Chemometec — November 2019
-
jeg tror de ville have aktien suspenderet så de havde tid til at lave en ordentlig meddelelse. fondsbørsen syntes bare ikke at en suspension var nødvendig
-
da bf sendte medd. nr. 2 ud burde han være kommet med flere detaljer, og fx skrevet hvornår der kommer en uddybning
-
- Der er opstået en situation, hvor vi har fundet ud af, at det er det rigtige at gøre, og det har bestyrelsen så besluttet, siger Preben König til Ritzau Finans om ledelsesskiftet.
Spørgsmål: Kan du fortælle, hvilken situation der er tale om?
- Ikke i dag, men det vil jeg kunne i næste uge. Jeg regner med, vi har en rimelig afklaring mandag eller tirsdag - forhåbentlig mandag, siger Preben König.
-
Preben König fortæller, at bestyrelsen fandt det rigtig at bede om en timeout i situationen:
-
Det, der er blevet besluttet, er kommet ud i en kreds uden for bestyrelseslokalet, og i og med vi ikke kan undgå en risiko for at påvirke kursen, fandt vi det rigtigt at bede om en timeout, siger bestyrelsesformanden, der ikke ved, hvordan det er kommet ud:
-
Bare jeg vidste det. Det kunne jeg godt tænke mig at vide.
-
-
Ritzau
-
Enig.
-
Meddelelsen skal komme før børsåbning.
-
Eising har udført et stort arbejde i sin tid som direktør, han har altid haft en god fornemmelse for at spotte hvad kunderne ønsker af deres apparater. Det vil være vildt ærgeligt hvis der blot er tale om to personers magt opgør. Jeg forventer markede får en forklaring hurtigst muligt.
-
-
Uanset grunden til fyringen, så kan det ikke undgå at give ridser i lakken. Troværdigheden har lidt et alvorligt knæk, med sådan en omgang uld i mund. Der er andre end Eising som burde have sparket pga denne meget amatøragtige håndtering af meddelelsen.
-
The Note..Hvor ser du, at ØU mener at faldet er "berettiget"? De skriver, " ser vi risiko for yderligere kursfald".
-
Altså med mindre der kommer en god forklaring om baggrunden for fyringen.
-
Jeg tror, at vi er mange som er enige om, at stor usikkerhed og uklarhed kan få de fleste mindre aktier til at falde kraftigt. Det er efter min mening bare det ØU skriver. G
læder mig til at læse analysen i morgen. -
Da Eising kom ind for mere end 5 år siden var Chemm et selskab uden tydelig strategi og med turbulens på ledelses gangen. Det er hans fortjeneste at antallet af ansatte næsten 3x og omsætningen 5x. Nu er det, det rigtige tidspunkt at få en "tung" leder ind - en person der er bedre harmoniseret med selskabets nuværende størelse som kan varetage den eksterne kommunikation. Den ændrede struktur i aktionærkredsen kræver tydelig kommunikation og ledelse.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind