
-
Jeg mener, at den meget lille lpg-sektor burde være meget nemmere at analysere for en kapacitet som Hannisdahl/Cleaves end f.eks Tank-sektoren. Hans modeller har jeg lænet mig opad i de senere år. Jeg tror, at nedjusteringen af Avance (hans toppick) er ekstra-garderet pga usikkerheden omkring corona.
-
Ja, det lover jo ikke godt for hans estimater i Tank-sektoren umiddelbart
Nej, lad os nu se. Han er stadig en yderst kompetent stemme, som jeg selv lytter meget til, og jeg håber desuden, at du har ret mht hans 'better safe than sorry'-nedjustering pga. Corona. Det ville faktisk klæde ham, at erkende sin fejl. -
Det er er stort set alle analytikere i shippingsektoren som er kommet på glatis efter udbruddet af corona og konsekvenserne er af dette. En"perfect positiv storm" er blevet til en "perfect negative storm".
-
Her er mintzmyers top12 picks fra seeking alpha. To Lng'ere imellem https://seekingalpha.com/article/4329459-coronavirus-shopping-list-top-12-maritime-bargains
-
Og så en jeg læste for et par uger siden om gæld i US frac, der er blevet mere aktuel med de faldende oilepriser https://www.ft.com/content/76c15898-52a2-11ea-90ad-25e377c0ee1f
-
Godmorgen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind