Genmab — Juni 2015
-
de opruster i hvert fald til fremtiden https://www.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=348446013&sourcecode=ddk
-
Fantomas - er noget/meget uenig med dine beregninger. Genmab sidder ikke på 18 % af dara, de sidder på 35-45 % og nok tættere på det sidste.
-
Du glemmer fuldstændig det forhold at J&J har alle omkostninger. Lad os sige de sælger Dara til 100 kr. så skal de bruge 10 kr. på produktion. Så skal de løbende bruge 15-20 kr. på R&D og 20-25 kr. på salg og markedsføring. Så bundlinjen for J&J er at de tjener omkring 50 kr. når de sælger Dara. Ud af dette skal genmab så have som du siger 18% af de 100 dvs. 18 kr.
-
forholdet mellem J&J og genmab er i det eksempel 36%/64%
-
Altså det dobbelte af dit 18/82% fordeling
-
Det var kun som eksempel for at vise hvilke handels strategier der kunne lægge bag Bluecrests short position.Hvad angår fordelingsforholdet og værdi, så eksistere muligheden for denne trade stadig, så længe Bluecrest ikke mener at Dara prissat på lige fod.
Jeg vil mene at f.eks. udviklingsomkostningerne allerede er medregnet, da de fremgår af regnskabet. I BP anses udviklingsomkostninger som nogenlunde konstant, og som en fast omkostning, da det er en slags vedligeholdelses omkostninger. -
Men når det er sagt syntes jeg også J&J er forholdsvis billig. Den upside der kan komme fra Dara og Ibrutinib salgsvækst er ikke helt indregnet mener jeg
-
Genmab arbejder virkelig hårdt i kulissen med at skabe World class knock your socks off

-
Først har man betalt for AXL-ADC, så betale man frankmændene, så betalte man BioNteck og nu BMY
-
Jan er ikke ked af at bruge penge hvis han mener det kan skabe unikke differentierede produkter, og det er efter min mening den helt rigtige vej at gå
-
@repsac, Det kan ikke helt sammenlignes. Hvis de køber genmab, og så forsikrer dem mod kursfald ved optioner, så har de kontanter ude for både genmab og optionen. Og så er det et bet der kun giver profit hvis dara virker. Den anden måde tjener de penge så snart dara er prissat ens, om det så er 100 mia. eller nul kroner. Det de har handlet på er altså det spread der er mellem prisen for eksponering mod Dara i genmab og i J&J.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind