Genmab — Oktober 2017
-
God morgen.

-
Jeg har fået svar fra Rachel. Det var vigtigt med meddelelsen for at forklare, at væksten ikke var flad i Q3 og for at kommende Q4 salg kan ses i den rette sammenhæng. Royalty er på de 87 mio.
-
Genmab præciserer Darzalex-salg
Salget af Genmabs guldæg Darzalex var negativt påvirket med 20 mio. dollars på det tyske og franske marked i tredje kvartal, præciserer biotekselskabet nu.
(medwatch.dk)
-
Det gør hun ikke.
-
Hun kan reelt ikke give andre informationer til os end det som er udmeldt til markedet i går aftes.
-
Det er fair nok.
-
Nu er jeg ikke regnskabsminded overhovedet, så er ikke sikker på jeg forstår det skrevne - men i RoW var Q1 54, Q2 var 87 og skulle Q3 så have været 107 mill dollars, hvis ikke rabatordningen til Tyskland og Frankrig var trådt i kraft - dermed ser vi 60% stigning fra Q1 til Q2 og 23% stigning fra Q2 til Q3 "i antal patienter behandlet", men omsætningsvæksten i Q2 til Q3 er nul. Nu er priserne rettet ind og i Q4 skal vi sammenligne med 87 millioner ?
-
Hvis det er sådan det skal forstås, så er der ikke nogen speciel ændring for mig, for vi havde jo sjusset os frem til, at de 25% nedslag i prisen i Tyskland havde en stor del af forklaringen i RoW - og da rabatten er permanent så halter vi stadig bagefter analytikernes forventninger til 2017.
-
Sukkeralf..Vi havde vel ikke regnet med at der ligefrem skulle betales penge tilbage?
-
Hvis vi antager at rabatten er gældende fra primo 2017, Frankrig og Tyskland udgør ca 50% og bruttoomsætningen row Q1-Q3 er 248 mio, så passer pengene sådan cirka.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind