Genmab — September 2015
-
et
ganske stort kurspotentiale, såfremt Daratumumab kommer på markedet, hvilket
vi forventer. Vær dog opmærksom på, at biotekaktier er behæftet med øget risiko i
den nuværende markedsuro, hvor risikovilligheden er nedsat. Kan du acceptere
det, er der en god købsmulighed i Genmab." -
er der nogen der lige gider opdatere mig på om Bristol-Meyers lægemiddel en en konkurrent til DARA, jeg har hele troet at vi var 2-3 år foran og som jeg ser det har Bristol-Meyers da sit lægemiddel på marked før DARA,, men det er måske ikke i samme indikation ???
-
Amerikanske Bristol-Myers Squibbs lægemiddelkandidat Empliciti (elotuzumab) har nemlig fået tildelt det særlige priority review af de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA. Det er en lægemiddelkandidat, der i et vist omfang forventes at blive en konkurrent til Genmab
-
Det har altid været forventningen af Elutuzumab ville være konkurrent til dara og ville komme først
-
Men Elutuzumab er ikke et CD38 antibody. Det rammer et andet target men er også et antibody mod MM og derfor konkurrent til Dara. De data vi har set fra Elutuzumab er dog ikke i nærheden af at være ligeså gode som Dara
-
Eksempelvis dur Elu ikke som monoterapi - kun i kombinationer. Så Dara skal nok blive markedslederen. Men klart Elutuzumab har et forspring
-
Okay IV.. hva´siger du så til denne her fra Medwatch 3.6.2015: ""Med de sidste udestående data for MOR202 ryddet ad vejen, er det nu endnu tydeligere, at daratumumab ikke har nogen synlig konkurrence fra den her lægemiddelkandidat i de kommende fire år - hvis nogen overhovedet," skriver Sachin Soni, Genmab-analytiker i Kempen, i et notat.
-
Nej det er slet ikke samme målgruppe
-
Dara er RRMM som mono hvor der virkelig er behov pt. Elutuzumab er jo til anden linje behandlinger i kombination med revlimid
-
Det sagde Jan De til Medwatch d. 13. aug. 2014:
”Vi har to konkurrenter, når det handler om daratumumab. Det drejer sig om Sanofi, som er en stærk konkurrent, der samtidig har en stærk lægemiddelkandidat. Den anden konkurrent er Celgene/Morphosys. Celgene er et fantastisk selskab inden for behandling af myelomatose, men de er muligvis bagud tidsmæssigt. -
Det er stærke konkurrenter, men jeg mener, at vi i Janssen har den bedste partner, blandt andet på grund af Velcade, hvor Janssen har vist, at man er virkelig dygtig inden for behandling af knoglemarvskræft. Der er et fantastisk team til at køre udviklingen af daratumumab. Jeg er meget fortrøstningsfuld omkring det hold, der står bag daratumumab, og jeg er sikker på, at de vil få det maksimale ud af daratumumabs potentiale," påpeger Jan van de Winkel.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind