Genmab — November 2016
-
Hej pensionisten! JA det noget af en jungle. Har nogenlunde styr på normale aktier.
27 procent i skat af de første 51.700 kr. (2016: 50.600 kr.) i aktieindkomst
42 procent af aktieindkomst ud over 51.700 kr. (2016: 50.600 kr.). Det virker temmelig ligetil syntes jeg. Jeg har det dog lidt sværer med de geared produkter. Jeg har læst mig frem til at man betaler en daglig kurtage der svarer til 1% af 365 (dage). Altså hvis jeg har min aktie i 5 dage er regnestykket 5/365=0,013%.
-
Er det rigtig forstået? Men denne kapitalindkomst. Hvor meget er den på? Lad os bare sige at det investeret beløb er 100 000kr
Kan du give nogle regne eksempler eller lignende? -
Er godt nok glad for nu at jeg følger med her på ProInvestor. Ellers havde jeg da fået mig en grum overraskelse. Troede gearede produkter havde samme regler som ordinære aktier

-
Efter hvilket beløb skal der betales topskat?
-
Nickstar - hvor køber du bull x5?? Nordnet har kun x3 hvad jeg kan se
-
pr md før skat? jeg har en månedsløn på under 17 000 før skat. S
å tror godt jeg kan lege med uden at ramme topskat
-
Kursudviklingen på certifikater kan ofte være forvirrende, som i oplever i dag med, at jeres bullx3 stiger mindre end selve aktien. Det skyldes formentlig, at certifikatet ikke har været handlet før i formiddag, hvor aktien var steget mindre. Det kan også skyldes, at certifikatet "er bagefter" ovenpå et fald dagen før..
-
Lad os sige at Genmab fald 1 % i fredags, men at certifikatet ikke blev handlet. Så er den -3% efter i dag. Bliver certifikatet så handlet i dag, når Genmab er oppe med 0,5%, så vil certifikatet være nede med -1,5%, fordi den mangler at indregne tabet fra fredag.
-
Det misvisende skyldes, at gevinst/tab udregnes ud fra senest handlede kurs og ikke udfra de aktuelle bud/udbud kurser.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind