Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Derfor skal de langsigtede ikke være nervøse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    "The world, over time, will improve, will grow and will be a better and more efficient place to live than it was before. If that assumption turned out to be wrong, we have a lot more to worry about than the value of our stock portfolio." - Warren Buffett "There are few sure things in investing ... that betas rise over time relative to cash is one of them." - Ray Dalio http://www.egsvang-trading.dk/blog/derfor-skal-du-ikke-vaere-nervs-for-om-aktiemarkedet-vil-stige-de-naeste-mange-ar
  • Mols - hvad nu?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hej alle, Som aktionær i Mols linjen skal jeg nu træffe en beslutning hvorvidt jeg skal eje en unoteret aktie eller ej. Jeg søger at blive 100% klar over faldgruberne og håber på forum kan hjælpe mig i den forbindelse. Kan Polaris udvande min værdi med en rettet emission? Er der nogen rimelig chance for at Polaris på nogen måde kan tømme selskabet for værdier? Hvis Polaris på et tidspunkt mens aktien er unoteret opnår 90% ejerandel, hvordan bestemmes fair værdi for tvangsindløsning så? Andre risici end ovennævnte ser jeg også meget gerne belyst. På forhånd mange tak
  • Ny og spænende swingtrade position

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Det er et stykke tid siden, jeg har fortaget nye swingtrade positioner. Pga. det negative marked, har jeg holdt mig forholdsvis kontant, men nu er markedet ved at vise de første positive tegn igen, så jeg er stille og roligt begyndt, at lede efter nye muligheder. Den første kommer her, som er FutureFuel. Læs det hele her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/ny-og-spaendende-swingtrade-position
  • Hvorfor Mols Linjen ikke bliver afnoteret !

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Min helt klare holdning er at Mols-Linjen ikke vil blive afnoteret fra den danske fondsbørs. Jeg ser under 10 % sandsynlighed for at dette vil ske. Der er klar præcedens fra tidligere lignende sager med at fondsbørsen ikke vil stille småaktionærer dårligt. En afnotering vil ligeledes fuldstændig ødelægge markedet for små selskaber hvor der er storaktionærer involveret. Alle selskaber hvor en eller flere større aktionærer ejer +50 % af kapitalen vil blive fuldstændig undgået fra småaktionærer da de vil have en risiko for afnotering i alle selskaberne. Dette vil smadrer markedet for investering i små aktier endnu mere end det allerede er, en udvikling som fondsbørsen netop prøver at undgå. Med det fortsatte olieprisfald og Mols-Linjens hedgingkontrakter i gang for 2017 er min forventning en indtjening pr. aktie omkring 215-225 millioner kroner i 2017 for Mols-Linjen. Mols Linjen har 14,15 mio. udestående aktier. Jeg estimerer dermed en indtjening pr. aktie for Mols-Linjen i 2017 på 15,5 kr. pr. aktie. Andre transportselskaber som DFDS og DSV handles til en 15-18 P/E ratio. Skulle Mols-Linjen også handles til en P/E ratio på 15 ville dette give en aktiekurs på 233 i 2017. Aktien handles i dag i kurs 87. Selv en P/E ratio på 10 ville give en kurs på 155 eller en upside på 78 % i forhold til nuværende kurs. På et års tid!... Men med gode vækstudsigter (trafikken vokser årligt 5%), en ny færge og strategiske gode beslutninger er en P/E ratio på 10 lavt. Især fordi det ikke kun er spotpriserne på Olie som er lave. De 5 årige futurekontrakter handles nu et godt stykke under 50 $ tønden. Mols Linjen kunne derfor vælge at hedge deres olie til lave priser langt ude i fremtiden hvis de ville. Men hvad er det så der gør at Mols-Linjen ikke handles til kurs 150-200 som den burde i et realistisk scenario?. Dette er to forhold, den ene at aktien allerede er steget og investorer tænker: "nu kan der ikke være mere i aktien" - dette er ekstremt irrationelt. Man skal altid se på fundamentalerne og ikke hvor kursen kommer fra. Da jeg købte stort ind i Protector Forsikring i 12 NOK og steg til 70 NOK sagde folk også i 20,30,40 og 50 NOK at nu kunne den ikke stige mere. Det samme jeg købte BoConcept i kurs 135 og den steg til 200 250, 300 etc. Den anden væsentlige årsag til at Mols-Linjen stadig handles så billigt, er at folk er bange for at blive afnoteret. For det første skal man huske, at en afnotering ikke er lig med tab af penge. Selv ved en afnotering vil man tjene styrtende på Mols-linjen når Polaris afhænder investeringen 3-5 år ude i fremtiden. Chancerne for en afnotering har jeg dog til under 10 %. Jeg mener ikke man bør være specielt bange herfor. Først, kommer en afnotering er jeg sikker på at fondsbørsen beder Polaris fremsætte et nyt købstilbud til en fair pris. Dette forventer jeg bliver markedsprisen. Dvs. worst case er at man må sælge sine aktier til Polaris til ens købspris. Men hvorfor mener jeg ikke afnoteringen kommer, hvad er tidligere sager?: En direkte sag er ATP/TDC sagen. Her ville nogle kapitalfonde afnotere og tvangsindløse TDC. ATP ville ikke sælge. Det endte med TDC blev på børsen selvom ATP ejede 10% og kapitalfondene 89%. dvs. kun 1 % i free float. I mols linjens tilfælde ejer Polaris kun 78 %. Inklsuvi Henrik Lind 5 % er 22 % i Free Float og der er maser af omsætning og likviditet i aktien. Fondsbørsen vil nok ikke hjælpe ATP og skide på småaktionærer. ? I så fald skyder de sig selv i foden. Et andet tilfælde er Berlin III som er en helt ny sag. Her valgte fondsbørsen også at afvise en afnotering selvom flertallet af selskabets aktionærer ville afnotere. Der foreligger 2 historiske sager i nyere tid hvor selskaberne blev afnoteret (Affitech og Consensus). Disse 2 sager er dog helt uden sammenligning. Affitech var ved at gå konkurs og manglede penge. Consensus var ejet +95% af Ib Kunøe. Ud fra et risk / reward perspektiv er Mols stadig en fantastisk case som er den største position i min portefølje. Jeg ser 90% sandsynlighed for at Mols bliver på børsen hvilket vil give +100-150% upside på få år. Jeg ser under 10 % sandsynlighed for en afnotering hvor man enten kan deltage eller sælge til Polaris til en god kurs. Disclaimer: Jeg ejer gennem selskaber en betydelig mængde Mols aktier. Jeg forpligter mig til ikke i de næste 72 timer at købe eller sælge aktier i Mols-linjen. Investorer bør foretage egen due diligence før en investering.
  • Hexagon - Mitsui køber op

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    HEX:5-ÅRIG STATEGISK AVTALE MED MITSUI, SOM FÅR 25% EIERANDEL 08:54 Oslo (TDN Finans): Mutsui har inngått en femårig strategisk avtale med Hexagon Composites. Selskapet vil samtidig kjøpe seg opp til en eierandel på 25 prosent i Hexagon. Hexagon foreslår en rettet emisjon mot Mitsui på 33.333.000 aksjer til kurs 20 kroner pr aksje. Det er en premie på tre prosent mot den volumvektede snittkursen de siste tre måneder og 2,6 prosent mot sluttkursen fredag 26. februar. Mitsui har samtidig inngått en kjøpsavtale med Knut Flakk, gjennom Flakk Investment, hvor Mitsui kjøper 8.333.21 til kurs 20 kroner pr aksje. Etter disse transaksjonene vil Mitsui eie 25,01 prosent av aksjene i Hexagon, mens Flakk Investment eier 20,57 prosent. Avtalen med Mitsui er avhengig av godkjennelse fra en ekstraordinær generalforsamling, som ventes å bli avholdt på eller rundt 21. mars 2016. HR, [email protected] TDN Finans, +47 22 00 11 55
  • Bliver danske cBrain det næste internationale it-eventyr?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Ovenstående er overskriften i Jyllands-Posten Finans på en analyse fra Dansk Aktie Analyse. Konklusionen i analysen er kort fortalt: at cBrain har egenskaber, som er karakteristiske for vækstvirksomheder, positive nettoresultater år efter år og en stor likvid beholdning. Selskabets har dog haft svært ved at leve op til markedets vækstforventninger. Kursen er steget med 460 pct. de seneste to år, hvilket giver en P/E på 62 og en K/I på 12,3. Pga. den kraftige vækst i aktiekursen anbefaler Dansk Aktie Analyse cBrain på Neutral/Hold.
  • Er der potentiale i Alk Abello

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Godmorgen. Er her nogle, som følger Alk Abello, og kan give svar på nogle spørgsmål? Som jeg husker det, så har de arbejdet i mange år på deres allergimedicin, og medicinen har i lang tid været omtalt som stående foran et gennembrud på markedet. Der har hidtil ikke været tale om noget gennembrud, selv om det er godkendt i Europa, og allergi bliver mere og mere udbredt. Er der tale om en ny situation nu? Eller har de kun fået opmærksomhed, fordi en fransk konkurrent har fået produktionsproblemer? Det sidstnævnte er jo en kort frist, hvis de ikke har evnen til at fastholde det marked, de midlertidigt har fået serveret.
  • Er vi ved at have fundet en bund?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så fik jeg tygget mig gennem nogle analyser. Generelt kigger jeg jo på markedet overordnet, og der må jeg sige, at tingene ser bedre ud, end de har gjort et stykke tid. Som nævnt tidligere så har jeg et par hjemmestrikkede indikatorer, som jeg bruger til at analysere og skanne bl.a. indeks med. Disse viser, at Dow Jones har givet en klar indikation allerede d. 18/2, at vi skal op i den kommende tid ved de største US-aktier. Men jeg har ventet lidt på en bekræftese i andre indeks, og det er ikke helt kommet endnu. Både DAX og C20 Cap viser bedring, men må siges stadig at være i "gul zone". Jeg må dog indrømme, at der er nogle aktier, som jeg er fristet af. Det er ikke utænkeligt, at jeg kunne finde på at tage nogle små positioner til en start, hvis markedet ikke begynder at vise stor svaghed. Jeg har 3 "sikre", som jeg nok køber op i indenfor nogle dage. Og med "sikre" så husk, at der intet sikkert er på markedet. Men de viser de rigtige tegn i min analyse, og disse aktier er: Schouw NKT Rockwool Alle aktierne bliver selvfølgelig køb med Stop-loss på, og jeg risikerer max. 1% af porteføljen per køb. Ud over disse tre aktier, så har jeg 4 "boblere", som opfylder de fleste af mine betingelser, men som lige skal have et retracement og så vise en vilje til stigning igen. Disse aktier er: Vestas Lundbeck GN DSV Husk at dette kun er til inspiration. Jeg begiver mig ikke af med at give købs- og salgsanbefalinger, så det er vigtigt at I gør jeres eget forarbejde. Hvis markedet dykker igen, kan disse aktier lynhurtigt blive skudt ned gennem SL, men jeg vurderer, at markedet muligvis har fundet en lille bund. Når jeg taler om en sådan bund, så betyder det ikke, at der ikke kan komme flere 10% fald i markedet. Men for Dow Jones vurderer jeg at de næste 1-3 uger vil byde på køberpres. For Dax og C20 er jeg lidt mere usikker. Der kunne godt komme et sælgerpres igen indenfor en uges tid. og her vil det være afgørende at se, hvor dette pres slutter, dvs. hvor hurtigt køberne træder til igen. God investeringslyst til jer alle Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/
  • Analyse og opfølgning Oneok (Oil & Gas)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Det er tid til at se lidt nærmere, på den eneste Oil & Gas aktie i min portefølje. Jeg har haft aktier i OKE i et par år nu, og har senest fredag købt flere aktier. Læs med her, hvis du vil vide hvorfor jeg netop har denne aktie... Oneok Inc. befinder sig i Oil & Gas sektoren, som de sidste par år har været rigtig hårdt ramt af faldende olie og naturgas priser. Det er en sektor jeg holder mig forholdsvis meget ude af, men lige Oneok Inc. (OKE) har jeg stadig aktier i. Hvorfor Oneok Inc. ift. andre Oil & Gas selskaber? Forskellen på Oneok Inc. og andre i samme sektor, er deres forretningsmodel. OKE har mange forskellige forretningsområder indenfor branchen, og specielt et af deres områder gør firmaet mere interessant ift. deres konkurrenter. Denne del er deres opbevaring og transport af Naturgas. Dette går ud på, at de ved hjælp af månedlige gebyrer transporterer og opbevarer naturgas for andre selskaber. Dette gør dem mere standhaftige og konkurrencedygtige i svære tider. Dette viser deres seneste regnskab også. "Our natural gas liquids segment finished the year with NGL volumes gathered increasing 44 percent, compared with 2014, and our natural gas pipelines segment continues to deliver consistent fee-based earnings," continued Spencer. "The natural gas gathering and processing segment achieved its highest volumes ever in the fourth quarter, led by our position in the Williston Basin, and realized significant success related to contract restructuring in the region. Our average fourth-quarter fee rate in the segment increased more than 50 percent compared with the fourth quarter 2014. Oneok blev for et stykke tid siden splittet op i to selskaber. Oneok Inc. og Oneok Partners. Det kan for nogle være svært, hvilket selskab man så skal vælge frem for det andet. Jeg har selv aktierne i Oneok Inc. (OKE) da de ejer over 40% af Oneok Partners, så man derfor får en del af begge selskaber i en samlet pakke stadig væk. OKE Giver også det bedste udbytte på 11.5% og har udbetalt udbytte de sidste 30 år. Læs hele gennemgangen her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/analyse-og-opflgning-af-oneok-oil-gas [image: 74356_Skaermbillede_2016_02_27_kl._13.20.42.png]
  • Genmab

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er her nogen, som kan bekræfte, at Genmab vil blive optaget i et biotekindeks fra 1. marts, altså på mandag?
  • Lng

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Amerikanske Cheniere Energy er endelig begyndt at eksportere Lng. Projektet har været længe undervejs og aktien har de seneste måneder været gennem en alvorlig nedtur især båret af de faldende energipriser og på grund af massiv shorthandel. https://finance.yahoo.com/news/u-exports-first-shale-gas-033447039.html Samtidig har man skilt sig af med den meget entrpenante topchef og sigter nu mod en mere rolig forretning. I de seneste dage har aktien, der blandt andet er et Helge Larsens frimærker, rettet sig en del. Jeg ville egentlig blot høre om der er nogen som har gjort sig nogle tanker om casen/lng-branchen fremadrettet? Tid for opkøb eller afventen? Det samme gælder forsåvidt det norske john frederiksen lng-rederi Flex Lng. Rederiet var tæt på en fusion med et belgiske selskab, men kører nu videre for egen kraft. Er der nogen, der har et take lng-rederibranchen?
  • Nyt biotek-wonderdrug?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    V
    Er der nogen, som kender til dette vidundermiddel inden for biotek i en kommende IPO, eller er det bare rent luftkastel? http://www.stockgumshoe.com/2016/02/microblog-total-wealth-keith-fitz-geralds-et-743/
  • Bakkafrost: 6 nye opjusterede kursmål

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "BAKKA:6 MEGLERHUS OPPJUSTERER KURSMÅLENE MED MELLOM 15 OG 42 KR 12:33 Oslo (TDN Finans): Seks meglerhus har oppjustert sine kursmål på Bakkafrost med mellom 15 og 40 kroner i etterkant av fjerdekvartalsrapporten til selskapet onsdag. Med unntak av Fearnley Securities gjentar meglerhusene anbefaling på aksjen. Analytiker Bruce Diesen i Fearnley Securities nedgraderer Bakkafrost-aksjen til reduser fra akkumuler, men oppjusterer kursmålet til 300 kroner, fra 270 kroner. Vi oppjusterer kursmålet ettersom de langsiktige utsiktene bedrer seg, men på grunn av utviklingen til aksjen nedgraderer vi til reduser, skriver Diesen. Han sier at Fearnleys estimater er under konsensus både i første og andre kvartal. Diesen minner dessuten om at fjerde kvartal var uvanlig, blant annet på grunn av høyere enn normale volumer. Carnegies analytikere Lage Bøhren og Salman Alam oppjusterer kursmålet på Bakkafrost til 305 kroner fra 276 med uendret hold-anbefaling. De mener det mest positive var selskapets guiding for biologi og kostnader fremover, og viste til at selskapet snakket om ekstremt positive effekter av en ny, ikke-kjemisk behandlingsmetode. Ettersom den biologiske situasjonen ligger an til å bedre seg, venter vi stabile produksjonskostnader og stabile oppstartskostnader knyttet til det nye bearbeidingsanlegget og klekkeriet i andre kvartal 2016, skriver meglerhuset i en oppdatering torsdag. De understreker imidlertid at den nåværende verdsettelsen av Bakkafrost er i overkant gitt premien på 70-78 prosent mot snittet i sektoren basert på EV/kg. DNB Markets løfter kursmålet fra 300 til 340 kroner pr aksje kjøpsanbefaling på Bakkafrost. DNB Markets analytiker Alexander Aukner viser til at driftsresultatet til selskapet på 257 millioner danske kroner lå åtte prosent over deres estimat. Han skriver at sanksjonene mot Russland har tidligere medført at selskapet har kunnet hente ut en prispremie i det markedet. Denne prispremien skal nå være eliminert, hvilket innebærer at den rapporterte inntjeningen er mer representativ for et langsiktig nivå, skriver Auker i en oppdatering torsdag. Kjetil Lye i Handelsbanken Capital Markets høyner kursmålet på Bakkafrost til 335 kroner, fra 293, og beholder akkumuler-anbefalingen. Lye trekker frem sterke resultater fra oppdrettsvirksomheten og utsikter til høye laksepriser i 2016 og 2017 som positive drivere. Med et estimert EV/EBIT-forhold på 9,5 for 2017, ser vi fortsatt oppside i verdsettelsen, skriver analytikeren. Danske Bank Markets oppjusterer kursmålet på Bakkfrost med 15 kroner fra 225 til 240 kroner med salgsanbefaling. De ser tegn til at prispremiene til selskapet kommer under press og viser til at selskapet har den høyeste verdsettelsen i næringen. Analytiker Henning Lund i Pareto Securities oppjusterer kursmålet til 235 kroner, fra 193 kroner, og beholder sin salgsanbefaling på aksjen, ifølge Bloomberg". [email protected] TDN Finans, +47 22 00 11 55
  • Lars Tvede: "Hvad er markederne bange for" ?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Markederne har tydeligvis været meget nervøse de sidste måneder? Hvorfor? Her er nogle grunde, man ofte hører": https://www.facebook.com/notes/lars-tvede/hvad-er-markedet-bange-for/1044960258910375
  • Apropos Englands potentielle udmelding af EU...

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Spekulant.dkS
    ... er her et must-read indspark i problematikken eller for andre måske rettere løsningen. Lars Tvede rammer spot on: https://www.facebook.com/lars.tvede.18/posts/1043630532376681
  • Bavarian tæt på nye europæiske ordrer?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Bavarian stiger pænt i dag! Faldt lige over en information om at EMA (Europæisk sundhedsmyndighed) har opdateret "opskriften/indlægssedlen" på Imvanex (Europæisk navn for Imvamune) den 12. februar 2016. Kan det mon være i forbindelse med kommende europæiske ordrer? Blot en tanke.. http://www.euroinvestor.dk/redirect.aspx?http%3A%2F%2Fwww.ema.europa.eu%2Fema%2Findex.jsp%3Fcurl%3Dpages%2Fmedicines%2Fhuman%2Fmedicines%2F002596%2Fhuman_med_001666.jsp%26amp%3Bmid%3DWC0b01ac058001d124
  • Fremragende regnskab fra Bakkafrost

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Investorene er blitt godt vant med resultatene fra den færøyiske oppdretteren, og dagens rapport var ingen skuffelse. Nyheter 24.02.2016 Av Aslak Berge Et driftsresultat på 257 millioner danske kroner er svært høyt basert på et slaktevolum på 13.675 tonn. Men det var på linje med meglerhusenes forventninger. Utbyttet på 8,25 danske kroner per aksje var imidlertid noe høyere enn ventet. Les også: Tjente nesten 20 kroner kiloet Sunne tall Nordea-analytiker Kolbjørn Giskeødegård peker på at det var høyere enn hans forventninger (DKK 6,6), og konsensus (DKK 7,7). "Slaktevolumguiding er opprettholdt på 48k tonn og smolt utsettet på 10,4 mill fisk. Den samlede EBIT-margin på NOK 21,8 per kilo er betydelig opp fra både Q3 og samme kvartal i fjor, og de fortsetter å levere sunne tall fra både oppdrett, VAP og FOF (18,7% EBITDA-margin)", skriver Giskeødegård i et kundenotat, etter en første kikk på tallene. Giskeødegård noterer seg en betydelig reduksjon i avhengigheten av det russiske markedet (31 prosent vs. 58 prosent i 2014) for fisk som ikke handles på kontrakt. "Dette er svært positivt med tanke på en fremtidig normalisering av handelen med Russland", skriver han. Monopolprofitt Norges importstopp på Russland har gitt Færøyene, og da særlig Bakkafrost, nærmest et monopol på fersk laks i dette store markedet. "4% lavere slakteguiding og 1% lavere smoltutsett guiding er også på marginen negativt, mens mindre avhengighet av Russland bør ses positivt. Dette gjelder også for deres normalisering av EBIT per kilo som opprettholder dagens EV/kilo premie til sammenlignbare selskaper. Høyere utbytte bør bli positivt mottatt i markedet i dag", skriver Giskeødegård. Nedsiderisiko Analytikerkonkurrent Tore A. Tønseth i Sparebank1 Markets har også merket seg den reduserte avhengigheten av det russiske markedet. "Totalt er dette veldig god rapport fra BAKKA. Kanskje det vi finner mest oppløftende i rapporten er forbedret markedsdiversifisering. Etter de russiske sanksjonene har så mye som 30-40% av BAKKAs volumer blitt solgt til Øst-Europa/Russland, og dette har vært den viktigste årsaken til vår salgsanbefaling. Vi har tidligere argumentert for at BAKKAs inntjening har blitt styrket med rundt 20% på grunn av denne situasjonen - og at markedet ikke har tatt denne risikoen i betraktning. I fjerde kvartal er Øst-Europa/Russland ned til 23% av volumet. Dette kan delvis forklares med de svært høye priser i fjerde kvartal, men det også indikere lavere nedsiderisiko i BAKKA fremover, om de russiske sanksjonene oppheves. Vi forventer mindre endringer i våre estimater, men setter vår salgsanbefaling med kursmål 230 kroner anbefaling under vurdering", skriver Tønseth i en epost til sine kunder". http://ilaks.no/redusert-bakkafrost-avhengighet-av-russland/
  • Overproduktion af stål

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Kina har bygget for stor stålproduktion op og dumper nu verdensmarkedet. Måske kommer der antidumping told..http://www.svd.se/ssab-m-fl-kina-sanker-oss-genom-dumpning/om/naringsliv:debatt
  • Massiv statsgaranteret indtjening i 16 år

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Det lyder for godt til at være sandt - men den er god nok: Wentworth Resources (WRL.OL)ejer 32% af et producerende gasfelt offshore Tanzania. Gassen er solgt på en 16 årig kontrakt til det statsejede elektricitetsselskab til en FAST PRIS på USD 3 som reguleres årligt med udviklingen i CPI i USA. Produktionen af gasgeneret strøm er i fuld gang og daglige gasleveranser forventes foreløbig at nå 80mmscf efterhånden som nye elektricitetsværker bliver fuldført og sat i produktion. Næste år ventes produktionen fra licensen at nå 120 mmscf og på sigt forventes det at nye brønde vil blive boret i det kæmpe store fund og produktionen vil øge yderligere. Dette lille selskab som med en markedscap på NOK 623 888 686 vil få en årlig indtægt på ca. 20 MUSD hvortil kommer afdrag på et tilgodehavende hos TPDC på et tocifret dollar beløb. WRL slutter dagen på kurs 3,75. De rapporterer det første kvartal med overskud (ca 3 MUSD) i selskabets historie torsdag 25. feb. og jeg satser på en god udvikling på resultat og guidance.
  • Bavianen

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    T
    De næste 6 uger tror jeg virkelig vi får nogle svar fra bavarian, prostvac, ebola, yderlige aftaler med Jansen, måske RSV. Så hvis helges nytårsraket nr. 1 skal ryge til månen så er det inden for denne periode. Har i set hvordan de søger medarbejdere ? Tænker det er et positivt tegn ???