Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Tenorens valg af aktier i 2015

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Min gode ven operasangeren Peter Lodahl er langsigtet investor med en stor appetit på gode solide udbytteaktier. I denne kategori har han og jeg mange af de samme aktier. Han deltager i 2015 med en portefølje i Millionærklubben. Her har han valgt følgende aktier, som han mener vil outperforme markedet i 2015: CVS Wynn Resorts Continental AG Mastercard Teledyne Novo Nordisk Onex Corporation Marine Harvest
  • Fiskers Es I Ærmet - De næste 7 dage for bankaktier

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Jeg har skrevet en lille bank-kommentar til dagens begivenheder. Vedhæftet som PDF for format & billeder, men ellers gengivet nedenfor. BANKMARKEDET - SHORT TERM FORECAST DISCLOSURE: FORFATTEREN EJER RILBA Markederne har de seneste dage gennemgået en korrektion af mindre størrelse. Ifølge bankingvision.dk er bankmarkedet faldet 2% samlet i denne uge, hvilket derfor også inkluderer de første par "gode dage" af sidste uge. (billede 1 - som den ikke tillader mig at uploade :/) Det er udmærket, sammenlignet med S&P 500, OMXC20 og de vante index som generelt er faldet 3-4%. Jeg forventede umiddelbart at bankerne skulle reagere mere cyklisk end markedet, men de allerede deprimerede priser har haft en positiv effekt, det er næsten svært for investorerne at blive mere negative ift. bankaktier. For 2 timer siden (Kl. 17.00 d. 3 september) udgav John Fisker en positiv udmelding. Forventningerne til basisresultatet for hele 2019 opjusteres. Specifikt ser han at resultatet før skat stiger fra 900-1200 til 1125-1275. (Billede 2) For at give en hurtig oversigt: Det værste scenarie var tidligere på 900 millioner i profit på skat, det stiger med 25% til 1125 millioner. Det bedste scenarie var tidligere 1200 millioner, det stiger med ~7% til 1275. Det indikerer at banken ikke ser problemer på kort sigt, men også at projektionen umiddelbart ligger i den øvre ende af forecastet. John Fisker & co. er generelt konservative omkring deres estimater (som dette bevidner) og jeg tager derfor udmeldingen seriøst. Grunden er et højt aktivitetsniveau og kundetilgang. Kundetilgangen er selvfølgelig unik til Ringkjøbing Landbobank, men det er aktivitetsniveauet ikke. Hvis vi kigger på indtjeningskalenderen over den kommende uge (Kilde: Bankingvision.dk Dashboard) (billede 3) Ser vi at Ringkjøbing er den første rapporterende bank. Derfor er de også tidligt ude med opjusteringen, men mon ikke det høje aktivitesniveau er gældende lidt bredere? I første omgang forventer jeg lavere pres på tværs af bankaktierne de kommende dage, relativt til markedet. Samtidig forventer jeg at bankerne som ligner Ringkjøbings, ser de største kursreaktioner. Her taler jeg om banker hvis udlån til erhvervslivet udgør en stor del af deres eksponeringer: Her ses en liste over de fem banker med størst udlån til virksomheder, fra bankingvision.dk's tabeloversigt. (billede 4) Samtidig omhandler det banker som deler region med RILBA. På BankingVision.dk har vi også inddeling af banker efter deres udlånsprocent til regioner (og deres antal filialer, hvis førnævnte ikke kan findes). RILBA opererer primært i Midtjylland og Nordjylland. Banker med eksponering til Midtjylland inkluderer: Djurslands Bank, Salling bank. Banker med eksponering til Nordjylland inkluderer: Hvidbjerg Bank, Vestjysk Bank, DAB, Jutlander Bank, Spar Nord. Samlet set kan det forventes at bankaktier vil opleve et løft i de kommende dage. Hvordan jeg vælger at handle på dette i markederne er en del af analysen på bankingvision.dk (Gratis side med tilmelding). Vh, Bviz [image: 77412_2B.png] [image: 77412_4.png] 77412_FiskersEsOutside1.pdf [image: 77412_1.png] 77412_FiskersEsOutside.pdf 77412_FiskersEsOutside1.docx [image: 77412_3B.png] [image: 77412_1B.png] [image: 77412_2.png] [image: 77412_3.png] [image: 77412_4B.png]
  • Laks, LPG, solenergi, Fingerprint Cards o.m.a.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Millionærklubben svarer på spørgsmål fra lytterne med Lars Persson og Helge Larsen i studiet, og kommer således vidt omkring i dagens udsendelse med input om alt lige fra laks til LPG og solenergi. Dagens vært: Bodil Bodil Johanne Gantzel. https://www.24syv.dk/programmer/millionaerklubben/56371693/qa-med-larsen-og-persson
  • NAPATECH

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Efter den flotte stigning på h1 regnskabet er kursen ved at finde et tilsyneladende mere realistisk niveau. Jeg blev selv grebet af den gode stemning oven på regnskabet og ligger derfor p.t. lidt rigeligt dyrt i napa, især oven på gårsdagens fald. Mine forventninger er nu at vi skal ned i 3.5 - 4 i løbet af ugen og som ny investor er jeg nok begyndt at ryste lidt i bukserne, haha. Jeg følger debatten på https://finansavisen.no/forum/ticker/NAPA men aktionærene der virker lidt overoptimistiske. Jeg kunne godt finde på at supplere i kurs 3.5, men aktien lader til at være mere risikobetonet end jeg først antog.. Er der andre her der følger napatech? Har Scasn mon fundet proinvestor?
  • Shopify - kæmpe nedtur?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hej alle Er ny på forummet. Mit arbejde består af at bygge, drive og vækste e-handelsbutikker i DK. Til det, bruger vi et fantastisk program ved navn: Shopify. Investerede for sjov 5K i aktien tilbage i 2015, til kurs 42 USD. Idag er den i 310 USD - noget af en vækst. Aktien nåede sit højdepunkt for et par uger siden, da den ramte 398 USD - siden har det været et kæmpe dyk nedaf på blot 2-3 uger. Fatter ikke hvad der sker, på trods af at virksomheden bliver ved med at publicere nyheder der påvirker kursen i en positiv retning. To uger siden, kom nyheden omkring deres køb af et helt nyt 6-river system, der bør påvirke indtjeningen. Kursen faldt 6% den dag. Andre der har indsigt i aktien eller evt. kan vise mig steder hvor jeg kan læse mig til at blive klogere? Bh. Rasmus
  • Er det nu der kommer tilladelse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Er der nyheder siden BEO stiger idag
  • S&P500 regnskaber, udbytter og tilbagekoeb

23
    0 Votes
    23 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Jeg skrev lidt om S&P500 udbytte og tilbagekoeb her op til regnskabs-saesonen paa min blog: https://blog.midgardfinance.com/2019/10/01/status-on-the-sp500-going-into-the-q3-earnings-season/ Jeg har mine tvivl, om baade udbytte og tilbagekoeb samlet set kan blive ved med at galopere derudaf, fordi operating earnings i baade forrige kvartal og nuvaerende kvartal har indtil videre skuffet. Hvad mener I andre? Jeg har ikke faaet kigget paa regnskaber fra Lennar Corporation, Newell Brands og Thor Industries endnu, men de er paa min liste. Det er svaert at foelge med, naar der kommer flere regnskaber i loebet af en enkelt dag Tak til Helge, fordi man maa deltage herinde, nu hvor alternativet har valgt at "opgrade" sig selv. Alternativet har mistet mange besoegende, siden de blev overtaget af Berlingske: https://www.alexa.com/siteinfo/euroinvestor.dk
  • Charts m.v.

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    Jeg sad og skulle bruge et chart. Og så manglede jeg de værktøjer, man havde på Euroinvestor. Heldigvis har man det samme - og vist lidt mere - på marketscreener.com. Så dette blot til orientering - hvis andre også mangler disse værktøjer.
  • Får Cbrain snart et come back?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Hver gang de får en lille ny ordre laver den et spike, Er der nogen der har meninger om Cbrain. Mine egne mening er positiv, nok fordi jeg ejer en god slat. Synes Cbrain har et godt og skalerbart produkt, de er også ved at komme i gang på flere markeder, supergodt. Ikke fordi jeg tror på fordobling på måneds basis, jeg har en ide om at det kan blive godt på 4- 8 kvt. sigt. Mange synes måske at den er dyrt prissat, men der er vækst potientiale. Er der nogen med negativt om aktien, så kom frit frem.
  • Ny aktiedebat

29
    0 Votes
    29 Indlæg
    0 Visninger
    Z
    Hej, Jeg har lige "opdaget" et nyt aktiedebatsite: aktiedebatten.com, som er opstået i kølvandet på EI´s harakiri. Det ser fornuftigt og overskueligt ud. Det er oprettet d. 30. september hvorfor der ikke er ret mange brugere oprettet endnu. Dette blot til information til dem der, som jeg selv, søger et alternativ til EI´s aktidebat (eller mangel på samme)
  • Novo nordisk

18
    0 Votes
    18 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Mon ikke vi snart ser en fremgang på kursen
  • DFDS

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    KongkursK
    Den har været i nedtrend siden slutningen af april, og ligger lige nu lige over MA50. I lyset af Boris J tragedie i UK, kunne jeg godt se den tage en stigning når/hvis Brexit bliver en realitet. Hvordan ser I andre på aktien? TA ? FA?
  • Video - Darzalex fase 2 Griffin-studie

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Peter Voorhees, MD of Levine Cancer Institute explains how the phase 2 GRIFFIN study shows a high response rate in patients with newly diagnosed MM. The Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson announced today results from the randomized Phase 2 GRIFFIN (MMY2004) study showing that the addition of DARZALEX (daratumumab) to bortezomib, lenalidomide and dexamethasone (VRd) induced higher response rates in newly diagnosed patients with multiple myeloma who were eligible for high-dose therapy and autologous stem cell transplantation (ASCT) compared with VRd alone. The data, selected as a late-breaking abstract, were presented at the 17th International Myeloma Workshop (IMW) meeting in Boston. "The GRIFFIN study is the second randomized study to investigate the benefit of daratumumab for patients with newly diagnosed multiple myeloma who are eligible for a transplant, and the first in combination with lenalidomide for this population," said Peter M. Voorhees, M.D., GRIFFIN principal investigator at Levine Cancer Institute. "This study adds to the growing body of evidence for the addition of daratumumab to proteasome inhibitor/immunomodulatory combination therapy in the transplant setting." Results from the Phase 2 GRIFFIN study showed that by the end of six cycles of therapy and transplant, a greater percentage of patients receiving DARZALEX-VRd achieved the primary endpoint of stringent complete response (sCR) compared with VRd alone (42 percent vs. 32 percent, respectively; Odds Ratio [OR] = 1.57; 95 percent confidence interval [CI], 0.87-2.82; P=0.1359), meeting the prespecified 2-sided alpha of 0.2 for a positive study. The addition of DARZALEX to VRd resulted in higher rates of overall response (99 percent vs. 92 percent), very good partial response or better (91 percent vs. 73 percent) and complete response (CR) or better (52 percent vs. 42 percent) compared with VRd alone, respectively. Notably, the rate of minimal residual disease (MRD) negativity among patients achieving a CR or better more than doubled in the DARZALEX-VRd arm compared with VRd alone (59 percent vs. 24 percent). The most common (≥10 percent) Grade 3/4 treatment-emergent adverse events (TEAEs) for DARZALEX-VRd were neutropenia (32 percent), lymphopenia (23 percent), thrombocytopenia (16 percent) and leukopenia (15 percent). Grade 1/2 infections occurred more frequently in the DARZALEX-VRd arm, but there was no difference in the rate of Grade 3/4 infections between the DARZALEX-VRd and VRd arms. Infusion-related reactions (IRRs) occurred in 41 percent of patients who received DARZALEX-VRd, which were primarily Grade 1/2 and during the initial infusion. "This primary analysis of the GRIFFIN study builds on the safety and efficacy data in the initial group of 16 patients presented at the 2018 American Society of Hematology Annual Meeting," said Andree Amelsberg, M.D., MBA, Vice President, Oncology Medical Affairs, Janssen Biotech, Inc. "It provides further support for evaluation of DARZALEX in the transplant-eligible patient population, which is important as we continue our work to discover new therapeutic approaches to improve outcomes for patients." https://www.oncologytube.com/video/phase-2-new-darzalex-daratumumab-data-on-griffin-study
  • Anavex

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hej med Jer, er ny på Proinvestor - Har også været på Euroinvestor. Mange spændende indlæg fra dig Tasso1 !!
  • Nedsmeltningen i REPO-markedet

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Last week the financial system ran out of cash. It was a modern version of a bank run, and it's not over yet. Stepping back, it reveals two big things about financial markets: first, US Treasuries are not truly "risk-free" assets, as most consider them to be, and second, big banks are significantly undercapitalized. The event doesn't mean another financial meltdown is necessarily imminent-just that the risk of one is heightened-since the brush fire can be doused either by the Fed, or by the banks raising more equity capital. However, it provides a "teachable moment" regarding systemic fragility and anti-fragility"....... https://www.forbes.com/sites/caitlinlong/2019/09/25/the-real-story-of-the-repo-market-meltdown-and-what-it-means-for-bitcoin/?source=bloomberg#62b699ab7caa
  • Shortpositiner på den danske aktiemarked

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked 30/9-2019 Oversigt over shortpositioner i danske aktier. Tabellen viser summen af shortpositioner, som er større end eller lig med 0,50 pct.: Selskab Shortposition Dato Ændring seneste handelsdag NKT 2,43 27-sep 0,54 Bavarian 3,18 26-sep -0,20 Jyske Bank 2,53 26-sep -0,08 Zealand 1,00 26-sep 0,10 Pandora 9,41 26-sep 0,07 Vestas 1,48 26-sep -0,51 Genmab 1,80 26-sep 0,51 Sydbank 2,48 24-sep 0,00 ISS 4,09 23-sep 0,00 DFDS 0,00 20-sep 0,00 Netcompany 4,40 19-sep 0,00 Mærsk 0,79 17-sep 0,00 Chr. Hansen 1,10 11-sep 0,00 Lundbeck 0,00 06-sep 0,00 FLS 1,19 06-sep 0,00 Ambu 5,89 04-sep 0,00 Novozymes 0,79 02-sep 0,00 DSV 0,00 20-aug 0,00 Nilfisk 0,50 16-aug 0,00 WDH 0,61 12-jul 0,00 ALK 0,00 04-jul 0,00 Norden 1,45 03-jul 0,00 Ringkjøbing Landbobank 0,00 12-jun 0,00 NNIT 0,70 06-jun 0,00 Maersk Drilling 0,00 29-maj 0,00 Bang & Olufsen 0,00 08-apr 0,00 Matas 0,00 03-apr 0,00 GN 0,00 27-feb 0,00 H+H 0,00 27-jun 0,00 Topdk 0,00 14-jun 0,00 Carlsberg 0,00 01-mar 0,00 Simcorp 0,00 22-feb 0,00 Kilde: Finanstilsynet Finanstilsynet offentliggør en shortposition, hvis den overstiger 0,50 pct. af aktiekapitalen i et selskab. Efterfølgende ændringer på 0,10 pct.point bliver ligeledes offentliggjort. Selskaber, der har reduceret deres shortposition til under 0,50 pct. af aktiekapitalen, er ikke medregnet i den samlede position i tabellen, og det samlede tal for shortede aktier er derfor højere. Ændringerne i tabellen oven for dækker over udviklingen i løbet af seneste handelsdag og frem til udsendelsestidspunkt for telegrammet. /ritzau/FINANS
  • Demant

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Det var da noget af en handel kl 13.49 - carnegie Investment bank - 300.000 stk aktier på en enkelt handel.
  • Scottish Salmon

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Blev salget af Scottish Salmon lidt af en fuser? Men en positiv nyhed for Bakkafrost?
  • DAX

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    MatthewM
    Hvor finder man DAX'en på det her site..?
  • Akari Therapeutics Plc

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej, er der andre der er med på denne vogn i rutchebanen? Jeg supplerede lidt i går men det har været et dyrt bekendtskab indtil videre. Den steg pænt i går og er også oppe i dag i præmarked. https://www.akaritx.com