Genmab — Februar 2016
-
Finns det någon statistik på utländsk ägo av Genmab-aktier i t.ex. Finland/Sverige/Norge? Tänker mest på enkla människor som jag. Vore intressant att jämföra då jag försöker jämföra finska biotekniska bolag och deras utveckling mot/med danska biotekniska bolag. Ursäkta alla frågor
PS. Fy skäms på GSK, stygga gossar det där! -
En fråga åt alla, hur trovärdig är den där Danske Banks aktieanalytiker som förespråkade att investmentarmen i J&J sålde, inte researcharmen? Har ingen tidigare erfarenhet av Danske Banks aktieanalytiker, Thomas Bowers.
-
Det er et stykke tid siden, jeg har set en opgørelse over aktionærfordelingen i GEN - den eneste aktionær over 5% er nu Fidelity
-
af og til dukker opgørelsen op i GEN-præsentationer
-
...er der andre end mig, der oplever problemer med tastaturet her i GEN-chatten? Af og til "glemmer" den at skrive de bogstaver jeg trykke på
-
Dingleberry - Har GEN tidigare presenterat i boksluten största aktieägarna specifikt i antal %? Eller har största aktieägarna alltid blivit nämnda som 5%-ägarna?
-
de har vist et pie-chart tidligere. Det er dog etstykke tid siden
-
Solsen - Bra, jag litade på honom då aktien dök ner till 605,5 i måndags men valde inte att sälja för att täcka något
Tack för infon!
Hur är det med Nordeas aktieanalytiker, namnet minns jag inte. Hur trovärdig är han vs. Bowers? -
Dingleberry - Tack, jag började bli lite orolig där ett tag förrän jag investerade i GEN då jag inte såg klara, tydliga linjer på ägarstrukturen som jag förväntade mig. Men ingen oro, bara uppåt!
-
Den sidste aktionæropgørelse er per 3112204 - og kan ses i denne JPM præsentation på slide nr 24 -http://files.shareholder.com/downloads/AMDA-KPIBN/1037141494x0x854123/FAAEC33B-D6FA-4F76-8FF1-36CBFBFCFEE5/MS_Investor_Presentation_appendix_Sept.pdf
-
Siden da har JJ solgt ud af to omgange, så meget kan have ændret sig
-
Dingleberry - Mycket stort tack för länken! Det där blir intressant mysläsning. Mycket god info att bära med sig inför framtiden. Självklart, det finns alltid risk för det att ändringar kommer men bra att få en övergripande blick. Tror personligen att GEN inte är så på allas läppar här i Finland, ännu det vill säga. Hur ser ni alla danskar/andra på GEN hur man uppfattar GEN ute i Norden och i världen?
-
well - GEN er vel størst i DK og i NL og ret ukendt udenfor de to lande. Selskabet har ikke rigtigt haft produkter massivt i markedet før - men håbet er at dara kan gøre det over de næste 2-3 år
-
Dingleberry - Okej, det förklarar varför ingen här bland vänner och bekanta känner till GEN men blir direkt intresserade av vad bolaget gör
Det där med Dara, när kan vi förvänta oss de första försäljningsrapporterna? -
Q4 tallene vil kun indeholde 6 ugers salg + conversion fra rrmm compassionate use programmet. Så egentlige salgstal med takeup osv kommer ført fra og med Q1 tallene i 2016. Dvs 10. maj rapporteringen af Q1
-
Intressant, mycket intressant. 6 veckors försäljning ger goda indikationer åtminstone. Kommer GEN att redovisa royalties i Q1 2016, tror det diskuterades här tidigare.
-
GEN har ikke så mange forskellige revenue streams, så jeg kan næsten ikke forestille mig andet, end de vil rapportere dara separat
-
er der ikke andre, der har tastatur-problemet?
-
Här fungerar tangentbordet bra. Okej, Dara blir en separat fråga i Q1. Kanske vi kan vänta oss goda resultat nu redan i bokslutet 2015?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind