Aktiesnakken — November 2012
-
Se, det ændre intet at melde sig ind i de gule. Når arbejdsgiver og tager først er enige og lavet overenskomst, så fanger bordet. Og det vigtige er, at det er fagforbundene der ejer overenskomsten. Jeg har set fagforbund lukke/kvæle virksomheder som ikke ville rette ind. Og det er det jeg frygter vil ske. At de ganske enkelt lukker butikken.
-
Lønforhandlingerne er under overenskomsten, og er derfor forbundets. Især når det er ned. Jeg er derimod helt sikker på, at der allerede er aftalt løntilbageholdenhed. Det virker logisk for mig. Og du har helt ret, Cykling. Vestas har andet at tænke på, end konflikter.
-
Hvis det ligge i hovedoverenskomsten at lønnen forhandles lokalt, så er det rigtigt, at du kan opsige lokallønsaftalen. Men hvem forhandler du med, når der ikke kan opnås enighed, lokalt? Du kan fint gøre som i eksemplet, men får du produceret noget? Men nej, overenskomst stridigt er det ikke.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
de har avet mange ex. vestas folk. som sikkert har løst mange problemer for dem med viden fra Vestas