Aktiesnakken — November 2012
-
Hej Trold, så bunden er ikke nået endnu, langt fra.
-
Hej Troldmanden
, så bunden er ikke nået endnu, langt fra. -
nej jeg tror desværre ikke den triste kursudvikling er slut endnu
-
pete det kræver at vestas stiller med kredit til at finansiere kundens projekt?
-
vestas selv kan ikke stille sådan en kridit. Men de har (i hvert fald indtil Q2 meddelelsen om bank problemer) har en række rigtig gode forbindelser til div banker som vestas kunne dirigere over til kunden
-
og derudover har vestas også adgang til EKF som de har brugt ved en række lejligheder
-
Men nej selv at stille kredit kan de ikke gøre. Det er kun siemens og GE der har de muligheder
-
og selv de gør de faktisk ikke ret ofte
-
hvis du har nogle gode forbindelser dernede pete så kontakter du bare vestas og forligger dem en kontrakt på du skal have xx for at hjælpe dem med at skaffe lidt ekstra finansiering
-
det er skrevet både i spøg og alvor
-
de helt rigtig forbindelser kan ofte gøre underværker
-
ja de har 3 år mere til at få leveret de 1500mw. not great
-
hvis så bare det havde fulgt med en ny ramme på 1500mw hvor der så var lidt left overs fra den gamle ramme
-
men når ikke man har valgt at lave en sådan nu så tolker jeg det som at de fremadrettet ikke ønsker at benytte sig af vestas møller i så vid en udstrækning. i hvert fald for den kommende periode
-
så pete hvis du har en var forbindelse til nogle af dem med meget dybe lommer dernede så synes jeg da måske du skal give det et forsøg. Du vil selv kunne tjene en ikke uanseelig sum på at broke en sådan aftale.....
-
varm
-
doodha det er som jeg skriver. de har ikke udnyttet alle 1500mw og har nu indtil 2015 til at udnytte resten
-
do it pete!
-
men her og nu kan de kun lave en 10%. og det giver alt alt for lidt
-
elelrs så skal det være en finnansiel partner på offshore området. Der kan de komme til at skyde mere ind
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind