Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Analyse af SP Group

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg har kigget lidt på SP Group som jeg gerne ville dele med jer. 66278_Analyse_11.08.2013.pdf
  • Serviceordre helt villlldt

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hejsa bare lige til info så er vestas serviceordre steget med 3,75 mia danske kroner fra første kvartal 2013 til andet kvartal 2013 Fra 5,4 mia Euro i marts til 5,9 mia Euro i slutningen juni månede det er da helt vildt. Hvordan ser det så ikke ud om 2 år. Når de lige nu vækster deres service forretning med 11-12 % hvert kvartal. det er der altså ikke mange virksomheder der kan gøre dem efter. Flot vestas!
  • fcras m.fl. Hvad mener I om Torm herfra

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    Er tank-raterne bundet ud og på vej op? Såfremt tank-raterne stiger væsentligt de kommende år - kan Torm vil godt komme tilbage selvom gælden er voldsom nu. Med bedre udsigter så cutter bankerne vel næppe hurtigst muligt. Fornemmer at Torm har bund omkring 2 kr nu. Tror I at potentielle investorer køber op i Torm-aktier?
  • SAS:Gigantisk spareoffensiv Release of 3rd Quarter (May-Jul)

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Nu må effekten af gigantisk spareoffensiv slå igennem. Jeg tror personligt, at SAS overraske os positivt 4.sep kl.8 Overenskomst for kabine samt piloter. S & P løfter ratingen langsigtet på SAS til B-(Indre værdi kurs 42) SAS koncernens salg af Wideröe Flyveselskap AS er godkendt af de norske konkurrencemyndigheder. Det endelige salg ventes at finde sted til september og styrke SAS finansielle position og likviditet, som planlagt i koncernens 4XNG plan. I november 2012 genforhandlede SAS sine løbende kreditfaciliteter på 366 millioner Euro til en amortiseret kredit på 3.500 millioner svenske kroner. Låneyderne er selskabets fire majoritetsejere - herunder de tre skandinaviske lande - og et syndikat af syv banker, som alle deltager på samme betingelser. Aktiviteterne under 4XNG planen har gjort det muligt for SAS at reducere kreditfaciliteterne til 2.000 millioner svenske kroner. SAS gennemfører salg og leaseback af seks Boeing B737-600. Manøvren giver SAS en halv milliard svenske kroner i kassen. (Reuters) - Finnair (FIA1S.HE) said its new chief executive Pekka Vauramo saw both advantages and disadvantages in a possible Merger with Scandinavian airline SAS (SAS.ST), after a Danish report said he saw potential benefits in such a deal. SAS dropper CSC og vælger ny leverandør af it fra 1Januar. Målet er at skære 50% på IT omkostningerne ved at outsource ALT til Indien. SAS start - og landingstilladelser i London er mia. værd:(BMI har solgt tilsvarende rettigheder) http://www.business.dk/transport/sas-har-en-overset-milliardformue-i-london Aftalen mellen Apollo og SAS indebærer at Apollos kunder flyver med SAS fra 13 byer i Norge, Sverige og Danmark, Aftalen er på 590 millioner kroner. SAS og Apollo rekordtaftale på 920 millioner kroner. Kursen skal meget op,eller hvad mener I.
  • Energiaktier, olie/gas selskaber

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Generelt er jeg noget tilbageholden med og købe aktier i øjeblikket, da jeg syntes diverse indeks ser ret høje ud og jeg derfor, generelt, forventer at kunne købe aktierne billigere i den nærmeste fremtid. Omvendt, så har jeg syntes det et stykke tid efterhånden, men det eneste der er sket er, at diverse indeks er kravlet lidt højere op. Som udgangspunkt er jeg alså lidt kritisk over for niveauet p.t. Når jeg så kikker på f.eks. Shell, BP eller Statoil og diverse andre traditionelle olie/gas aktier, så bliver jeg alligevel lidt fristet. Jeg ved også godt, at Danske Bank har været ude med en rapport, hvor de forudser, at der bliver overkapacitet af olie/gas produktion og derfor et pres på priserne. Bl.a.på grund af det "energieventyr" USA i øjeblikket har gang i. Det er vel så også, i hvert fald delvist, indregnet i de aktuelle aktiekurser på disse selskaber. Min favorit er BP. Jeg vil anbefale man læser det seneste kvartalsregnskab og i særdeleshed hvad de (BP) forventer og kunne præsterer i de kommende år. Jeg ved ikke om det kommer til og holde, men gør det, så vil jeg sige at prissætningen af BP er meget lav i øjeblikket. De er vel et eller andet sted også i lidt "bad standing" efter deres store olieudslip i Golfen. Jeg har i hvert fald besluttet og få det kommende udbytte i aktier. Om jeg desideret køber nogen BP aktier - Tja, så skal de blive billigere, for jeg har rigeligt og vil helst sprede risikoen på flere selskaber. Derfor har jeg også valgt, at lægge købsordere ind på Shell og Statoil i stedet. Men jeg må også indrømme, at jeg "farer frem med forsigtighed" for jeg syntes stadig, at markede er for højt prissat generelt i øjeblikket og en korrektion vil selvfølgelig blot betyde endnu billigere prissætning på olie/gas selskaberne. Jeg er måske også lidt skeptis over for, om der bliver så meget overproduktion, så olieprisen ligefrem falder helt sammen. Jeg har i hvert fald lidt svært ved og forestille mig, en oliepris der er "helt i hullet" samtidig med, at der er et begyndende opsving i verdensøkonomien. Jeg forventer, at en meget lav oliepris ikke er realistisk uden en økonomisk nedtur samtidig. Men det kan selvfølgelig heller ikke udelukkes. Lidt det samme kunne måske siges om mineindustrien og det kunne gøre FLS til en interessant Aktie også, men det er en anden snak. Jeg hører gerne, endda meget gerne, andres holdning hertil, herunder konstruktiv kritik, eller hvad vi skal kalde det. Som i måske har bemærket, så har jeg en evne til og gå for tidligt ind, så det kan sagtens være, at jeg også her er "for tidligt ude".
  • Mandagsshortindeks med Trends

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Indekset er opdateret frem til 16/8, selvom der står noget andet øverst i regnearket. Trenden ser ud til at fortsætte. Man øger shorts i FLS. Der reduceres i Vestas op til regnskabet. [image: 66201_Skaermbillede_2013_08_19_kl._13.32.26.png]
  • Navios Maritime Q2/13 report

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    MONACO -- (Marketwired) -- 08/22/13 -- Navios Maritime Holdings Inc. (NYSE: NM) Navios Maritime Holdings Inc. Reports Financial Results for the Second Quarter and Six Months Ended June 30, 2013 $125.6 million of Revenue and $38.8 million of EBITDA for Q2 2013 Declared quarterly dividend of $0.06 per share for Q2 2013 $277.1 million of cash as of Q2 2013 Fleet coverage of 84.6% for 2013; 21.5% for 2014 Low cash flow breakeven of $5,365 per open day for 2013 Strategy of fixing vessels for period charters above cash flow breakeven with market exposure Recent charters provide base rate and profit sharing or index plus premium Latest capesize fixture for $18,000 to $19,400 gross per day for 95 days 11% of fleet and 33% of charters fixed since June have market exposure mechanism Navios Logistics continued growth $17.6 million of EBITDA for Q2 2013 $4.4 million of Net Income for Q2 2013 Acquired three convoys for approximately $49 million to support iron ore transportation Formed Navios Europe Inc. and arranged technical and commercial management for five of the ten vessels pursuant to a letter of intent with HSH Nordbank AG more here: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=187110&p=irol-newsArticle_print&ID=1849228&highlight= http://www.navios.com/home.asp [image: 66255_images__2_.jpg]
  • APP

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    golfhouseG
    Er jeg den eneste der mangler en Iphone App, hvor man kan komme i flere chat rum... Her tænker jeg jo især på PI største chatrum, Vestas chatten.
  • Mols-linien nedjusterer

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Mols-linien er kommet med et temmelig trist H1-regnskab idag: http://www.mols-linien.dk/multimedia/ML_-_Del_rsrapport_for_1._halv_r_2013.pdf Nedjustering af forventninger for 2013 fra et positivt resultat til et underskud i omegnen af 20 mio DKK. Antal overførte biler i H1 landede på 414.413 (for 2013 er der budgetteret med 1.100.000). Det når man formentlig ikke, hvilket afspejles i dagens nedjustering. Tal fra regnskabet: Resultat for perioden: -32 mio DKK Resultat pr. Aktie: -2,3 DKK Indre værdi pr. Aktie: 3,2 DKK Børskurs pr. 30/6: 36,1 (eller 11,28 gange indre værdi) Egenkapital pr. 30/6: 45,4 mio DKK Egenkapitalforrentning: -50,1% Soliditetsgrad: 4,5% Aktien sendt ned med knap 21%. I øvrigt er udbygningen af vejforbindelsen til Odden blevet forsinket (fra udgangen af september til udgangen af november). Det blev meldt ud i slutningen af juli: http://www.sn.dk/Odsherred/Motortrafikvej-mellem-Tuse-og-Odden-forsinkes/artikel/343884#.UhY7_Ru9mZU Jeg ser absolut ingen grund til at købe aktier i Mols-linien.
  • Vaccine Market to Reach $84.44 Billion by 2022 at a 11.36%

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    O
    http://www.prweb.com/releases/Vaccine-Market/08/prweb11042672.htm (PRWEB) August 20, 2013 Vaccine Market to Reach $84.44 Billion by 2022 at a 11.36% CAGR - New Report by MarketsandMarkets Vaccine Market research report evaluates the global vaccine market by technology class, types, end users, disease indication, and geography. Share on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail a friend MarketsandMarkets MarketsandMarkets Novartis (Switzerland), Glaxo Smithkline (U.K.), Merck (U.S.), Sanofi (France), Pfizer (U.S.), Antigen Express, Inc. (U.S.), Aduro Biotech (U.S.), Genticel (France), Biondvax (Israel), Immune Targeting Systems (U.K.), Prokarium (U.K.) (PRWEB) August 20, 2013 The "Vaccine Market - By Technology & Types, Trend Analysis By Various Classes - Live / Attenuated, Subunit, Toxoid, Conjugate, DNA, Recombinant Vector, Synthetic, Dentritic Vaccines And By Indications - Infectious Diseases, Cancer, Allergy, Diabetes, Cardiovascular Disease With Market Landscape Analysis - Global Forecasts To 2022 " analyzes and studies the major market drivers, restraints, and opportunities in North America, Europe, Asia, and the Rest of the World. Browse 22 Market Data Tables 53 Figures 195 Pages and In-Depth Table of Content on "Vaccine Market" http://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/vaccine-technologies-market-1155.html Early buyers will receive 10% customization on this report. This report studies the global vaccine market, with forecast to 2022. Within the healthcare industry, the vaccine market was initially considered a low-profit venture but is currently perceived with renewed interest among industry circles due to its high demand with respect to emerging infectious diseases. Furthermore, an improved understanding of the immune system has paved new opportunities for developing novel preventive and therapeutic vaccines. This market research report evaluates the global vaccine market by technology class, types, end users, disease indication, and geography. Furthermore, the technology class is divided into eight segments, namely, live/attenuated, toxoid, conjugate, sub-unit, recombinant vector, DNA, synthetic, and dentritic vaccines. Of the above mentioned segments, sub-unit vaccine is the largest revenue segment; however, synthetic vaccines, recombinant vector vaccines, and DNA vaccines will be the fastest-growing segments. The global vaccine market was valued at $27 billion in the year 2012. At the end of 2013, the market is expected to be $32.05 billion and is poised to reach approximately $84 billion by 2022, growing at a CAGR of 11.36% from 2013 to 2022. Therapeutic vaccines, specifically targeting cancers and allergies, will offer vast opportunities for new players entering this market. The launch of the first FDA-approved therapeutic vaccine, Provenge by Dendreon (U.S.), for treating prostate cancer has acknowledged the potential of vaccines in therapeutics. This scenario is expected to further revolutionize the industry towards massive growth in the next 5 to 10 years. The global market for vaccines is expected to grow, backed by technological advancements with respect to the development of novel vaccines towards emerging infectious diseases, cancers, and allergies. The market will experience continuous improvements in vaccine design, delivery methodologies, and manufacturing in large-scale process. The market is witnessing a trend towards development of personalized vaccines. Additionally, the demand for safe and cost-effective drugs for the treatment of many cancers and HIV infection, which could be addressed by therapeutic vaccines, will remarkably fuel market growth. North America is the largest hub for the vaccine market, accounting for the largest share, followed by Europe and Asia. North America and Europe are expected to grow at a steady pace. However, the Asia-Pacific market, particularly India and China, is expected to witness a boost in demand and is poised to register maximum growth over the next 10 years, owing to the increase in aging population and prevalence of various infectious diseases. The key players in this market are Novartis (Switzerland), Glaxo Smithkline (U.K.), Merck (U.S.), Sanofi (France), Pfizer (U.S.), Antigen Express, Inc. (U.S.), Aduro Biotech (U.S.), Genticel (France), Biondvax (Israel), Immune Targeting Systems (U.K.), Prokarium (U.K.), Immunobiology Ltd. (U.K.), Liquidia Technologies (U.S.), Alphavax (U.S.), and Bavarian Nordic (Denmark). Buy a copy of this report @: http://www.marketsandmarkets.com/Purchase/purchase_report1.asp?id=1155 Download Free Brochure @: http://www.marketsandmarkets.com/pdfdownload.asp?id=1155 Find related Reports to - Medical Devices Market About MarketsandMarkets MarketsandMarkets is a global market research and consulting company based in the U.S. We publish strategically analyzed market research reports and serve as a business intelligence partner to Fortune 500 companies across the world. MarketsandMarkets also provides multi-client reports, company profiles, databases, and custom research services. MarketsandMarkets covers thirteen industry verticals, including advanced materials, automotive and transportation, banking and financial services, biotechnology, chemicals, consumer goods, energy and power, food and beverages, industrial automation, medical devices, pharmaceuticals, semiconductor and electronics, and telecommunications and IT. Contact: Mr. Rohan North - Dominion Plaza, 17304 Preston Road, Suite 800, Dallas, TX 75252 Tel: +1-888-6006-441 Email: sales(at)marketsandmarkets(dot)com
  • DNO International Reports Second Quarter 2013 Results

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Published: 07:25 CEST 21-08-2013 /Thomson Reuters /Source: DNO International ASA /XOSL: DNO /ISIN: NO0003921009 DNO International Reports Second Quarter 2013 Results Oslo, 21 August 2013 -- DNO International ASA, the Norwegian oil and gas company, today announced second quarter 2013 net profit of NOK 280 million on operating revenue of NOK 764 million. Production climbed by nearly a third to 38,720 barrels of oil equivalent per day (boepd) on a company working interest basis from 29,061 boepd in the first quarter of 2013 and 23,234 boepd a year earlier. "We continue to de-risk and deliver across our portfolio," said Bijan Mossavar-Rahmani, DNO International's Executive Chairman, "and most impressively in our operations in the Kurdistan region of Iraq." The Company set several key operational milestones during the second quarter at its flagship Tawke oil field, including highest production in a single day (112,949 barrels), highest sales in a single day (102,393 barrels), highest production from one well in a single day (25,052 barrels), largest number of tankers loaded in a single day (532 tankers or one every 2 minutes and 43 seconds). Cumulative production from the Tawke field also passed the 50 million barrel mark earlier this year. Mr. Mossavar-Rahmani noted that DNO International continues its active program of exploration, appraisal and development drilling while adding new acreage in both established and frontier basins, confident that the Company is well positioned financially and organizationally to capitalize on current and future growth opportunities. During the first half of 2013, six onshore and offshore drilling rigs were active in eight blocks in three countries and four additional blocks in four countries were added to the portfolio. Operational cash flow of NOK 843 million exceeded capital spending of NOK 830 million during the first half of the year. The Company has maintained a robust capital structure with a free cash balance of NOK 1,648 million and net cash position of NOK 257 million as at June 30, 2013. DNO International will present its financial and operating results today in Oslo at 08:00 am CET (07:00 am GMT). A live webcast of the presentation as well as the full second quarter 2013 interim report will be available on the Company website www.dno.no. DNO International ASA is an Oslo-listed, Middle East and North Africa focused oil and gas company holding stakes in 20 blocks in various stages of exploration, development and production both onshore and offshore in the Kurdistan Region of Iraq, the Republic of Yemen, the Sultanate of Oman, the United Arab Emirates, the Tunisian Republic and Somaliland. Oslo, 21 August 2013 DNO International ASA Corporate Communications Queries: Bjorn Dale ([email protected] or tel: +47 909 79 889) This information is subject of the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act) Q2 2013 Interim Report: http://hugin.info/36/R/1724029/574600.pdf Q2 2013 Interim Presentation: http://hugin.info/36/R/1724029/574601.pdf http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?newt__ticker=DNO http://www.dno.no.
  • USA godkender insulinpen fra Novo Nordisk

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    21.08.13 kl. 17:23 Novo Nordisk har fået godkendt insulinpennen Novopen Echo af de amerikanske sundhedsmyndigheder, rapporterer Bloomberg News. Det er planen, at Novopen Echo skal være på det amerikanske marked i starten af 2014. Novopen Echo blev lanceret tilbage i 2010 og er en insulinpen, der er udviklet specielt til børn. Dengang var pennen den første, som havde en enkel hukommelsesfunktion, der giver mulighed for at tjekke, hvor meget og hvor lang tid, der er gået, siden den sidste dosis blev taget. Desuden har pennen intervaltrin på halve enheder, som giver mulighed for en finjustering af dosis. Det er der ofte behov for, når det gælder børn. Man kan bruge instrumentet sammen med insulinpræparatet Novolog. Insulinpennen er allerede på markedet i Europa, Canada og Israel. http://epn.dk/brancher/medicin/ECE5847296/usa-godkender-insulinpen-fra-novo-nordisk/
  • Veloxis har udsendt flot regnskab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Sidst på eftermiddagen har Veloxis udsendt halvårsregnskabet, og det viser at selskabet er på rette vej. Driftsunderskuddet er halveret i forhold til H2012. Det europæiske lægemiddelagentur vil starte ansøgning om markedsføringstilladelse for LCP Tacro - afgørelse i 2014. Lidt flere tal: Nettunderskud i første halvår 2013 på 80,5 mio. kr. Mod 160,6 mio. kr. i første halvår 2012. Forskningsudgifter på 81,7 mio. kr. i 2013 mod 119,5 i 2012. Nettoomsætning i form af milestones fra Chiesi: knap 14 mio. kr. Forventede likvide beholdninger pr. 31/12 2013: 270-310 mio. kr. Hvis salget af LCP Tacro kommer i gang i H2 2014 ser det sandelig godt ud ! Ansøgning om markedsføringstilladelse i USA indsendes i løbet af dette halvår. Der er likvide beholdninger på 400 mio. kr. pr. 30/6 2013. Alt tyder således på, at de har penge nok til at fuldføre deres mission: at føre LCP Tacro på markedet i 2014. Bare der nu ikke er nogen, der opkøber Veloxis!
  • Torm slår konkurrenterne på indtjeningen

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Offentliggjort 21.08.13 kl. 10:03 Med udsigten til en proces om ny kapital og nye investorer har Torms organisation måske leveret det vigtigste bidrag i kraft af en markant bedre indtjening på skibene end markedet og flere konkurrenter - med en enkelt undtagelse. mere her: http://shippingwatch.dk/Rederier/article5841023.ece http://www.torm.com/ [image: 66233_tankers_1.483.441.s.jpg]
  • Vestas Regnskab

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Resumé Den toårige turnaround fortsætter i henhold til planen. Frit cash flow forbedret med EUR 535 mio., og forventningerne opjusteret til mindst EUR 200 mio. Positivt EBIT-resultat trods en 26 pct. lavere omsætning. Anders Runevad udnævnt til ny koncernchef. I andet kvartal 2013 genererede Vestas en omsætning på EUR 1.185 mio., hvilket er et fald på 26 pct. i forhold til samme periode året før. EBIT før særlige poster faldt med EUR 28 mio. til EUR 12 mio. EBIT-marginen før særlige poster var 1,0 pct., og det frie cash flow steg med EUR 535 mio. til EUR 197 mio. Indgangen af faste og ubetingede vindmølleordrer i andet kvartal 2013 var 1.641 MW. På grund af usikkerhed vedrørende nogle få kunders evne til at overholde de kontraktuelle forpligtelser har Vestas besluttet at reducere værdien af ordrebeholdningen med EUR 0,4 mia. Inklusive denne justering udgjorde værdien af ordrebeholdningen på vindmøller EUR 7,1 mia. den 30. juni 2013. Ud over ordrebeholdningen på vindmøller havde Vestas ved udgangen af juni 2013 serviceaftaler med en kontraktuel fremtidig omsætning på EUR 5,9 mia. Dermed havde beholdningen af vindmølleordrer og serviceaftaler en samlet værdi på EUR 13 mia., hvilket er en forbedring på EUR 600 mio. i løbet af kvartalet. Vestas har besluttet ikke at sælge tårnfabrikken i Pueblo, USA, og fabrikken er derfor blevet re-klassificeret til materielle aktiver. Vestas' maskinfabrikker og støberier forventes fortsat at blive solgt; på baggrund af de nuværende forhandlinger med potentielle købere, er enhederne dog blevet yderligere nedskrevet. http://www.proinvestor.com/aktienyt/703546/Delaarsrapport-andet-kvartal-2013 [image: 66224_Skaermbillede_2013_08_21_kl._08.39.15.png]
  • Vestas

26
    0 Votes
    26 Indlæg
    0 Visninger
    golfhouseG
    Så skal vi have Q2 og det kræver jo en lille gætte konkurrence Hvad er Vestas kursen D. 21-08-2013 kl. 17:00 Gæt før D. 20/8 Mit gæt er +135
  • GasLog Ltd. Announces New Orders and Charters

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Saturday, 17 August 2013 GasLog Ltd. ("GasLog" or the "Company") (GLOG) yesterday announced that it has ordered two new 174,000 cbm Tri-Fuel Diesel Electric LNG carriers from Samsung Heavy Industries Co., Ltd. ("Samsung") in South Korea. The vessels are expected to be delivered in Q3 and Q4 2016, respectively, and upon delivery will commence firm seven-year charters with a subsidiary of BG Group plc ("BG Group"). Due to the benefits accrued from building a series of ships, these vessels will have a lower delivered cost than the 2 vessels ordered in February, 2013 and are expected to generate a combined annualized EBITDA1 of approximately US$46-$47million over the first twelve months of operation. In addition, GasLog has secured up to 6 additional options from Samsung, 4 of which are priced, with delivery dates through 2017. Following the recent successful delivery of the GasLog Skagen into a BG Group charter, GasLog now has a fourteen-ship fully owned fleet, of which six ships have been delivered and are on charter and eight ships are either under construction or to be constructed. Two of the vessels to be delivered will go on charter to Shell and a further four to BG. The strength of GasLog's existing fleet commitments and the addition of these new fixed rate term charters gives GasLog additional flexibility to look at a range of charter periods for its two open vessels, scheduled for delivery at the end of 2014 and beginning of 2015. In particular, these factors allow GasLog to be opportunistic in placing these vessels into shorter-term charters if the Company determines such charters would be beneficial to the overall profitability. Due to the support of Samsung Heavy Industries and the consequently attractive terms achieved, and the recent successful launch of our Norwegian bond, GasLog does not currently foresee the need to raise new equity within the next couple of years to fund these two new orders. Paul Wogan, CEO, said "It is very pleasing to be able to conclude these significant contracts with our largest customer. These contracts reinforce our strategy of building high quality ships at competitive prices for charter to strong, creditworthy customers. It also supports our view that GasLog, as one of the world's leading LNG shipowners, is well placed to continue to benefit from the long-term secular growth of the LNG market. We are very pleased to be building the new vessels at Samsung with their solid track record for delivering vessels on time and on budget for GasLog. As well as being tri-fuel and fitted with four stage compressors the vessels will have a Boil Off Rate of 0.09% and have a number of fuel saving devices that make them extremely efficient. In addition the options we have secured show a strong commitment between GasLog and Samsung to continue to support each other's growth ambitions. Source: GasLog Ltd. http://gaslogltd.com/ http://www.nasdaq.com/symbol/glog [image: 66181_GasLog_Q1_Revenue_at_USD_16.6_Million.jpg]
  • GES:Mega Stærke Ges.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Underligt så stærk Ges er i disse tider,tror sgu der en et eller andet på vej.
  • Kurstriggeren i Genmab nærmer sig

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    celsiusC
    MEDICINAL & BIOTEK: Antistofselskabet Genmab har været omgivet af positive nyheder i 2013, der senest førte til en opjustering af forventningerne til året. Kommende data forventes at blive afgørende for værdisansættelsen af selskabet, lyder det fra medicinalanalytiker. Når julestressen for alvor er ved at indfinde sig i begyndelsen af december, står Genmab over for en særdeles vigtig begivenhed på American Society of Hematology-konferencen (ASH) i den amerikanske by New Orleans. Selskabet vil præsentere flere vigtige data, som vil være afgørende for værdiansættelsen af selskabet. ”Jeg tror på, at vi får et rigtig interessant ASH for Genmab på både Arzerra og Daratumumab. Samtidig er det værd at bemærke, at man fra GlaxoSmithKlines side egentlig havde planlagt at præsentere frontline CLL data på den mindre IWCLL-konference i Köln. Dette er nu rykket til ASH, hvilket jeg ser som et godt signal – dvs. at man går efter at præsentere data på den største og vigtigste konference for hæmatologi. Det indikerer, at data er gode, når det kan bære en præsentation her,” siger Michael Novod, medicinalanalytiker i Nordea, i et interview med MedWatch. Svært at sammenligne data. På konferencen vil Genmab fremlægge en del vigtige kliniske data for både leukæmimedicinen Arzerra (ofatumumab), som man har med samarbejdspartneren GlaxoSmithKline (GSK) og daratumumab, et antistof til behandling af knoglemarvskræft (myelomatose) med partneren Janssen Pharmaceuticals, der er en del af medicinalgiganten Johnson & Johnson. ”Det er enormt svært at sammenligne henover forsøg, men alligevel vil man jo kunne se på enten det primære eller de sekundære endepunkter, hvor der er fordele og ulemper ved de forskellige stoffer. Jeg mener stadigvæk, at de data, vi har set præsenteret for Arzerra i headline-format, er kompetitive i forhold til det, vi indtil videre har set præsenteret for GA101 fra Roche. Samtidig kan jeg forstå på ledelsen i Genmab, at der også er rigtig gode data på de mere sekundære endepunkter, eksempelvis komplette responsrater og minimal residual disease, altså hvor meget sygdomsbyrde, der er tilbage hos patienterne,” siger Michael Novod. Samtidig påpeger han, at der er flere forskellige interessante ting angående daratumumab. ”Det ene er, at der kører flere mindre studier. Samtidig kører der et studie i monoterapi i de meget syge dobbelt-refraktære patienter, hvor de også har Breakthrough-status, og man ved, at de sammen med Janssen har haft møder med FDA. Så spørgsmålet er, om man ikke snart hører noget nyt omkring det,” siger Michael Novod. Han uddyber: ”Man har jo set, at det regulatorisk kan gå rigtig hurtigt, når først man har fået Breakthrough-status, så det bliver meget spændende at følge, hvilken regulatorisk vej man vælger at gå.” Ny kursstigning? Det sidste vigtige, der forventes præsenteret på ASH, er ifølge medicinalanlytikeren, at der også kommer de første kombinationsdata for revlimid og daratumumab. Data, der er meget vigtige for det kommercielle potentiale. ”Jeg tror helt bestemt, at ASH vil være en kurstrigger for Genmab. Det vil jo give et billede af, om det her produkt er noget, der er lovende for behandlingen af knoglemarvscancer. Ligeledes vil det give en fornemmelse for Arzerra-potentialet. Jeg mener, det er meget vigtigt for værdiansættelsen af selskabet,” siger Michael Novod. Genmab modtager royalties af Arzerra-salget på 20+ pct., mens det er ukendt for offentligheden, hvordan aftalen med Janssen er. Det vurderes dog, at der er tale om royalties på mellem 15 og 18 pct. af det fremtidige salg, såfremt lægemiddelkandidaten rammer markedet. Både Arzerra og daratumumab har ifølge Genmab blockbuster-potentiale. Modsat Genmabs aftale med GSK, så afholder Janssen samtlige udgifter i forbindelse med daratumumab. Nordea Markets skrev forleden i en morgenrapport, at Genmab er et af Europas mest lovende biotekselskaber.
  • North Media:AU ser en dobbel.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    KURSEN SES FORDOBLET PÅ ET ÅRS SIGT - UGEBREV 07:08 North Media er for billig og aktiekursen kan fordobles på et års sigt. Det vurderer Aktieugebrevet. - Med en aktuel børsværdi på 287 mio. kr. i forhold til den bogførte Egenkapital på 501 mio. kr., fortsatte plusser på bundlinjen og en relativt lav rentebærende gæld, ser vi North Media-aktien som ekstremt billig på 6-12 måneders sigt. Vi ser en dobling af aktiekursen på et års sigt, konkluderer ugebrevet. Ugebrevet ser den positive kursudvikling drevet af: - Et bedre annoncemarked/adresseløse forsendelser med Forbrugerkontakt, dels i form af lukning/neddrosling/forbedring af den underskudsgivende internetforretning, dels et stop for meningsløse opkøb af nye internetaktiviteter, og dels i form af en bedre finansiel disciplin, idet der var et meningsløst kurstab på børsnoterede aktier på 12 mio. kr. /ritzau/FINANS Claus Mikkelsen +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk Ser billig ud,hvad er Jeres holdning.