Aktiesnakken — Januar 2013
-
til vestas CMP sad jeg til bords med jean marc ved aftens middag. Og lige præcis det her talte vi en del om. Andre fabrikanter der afgiver ordre til vestas på del komponenter
-
der kommer helt sikkert mere fra den front
-
det er naturligvis godt. Men det gør det ikke just lettere at estimere oms/indtjening
-
for det første kan jeg ikke lige huske det i hovedet. Har nogle data på det et eller andet sted. Men for det andet er der KÆMPE forskel på hvor møllen sættes op. Lavt/højt tårn. Vestas har tårne på alt fra 78m til 139m. De høje vejer mere end det dobbelt af det lille
-
jeg har et tilbud på V112 mølle liggende. Der er prisen 1 mio mere ved at gå fra 84m til 94m
-
v112 er også MEGET tungere end GE 1,6mw
-
Det er ganske enkelt en pris per tons
-
det er den i hvert fald i det tilbud jeg har liggende

-
husk på at jo højere tårnet bliver jo tykkere og større i diameter bliver den i bunden
-
så jo højere du når op jo højere er prisen per 10m
-
nej slet ikke. Det er som sagt med stor sandsynlighed den lille 1,6mw mølle. og prisen på møller i us er væsentligt billigere end i eu
-
så jeg vil nok groft estimere det til 1,5mio per mw. gange op til 1500mw. Altså op til 2,25 mia
-
de har den i mange forskellige højder. Men i US hvor det generelt blæser meget så er tårnhøjden oftes også en del lavere end mange stder i eu
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind