Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• THe Marketing Group

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    J
    DEnne aktie er noteret på First North i Stockholm og har været der en mdr. Firmaet er et Digitalt Marketing Firma og har angivneligt ingen medarbejdere. men mange partnere. Aktien er steget 167 pct. sidken børsnotering. Det er et engelsk firma. DEr findes ikke noget årsregnskab fra dem, men et flot kvartalsregnskab. Dehar kndenfor de sidksre par dage annonceret, at de har opkøbt 2 firmaer. De har på deres hjemmeside rigtig mange store virksomheder som kunder f.e. SAP og CoCA COLA. jeg undrer mig bare over, at man som helt nystartet firma kan blive noteret på First North. Er der nogen her som evt. ken der aktien eller ved noget om hvilken dokumentation, man skal have for at blive noteret på First North. Jeg har IKKE købt aktien. Og måske er det en fantastisk aktie. Hvad mener I?
  • Investering i virksomheder der har noget med vand at gøre

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej her på siden. Jeg har forsøgt at finde ud af hvilke firmaer som jeg kan investere i, som har noget med vand at gøre. Jeg tænker på: rensning af vand. afsaltning af vand. udvikling og produktion af udstyr til pkt. 1 og 2. Jeg har talt med min bank, de sagde jeg skulle vælge et index som, "så vidt jeg forstod" var likvidt ? Jeg har fundet et index som hedder: MSCI ACWI Water Utilities. Er der nogen der ved om det er det jeg skal købe ind i, og er der nogen der kan fortælle hvordan jeg køber i i et sådant index? Jeg har set en gammel artikel i penge og privat økonomi fra 2014 som viste nogle virksomheder der den gang kunne være interessante. Jeg har investeret nogle penge i et firma der hedder Cembrane, jeg ved ikke om det "holder vand" Men jeg blev overbevist af HF. ved ikke om det var klogt, belært af førnævnte forsøger jeg at få en bredere horisont før jeg investerer mere. Er her nogle investorer som har viden i vil dele. Min investerings horisont er 7-10 år. Jeg har gennem noget tid fulgt kommunikationen her på denne side, jeg har bl.a. investeret i Genmap. det var et rigtigt godt råd indtil videre, meget inspirerende at se hvor dyb viden der findes her om meget specifikke temaer, tak til de investorer som deler viden med en amatør som mig
  • Danske aktier i udbrud

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    Følgende danske aktier har fornylig lavet break-outs: DFDS, DSV, Genmab, Gabriel Holding, SimCorp, Alk-Abello, Ambu.
  • Depot uden for bank

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hej, jeg har overvejet at skifte bank (L&S), da jeg har nogle fordele der, når jeg begynder studie. Det sagt, så vil jeg også gerne investere i aktier gennem platforme som ikke hører under L&S bank. Desværre tillader L&S bank det ikke, da man skal have hele ens privatøkonomi hos dem, for at være kunde. Nogen, der kunne fortælle mig hvordan jeg kan gå uden om det her, eller hvilke andre alternativer, der er som studerende, der investerer i aktier, hvor man stadig har mulighed for at bruge Nordnet eller Etoro? Har ingen lån, fast indkomst og studerende. Dette tilbyder banken: Studiekonto: -2,25% i rente på din lønkonto på de første 50.000 kr. - derefter 0,00% -Kun 5,00% i rente på din kassekredit op til 50.000 kr. -Gratis Visa/Dankort og MasterCard med samme pinkode -Gratis hævning med Visa/Dankort i alle pengeautomater i Danmark -Gratis valutaveksling -Overblik over dine udgifter med en StudieBudget -StudieOpsparing med en rente på 0,50% på hele din opsparing Ekstra fordele til dig med Studiekonto -En personlig rådgiver som ved, hvordan det er at være studerende -Netbank og mobilbank -Beskedservice via SMS -Hjælp til at lægge et holdbart budget -Budgetlægning i netbanken Tak på forhånd
  • Så kom buddet

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    apisA
    Så dumpede buddet ind..... http://finance.yahoo.com/quote/TSL?p=TSL
  • Etoro eller Nordnet eller Plus500?

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hej, jeg har kigget på diverse online platforme, og læst reviews etc., men er stadig usikker. Indtil videre har jeg leget med Plus500 og Etoro vba. "prøve penge". Jeg er studerende uden lån, og har brug for penge til senere mål - er dog klar på at miste også. Har læst diverse guides og gloser, for virkelig at forstå hvad jeg gør med mine penge - start beløb 2000-3000 kr. Hvilke af de 3 platforme ville I anbefale og hvorfor? (Har set nordnet ikke handler med cfd'er). Et ekstra spørgsmål. Etoro handler i dollars. Hvad ville være mest praktisk for mig vekselmæssigt (konto etc.), hvis jeg bruger Etoro? Tak på forhånd
  • Ugens Dan Zanger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    https://chartpattern.infusionsoft.com/app/hostedEmail/2352589/8b5493e13a05626b?inf_contact_key=04054afa9aaa789b1465ced5d716c7200413a863a05e80aa1ea7397fe7ca37e0
  • Zeeland og Veloxis

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Jeg lytter med stor interesse, når Helge Larsen er gæst, i millionær klubben; du besider en stor viden og indsigt i aktie markedet. Hvornår tror du, godkendelsen fra FDA foreligger for de 2 nævnte selskaber? Venlig hilsen
  • Sammensætningen af C20CAP

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    2
    Hej alle Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg ser vægtningen af de forskellige aktier i C20CAP? Jeg har efter mange timers søgning ikke kunne finde info. Og jeg har forsøgt at skrive til Nasdaq, men uden svar. Umiddelbart kan jeg alene finde en investeringsforening (http://www.nasdaqomxnordic.com/Funds/FundInfo?Instrument=CSE89192), som vistnok følger indekset - men kan jeg være helt sikker på, at det er samme sammensætning? På forhånd mange tak for hjælpen! VH 2aktier
  • Seismisk rumlen under Greentech - hvad sker der?

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    Helge Larsen/PI-redaktør. Du bad mig engang om at sige "til", når jeg vurderer, at der er ved at ske noget i Greentech Energy Systems. Det gør jeg nu. De seneste 2-3 uger er der foregået flere underlige / bemærkelsesværdige ting: D. 16. marts kom GES med årsregnskab. Det var såmænd OK - og kunne godt begrunde en stigning fra det nuværende lave kurs-niveau. Den var også begyndt at stige pænt - men én som benytter MSI ville det anderledes, og bankede kursen i all-time-low i stedet ved at sælge massivt. To dage senere kom analysehuset Maquire med en købsanbefaling - og et kursmål som lå 75% over den nuværende kurs. Kursen begyndte naturligvis at stige på den melding. Men igen fik et stor-udsalg fra MSI forhindret en stigning. D. 31 marts om aftnen blev det meddelt via en børsmeddelelse, at GES har solgt 3 af sine udviklingsprojekter i Polen. Det var ventet, og selv om de blev solgt til et par mio. € mere, end de var bogført til i årsregnskabet, var der ikke noget særligt ved denne meddelelse - for de var bogført ret lavt som salgs-objekter. D. 1. april blev det meddelt, at banken Intesa San Paolo S.p.A (Italiens største bank) og Pirelli-koncernen havde købt aktier i GES - og at GWM samtidig havde reduceret. Det er der såmænd heller ikke noget særligt i - eftersom banken og Pirelli hidtil har indgået i et konsortie sammen med GWM om tilsammen at være hovedaktionær i GES. Så det nye er "blot", at de tre nu er selvstændige aktionærer hver for sig. Igen opstår der begyndende pæne kurs-stigninger - men som de to gange tidligere bliver den banket ned via MSI. (I lørdags kom der desuden en Reuters-analyse, som måske betyder noget.... - men som jeg ikke har læst, da den koster hele 10£, og jeg er for nærig...) Generelt har der været pæn og stigende handels-volumen i de omtalte 2-3 uger - og i dag havde vi den største volumen i 15 måneder. MSI formåede i dag at holde kursen nede på trods af et massivt købspres. MSI solgte 138.000 stk. - hvilket er rigtig meget for den lille aktie. Og viser hvor meget der skal til at holde den nede - selv på en generelt blodrød dag som i dag. Hvad sker der? Som jeg ser det, er der flere ting som tilsammen giver en eksplosiv cocktail: FA-mæssigt er der en række positive ting som nævnt ovenfor. TA-mæssigt ligger vi kun en anelse under en skrå modstand som går helt tilbage til 2009-2010, og som har været dominerende for kursudviklingen - brud kan give en ret kraftig stigning, navnlig når det sker helt nede i det nuværende kursleje. Der er formentlig omkring 2 mio. shorts i aktien. Det er rigtig meget, den normale handels-volumen taget i betragtning. Jeg tror, det vi ser med MSI - som hele tiden forsøger at forhindre, at den stiger - er et forsvar af den store short-position. De ved godt, at hvis først den stiger over nævnte modstand, vil det kunne udløse et stærkt TA-mæssigt købs-signal. Derfor skal det forhindres, at det sker - men samtidig bekræfter de, at den store short-position stadig eksisterer. Jeg kalder indlægget her seismisk rumlen under Greentech. Det er ikke Etna-vulkanen under Minerva Messina vindparken, jeg tænker på. Men ovennævnte eksplosive cocktail - som potentielt kan give GES vinger. For en uddybning henviser jeg til tråden http://www.proinvestor.com/boards/72206/Greentech-paa-sporet-af-fair-vaerdi Disclaimer: Jeg har GES-aktier.
  • skat og aktier

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Har I hørt om at hvis du sælger 1/2 del af aktier i et firma. Kommer skat og siger at den dag du sælger 1/2 er resten af dine usolgte aktier det samme værd som dem du har solgt. De beskatter dig så af alle dine aktier også de usolgte af den pris du har fået for dem du solgte. Det lyder vildt skørt, men er lige sket for min gode ven der ellers har købt og solgt i 50 år. Hjælp hvis i har hørt om noget lignende.
  • Ny analyse på Mols-Linien

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    http://www.jminvest.dk/wp-content/uploads/2016/07/Mols-Linien-20160721.pdf
  • Aktieanalyse Bet-at-home.com - Fantastisk overset aktie

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Jeg har længe været særdeles positiv på det tyske bettingselskab Bet-at-home.com. Aktien kan købes på Xetra børsen i Frankfurt under tickeren ACX. Er aktien er faldet lidt tilbage her i 2015 hvilket jeg anser som en rigtig god købsmulighed. Jeg har derfor udarbejdet vedhæftede analyse. Selskabet har de seneste par år leveret det ene fantastiske resultat efter det andet og fremtidsudsigterne er meget lyse. 74122_Bet_at_home.com_200.pdf
  • Intel halverer overskuddet i Q2

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    YoY falder overskuddet med 1,4 mia USD. Men de 1,2 mia skyldes øgede omkostninger til restrukturering. Det er forhåbentlig et engangsfænomen. Det er måske ikke så overraskende. De 16,7 mia, som Intel betalte for Altera, skal jo optræde et eller andet sted i regnskabet. Foreløbig står det meste som goodwill, intangible assets osv. Og det ville være rart at se en større effekt på bundlinjen. Ved kurs 34 er PE 16,4 Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 2014q2 13,8 55 2014q3 14,6 66 2014q4 14,7 74 2015q1 12.8 41 2015q2 13.2 55 2015q3 14,5 64 2015q4 14,9 74 2016q1 13.7 42 2016q2 13.5 27
  • Ugens Dan Zanger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    God fornøjelse: https://chartpattern.infusionsoft.com/app/hostedEmail/2330877/a43f6664e0cc00b2?inf_contact_key=976c1b175bd538b006495025e7e37ae27f14cda7f3a35ac04ca91d3b43d47c0a
  • MowJow - Investerings mulighet - Quizapp som lanseres snart

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Etter sommeren lanseres MowJow som er et unikt og innovativt quiz-spill som er gratis, skillbasert og veldig belønningsbasert, ikke bare gjennom turneringer der man kan vinne cashprices og produkter som f.eks en splitter ny bil eller en spennende eksotisk reise, men også gjennom deres vervesystem, som er veldig givende for brukeren og helt unikt i forhold til dagens marked. Appen har vert under utvikling i 3 år, av 30 engasjerte mennesker. Per dags dato har spillet over 600 investorer som har investert flere miljoner i aksjer, og akkurat nå som dørene er fortsatt åpne er pris pr aksje på 0.3 euro. Ta kontakt ved å sende meg en epost på [email protected] om dette er av interesse, har full presentasjon og mer info.
  • BIOTEC PHARMACON

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Helge, er det stadig en god ide at have et frimærke her? Er der noget potentielt der kan sætte en stigning igang eller bør man tage tabet og komme videre?OKI
  • How NOT to call a market top

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    http://retailtrader.info/how-not-to-call-a-market-top-do-not-do-this/ Viser hvor svært det er at finde toppen i et marked og eksperter har det svært. Hvorfor lytter vi og medierne så meget til dem ? Husk ! This time is different.... og sådan har det været hver eneste gang og altid...
  • Er markedet rationelt eller er det styret af følelser?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Hvis I kommer til at sidde og kede jer lidt her i sommer og har lyst til at se lidt oplysende TV, så brug en times tid på videoen her. Jeg har set den adskillige gange i tidens løb, og den bliver ved med at fange mig. Her kommer en del af forklaringen på, hvorfor markedet ikke reagerer rationelt og logisk, som nogle økonomiuddannelser gerne vil have os til at tro. Når det kommer til penge, så burde vores beslutninger være nemme at gøre beregnende og logiske, men sådan hænger det ikke helt sammen. Og her er en stor del af forklaringen på, hvorfor det (med træning) kan blive muligt at få gode overskud i markedet. God trading-sommer til jer. Hans-Henrik https://www.facebook.com/daytraderland/ https://www.youtube.com/watch?v=5w00AFTzIoc
  • "low short-term interest rates for a very long time"

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Krugman kalder situationen "the Great Capitulation". http://www.nytimes.com/2016/07/11/opinion/cheap-money-talks.html?_r=0 " ... the whole world may be turning Japanese. That is, it looks as if weak demand and a bias toward deflation are enduring problems. Until recently, however, investors acted as if they still expected a return to what we used to consider normal conditions. Now they've thrown in the towel, in effect conceding that persistent weakness is the new normal. This means low short-term interest rates for a very long time, and low long-term rates right away." Konsekvensen for investering er, at nogle af pengene SKAL over i andre aktiver.