Genmab — Februar 2018
-
Har tidligere set nogle "Blu sky" beregninger på op til en potentiel kurs omkring 20.000 indenfor 10 år (om alt går som vi håber)

-
Bikube@ personligt er jeg bedøvende lige glad
så længe en masse mennesker får et bedre liv. -
God morgen .

-
Jeg kan bare ikke helt forstå - hvis salget vil stige eksplosivt (som JdW siger) og hvis der er en lille chance for at Dara virker i solide (som J&J ville have en fornemmelse for nu?) og hvis Azerra og Tiso osv..) - hvorfor har J&J så ikke givet et bud
? -
Rigtigt nohope..Fjendtlige overtagelser er svære i biotek- og pharma. Bare se på Novos forsøg med det belgiske firma for nyligt.
-
Det beløb der skal lægges er også voldsomt. De har fuld kontrol over Dara, det koster så en royalty, men den er proportional med deres indtægter. Lægger de et gigantbeløb som først kommer hjem over mange år eksponerer de sig selv voldsomt for Dara. Det kunne nemt koste den adm direktør m.fl. stillingen hvis de ikke fik pengene igen. Der er desuden begrænset risiko for at andre sætter sig på GEN, der er reelt kun JnJ der er interesseret.
-
Som det er oplyst vil medarbejdere kunne forlade GEN hvis der kommer en fjendtlig overtagelse, det betyder ikke alverden for DARA derfor kunne JnJ godt lave en fjendtlig overtagelse. De andre "fugle på taget" er derimod afhængige af medarbejdere og derfor afhængige af at de bliver - ingen købere vil løbe den risiko. Hvordan det ser ud om 3-5år tør jeg ikke byde på.
-
Hvorfor er de afhængige af medarbejderne? Er det ikke teknologien der bestemmer hvad medarbejderne skal lave? Jeg ved at kulturen spiller ind i enhver virksomhed, men det faglige er vel nogenlunde klarlagt og så arbejder man ud fra det velvidende at de sociale praksisser kan spille ind. Jeg tror der er mange kompetente forskere verden over der kunne arbejde med "konceptet". Personligt tror jeg JDW er pissebange for fjendtlig overtagelse og meget gerne ser kursen op i det leje den hører hjemme
-
Måske det netop er det der fra holder evt. opkøbere, de ved sandsynligheden for modbud er stort, men omvendt kunne de lave et bluffbud, lokke JNJ på banen og så kan de få fred fra JNJ til at købe det de først havde i tankerne, scenarierne er mange og spændende at sammensætte forskellige kombinationer, selvom de fleste nok er meget usandsynlige.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind