Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Aktiesnakken — August 2013

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Aktiesnakken
9.5k Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #7097

    Jacob tue med skuffelse.http://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article5877012.ece

    1 Reply Last reply
    0
    • C Offline
      C Offline
      chano
      wrote on sidst redigeret af
      #7098

      Tirsdag er det præcis 365 dage siden, at Vestas og Mitsubishi første gang blev kædet sammen. Kort før midnat erkendte Vestas, at selskabet var i dialog med den japanske industrigigant, efter at Berlingske Business havde fået nys om samtalerne.

      Vestas bekræftede i en kortfattet meddelelse, at der var en igangværende dialog om et potentielt strategisk samarbejde med Mitsubishi Heavy Industries. Hvis der kom en aftale i stand, ville markedet få det at vide straks, lovede Vestas.

      Og hvad har marke

      1 Reply Last reply
      0
      • C Offline
        C Offline
        chano
        wrote on sidst redigeret af
        #7099

        det lært om forhandlingerne siden da? Ikke meget.

        Daværende finansdirektør i Vestas, Dag Andresen, fortalte i november 2012, at dialogen drejede sig om offshoreområdet, hvor Vestas har en mølle på 8 megawatt (MW) på vej, også kendt under modelnavnet V164, og Mitsubishi Heavey i øvrigt selv arbejder på en mølle på 7 MW.

        Men ellers har ingen fra vindmølleselskabet ville fortælle andet end, at den dansk-japanske samtale fortsætter, og at Vestas vil melde det ud, hvis den ophører. En replik, der s

        1 Reply Last reply
        0
        • C Offline
          C Offline
          chano
          wrote on sidst redigeret af
          #7100

          enest blev gentaget af bestyrelsesformand Bert Nordberg oven på Vestas halvårsregnskab og direktørskifte onsdag 21. august.

          SVÆRT AT VÆRDISÆTTE RYGTER

          Den minimalistiske kommunikation har givet anledning til mange spekulationer i markedet, men spørger man analytiker Lars Heindorff fra ABG Sundal Collier, kan den japanske fugl på taget ikke indregnes som noget værdifuldt i Vestas-aktien.

          • Der har været mange rygter, men jeg bliver nødt til at forholde mig til, hvad der er offentligt tilgængel
          1 Reply Last reply
          0
          • C Offline
            C Offline
            chano
            wrote on sidst redigeret af
            #7101

            tilgængeligt i markedet. Det er, at der er stadig nogle forhandlinger i gang, men jeg har ingen anelse om, hvad de indebærer, derfor har jeg valgt ikke at estimere med nogle offshore ordrer i fremtiden, siger Lars Heindorff til Ritzau Finans.

            En eventuelt partneraftale ville derfor være ren glasur på Vestas-kagen, mener han, og omvendt tror han ikke på en særligt stor negativ reaktion i vindmølleaktien, hvis forhandlingerne blev afbrudt.

            • Jeg tror ikke, at der er ret mange, der tillægger det
            1 Reply Last reply
            0
            • C Offline
              C Offline
              chano
              wrote on sidst redigeret af
              #7102

              meget værdi, vurderer Lars Heindorff.

              PRODUKTIONSDELING EN MULIGHED

              Janne Vincent Kjær fra Jyske Bank er dog ikke helt enig, og tror, at markedet ville blive lidt skuffet, hvis Mitsubishi-fuglen fløj væk. Dog er forventningerne i dag nok ikke så store som for et år siden, hvor Vestas-aktien steg hele 18,5 pct. på baggrund af rygterne.

              • Den gang var meget af snakken om, at Vestas havde brug for et kapitalindskud der er behovet ikke så stort i dag. Når det så er sagt, så er der behov for at g
              1 Reply Last reply
              0
              • C Offline
                C Offline
                chano
                wrote on sidst redigeret af
                #7103

                øre tingene mere effektivt med hensyn til produktionsdelen. Der kunne Vestas godt have behov for en partner på V164eren for at få det op at køre, siger Janne Vincent Kjær.

                Ud over V164-møllen kunne der også være tale om, at Mitsubishi er interesseret i at få foden inden for på Vestas fabrikker i Europa, nævner Jyske Banks analytiker. Japanerne har nemlig været sat i forbindelse med store offshore-ordrer til Storbritannien og er i øjeblikket ved at sætte gang i en test af sin 7 MW-mølle ved den

                1 Reply Last reply
                0
                • C Offline
                  C Offline
                  chano
                  wrote on sidst redigeret af
                  #7104

                  britiske kyst.

                  • Produktionsdeling ser man også inden for andre industrier, f.eks. bilindustrien, og det kunne godt være, vindmøllebranchen kunne drage sig nogle erfaringer herfra, bemærker Janne Vincent Kjær.

                  INGEN FREMTID OFFSHORE UDEN V164

                  Begge analytikere er dog enige om, at Vestas ingen fremtid har på offshore-området, hvis ikke der kommer skub i udviklingen af V164-møllen. I øjeblikket er Vestas ved at levere møller til to store projekter i England og Belgien, men derefter er ordreboge

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • C Offline
                    C Offline
                    chano
                    wrote on sidst redigeret af
                    #7105

                    n på havmøller tom. Seneste offshore-ordre til Vestas blev underskrevet i juni 2012.

                    • Situationen er i dag den, at deres tilbud er V112-møllen (på 3 MW, red.), og min vurdering er, at den er knap så konkurrencedygtig, når man er i konkurrence med større møller fra Siemens, Alstom og nogle af de andre spillere i markedet. Det bliver svært for Vestas at gøre meget på offshore uden V164eren, siger Janne Vincent Kjær, og Lars Heindorff fra ABG Sundal Collier stemmer i:

                    • Siemens har inden for de

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • C Offline
                      C Offline
                      chano
                      wrote on sidst redigeret af
                      #7106

                      seneste to-tre år fået mange offshore-ordrer, mens Vestas stort set ikke har fået nogen. Det kan godt være, Vestas kommer tilbage, hvis de kommer med et konkurrencedygtigt produkt, men jeg har taget det ud af mine estimater og værdiansættelse, siger Lars Heindorff.

                      /ritzau/FINANS

                      Mathias Stigsgaard +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • C Offline
                        C Offline
                        chano
                        wrote on sidst redigeret af
                        #7107

                        Peww det var en af de længere 🙂

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • G Offline
                          G Offline
                          GolddiggerCl
                          wrote on sidst redigeret af
                          #7108

                          så sker der da lidt her 🙂

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • bmoB Offline
                            bmoB Offline
                            bmo
                            wrote on sidst redigeret af
                            #7109

                            Solid køberside har ved 102 - mon den holder?

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • bmoB Offline
                              bmoB Offline
                              bmo
                              wrote on sidst redigeret af
                              #7110

                              her ved

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #7111

                                og vestas opfandt vel offshore stort set?

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • C Offline
                                  C Offline
                                  chano
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #7112

                                  Nu er vi faldet så langt så nu skal vi helt ned og genkøbe 95 kunne være okay

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • G Offline
                                    G Offline
                                    GolddiggerCl
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #7113

                                    tror ikke, luk bliver omkring kurs 98-100

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #7114

                                      jeg tror ikke det sker idag

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • C Offline
                                        C Offline
                                        chano
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #7115

                                        Det var meget GD

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • C Offline
                                          C Offline
                                          chano
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #7116

                                          Hvem kan se logiken i Vestas så hvorfor ikke

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger