Genmab — August 2015
-
Hvis man endelig skal indlæse noget i det her så vil jeg nærmere sige at det rammer en pæl igennem hollænderens teori om at selskabet vil være solgt indenfor de næste 2 mdr. Troede Jan at der bare var en sandsynlig risiko for at selskabet står lige foran et salg så ville han aldrig have skilt sig af med disse aktier.
-
For mig at se er der ikke nogen forvirring. En CEO der sælger massivt ud. Det kan jeg ikke se som andet end at blive opfattet negativt af marked. Han ønsker ikke at øge hans økonomiske eksponering men tværtimod trække profit ud samtidig med han på et eller andet tidspunkt i uvis fremtid øger igen via nye warrants.
. -
Jeg er da helt med på hvorfor de skriver han har planerr om at købe flere aktier via udnyttelse af warants. Men det ændre bare ikke noget på at at reducere hans egne økonomiske eksponeringer. Det er jo ikke euro for euro han vil geninvestere. Nej han trækker penge ud og samtidigt kan han så øge fordi de nye warrants koster i gennemsnit 200 kr pe aktie(og disse nok noget billigere da det er de ældste)
-
Så han mindsker altså hans risiko lige inden de helt store nyheder.
-
præcis Legolas23, men indtil denne kendsgerning bundfælder sig, bliver reaktionen nok negativ. Med den økonomiske eksponering Jan har mod Genmab, er det kun sund fornuft det han gør. Uanset, hvor komfortabel jeg er mht snarlig dara-godkendelse havde jeg nok gjort det samme.
-
Jeg ser bare så meget af det her i f.eks. norske selskaber. CEO sælger aktier for at betale skat og udnytte warrants. Først reagerer markedet negativt en dag eller to. Derefter er alt glemt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind