Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Gomspace..

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    V
    https://news.cision.com/gomspace-a-s/r/nsstc-uaeu-and-gomspace-sign-contract,c2933011
  • Spændende aktier med stort potentiale

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en ny video med spændende aktier fra Skandinavien. Det er aktierne: Fingerprint Chemometec Zealand Pharma Og jeg har personligt lige købt op i to af dem. https://www.youtube.com/watch?v=6mXMeAvjLqk
  • Mærsk b

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Har vi set det endelige brud opad? Og er den interessant nu på TA? Jeg synes, og overvejer at hoppe ind i morgen. Hvad tænker I andre?
  • Peter Schiff og den mulige økonomiske nedtur

31
    0 Votes
    31 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Forleden sendte jeg følgende lille tekst ud til mine abonnenter: Jeg vil gerne undskylde på forhånd. Men jeg bliver nok desværre nødt til at ødelægge jeres gode søndagshumør. Jeg har her linket til en video med en tale af Peter Schiff. Peter Schiff er i mange år blevet skældt ud for at være en såkaldt "perma bear", som ikke lavede andet end at forudsige kriser. "Problemet" for hans kritikere er, at han har forudset så godt som alle de problemer vi står i i dag. Han forudså finanskrisen i 2008 (og forklarede hvorfor den ville opstå), han har forudset FED's fejlagtige forsøg på at hæve renten, han forudså at de blev nødt til at sænke den igen pga. et begyndende krak i aktiemarkedet (4. kvartal 2018), han har forudset den begyndende QE4-pakke fra FED, der kører lige nu (skønt FED nægter at det er en QE-pakke) osv. osv. osv. Det han gør her i talen er så at gennemgå, hvad han tror der kommer til at ske fra nu af og et år frem. Og jeg kan sige med det samme, at det ikke er lyse udsigter. Jeg er enig med Schiff i så godt som alle punkter, og han påpeger, som jeg så ofte har gjort, at den "fantastiske økonomi", som man ofte taler om, blot er et fatamorgana bygget på kunstige parade-nøgletal, som mere eller mindre er politisk bestillingsarbejde. Nu må vi se, om Schiff rammer præcist med sin forudsigelse. Gør han det, så bliver det næste år (og tiden frem over) ikke specielt sjov. ps. Jeg køber og sælger jo aktier ifølge min faste strategi. Så disse forudsigelser får mig ikke til at sælge alt. Det skal strategien nok sørge for, når tiden er inde. https://www.youtube.com/watch?v=7iLtsg6DAL8&fbclid=IwAR0duB-wc9HGm7C5DTGI4l95iXKQcW4FJsyJsIU0GyCaMkdBmKzqluyiib4 mvh Hans-Henrik Nielsen Markettimer.dk
  • Portefølje nu til at gå over til interesser

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej Proinvestor, Jeg sidder p.t. har en portefølje der hedder: Privat: SparIndex C25 Index Maj Invest Vækstaktier Vestjysk Bank A/S Samlet afkast siden februar på ca. 18%. Men jeg synes det er ved at være kedeligt, og der er ikke meget risikovillighed. Jeg er i tvivl om hvorvidt index og vækstaktier som ETF vil kunne stige yderligere end de reelt set gør, især når man ser over tid. Hertil en ratepension jeg ikke vidste jeg havde på ca. 20 t.kr. hvor der er blevet købt op lidt løbende i Bavarian, som er min nye "darling" og en sektor jeg finder utrolgi interessant - herunder også grønne bæredygtige virksomheder og selskaber. Vil i råde mig til at gå væk fra min private og købe lidt større enkeltstående selskaber? Jeg er nok lang sigtet af hvad et år til to af gangen, hvoraf jeg synes det bliver kedeligt og vil gerne ud og have dem til at arbejde mere Hvad er jeres bedste råd til mig?
  • Er dette den næste boble? Og måske årsagen til nedturen.

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Det er vigtigt for investorer at overveje, hvilket marked de investerer ind i, og hvor vi er på de forskellige investeringscyklusser. Her får I en video om et område, hvor jeg frygter, den næste boble risikerer at opstå meget snart, når de amerikanske virksomheder bliver ramt af højere rente på deres virksomhedsobligationer. https://www.youtube.com/watch?v=ssEyH7Av9yg&t=5s
  • God resultat ift aktiekurs indtjening pr aktie 11,1 kr

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Min vurdering er altid ift aktiekursen og kikker jeg på en indre værdi på kr 176,5 samt et resultat pr aktie forde første ni mdr på 11,1 kr syntes jeg det er et rigtig godt resultat fir mig som aktionær - jeg overvejere at købe ydeligere i dag. Generelt syntes jeg at hele banksektoren er skæv prissat ift alt andet på markedet når man kikker på indtjeningen ift aktiekursen samt indre værdi; denne branche er igang med at genfinde indtjeningen via besparelser, nye indtægtsformer samt har mere eller mindre en "statsgaranti" for de ikke går ned.. Min vurdering er at bankerne bliver 2020 store vindere.
  • Cbrain bryder ud?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Cbrain bryder ud af en længerevarende kile, så jeg forventer en solid optur op til gammel top omkr. 55-60. Ved ikke om der er kommet nyt, men det kommer der. Hold i det mindste øje med den. ps ejer en del Cbrain
  • Nordea fortjener en tråd

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Nordeas kvartalsregnskab rummede en grim overraskelse med den stor nedskrivning på IT, men samlet bedømt stiger aktien alligevel en smule, selvom udviklingen i basisforretningen også ser sløj ud. Forklaringen skal vel findes i, at selskabet adresserer den mulighed de reelt har, nemlig omkostningernes størrelse. Så Nordea belønnes for den strategi, selvom personalet vil gøre modstand. Men i den sidste ende er det jo også i medarbejdernes interesse, at virksomheden på den måde sikrer sin langsigtede overlevelse. De mellemstore danske banker, især den med hovedsæde i Aabenraa, bør lytte med nu. Det varslede udbytte på 0,4 euro for 2019 svarer til cirka 6 pct ved den nuværende kurs på 50 kr er vel ikke så ringe endda og forventningerne til fremtiden er da forholdsvis lyse. Og så er banken ikke sovset ind i de giga-store skandalesager som danske bank eksempelvis er. Men helt rene er de jo ikke, men hvilken større bank er det ? Hvis man overhoved vil investere i banker, så er Nordea en af de bedre cases, de klarede sig gennem finanskrisen uden statslig støtte, så mon ikke det er en af de banker som står tilbage, når næste krise rammer. Disclaimer, jeg ejer selv aktier i Nordea. Er der andre med en mening om Nordea ?
  • TEVA - Bliver astronomisk forlig vendepunktet?

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Teva udsendte mandag aften en meddelelse hvoraf det fremgik, at de var i færd med at lave et samlet forlig i opioid sagen. Selv om der er tale om gigantiske summer, har investorerne alligevel umiddelbart taget godt imod det": https://blog.nordnet.dk/teva-bliver-astronomisk-forlig-det-kursmaessige-vendepunkt/
  • Euroinvestor overtager 'Millionærklubben'

18
    0 Votes
    18 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    Føj for en nyhed! https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/berlingske-media-overtager-otte-programmer-fra-radio24syv/7851539
  • NU PEGER PILEN OP IGEN FOR NOVO

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Af Ole Søeberg, Nordic Investment Partners "Q3 rapporten i dag bekræfter, at Novo Nordisk efter en række år med sidelæns udvikling i salg og indtjening nu bevæger sig ind i en periode med positivt momentum........... På indtjeningssiden viste Q3 opdateringen, at lønsomheden var uændret. Driftsmargin ligger omkring 43%, mens driftsindtjeningen steg 9% til 13 mia.kr. og nettoresultatet 13% til 10 mia.kr. EPS steg 15% som følge af færre aktier i omløb"..... https://www.shareholders.dk/analyse/104220/nu-peger-pilen-igen-op-for-novo?fbclid=IwAR0yk9dyUbgcCCjJ8rv6TTVDz6fkiLEdxaxTNKaH-h4p28SP7VHKxYJ2CSE [image: 78615_Novo_Nordisk.jpg]
  • Megatrends og stockpicking

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Mit foredrag om megatrends og stockpicking på InvestorDagen i København i september 2019. Video: https://vimeo.com/362271681
  • chemometec

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Kan den kraftige stigning den sidste tid begrundes med indtræden i Midcap i november?
  • Napatech

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Napatech er steget flot de sidste par uger, men der er tilsyneladende stadigt meget mere at komme efter. Dagens lukkekurs 5.36 NOK. Det er helt klart umagen værd at sætte sig ind i casen, hvis man ikke allerede har gjort det. Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg, er deres produkter og services stort set umuligt at forstå som lægmand. Ikke desto mindre efterspørgslen stigende og markedspotentialet enormt. Man kan eventuelt følge med på https://finansavisen.no/forum/ticker/NAPA Der er store mængder hype der skal sorteres fra, men også masser af gode analyser af napatech. Min egen forventning er kurs 6 inden regnskab 5/11 og alt efter hvordan det ser ud kan kursen snildt nå 10-15 ved årets udgang. Har selv sat alle tilgænglige sejl ind på denne aktie og har fået bekræftet troen efter kursen har set stærk ud i den sidste tid.
  • Velkommen til InvestorDagen i Aalborg

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    For første gang siden 2014 lægger InvestorDagen sin vej forbi Nordjyllands hovedstad, Aalborg, hvor Dansk Aktionærforening overtager Musikkens Hus med årets investeringsmesse. InvestorDagen er Nordjyllands største investeringsmesse og stedet hvor du kan møde de mest interessante og prominente talere. Hør blandt andet de anerkendte aktieanalytikere Thorleif Jackson, Helge Larsen og John Stihøj, som med deres erfaring og indsigt, vil gøre os klogere på alt fra fundamentalanalyse over laksesektoren til den generelle temperatur på markedet. Med hele 23 oplægsholdere er der garanti for at noget til enhver smag, ethvert niveau og inden for alle investeringstyper. InvestorDagen får bl.a. besøg af C25-selskabet ISS, som vil berette om deres brede kundeportefølje og fremtidige projekter. Desuden kommer Schouw & Co. og fortæller, hvordan de udvikler og skaber værdi i tilkøbte virksomheder. Alt dette og meget mere ved Nordjyllands største arrangement for private investorer, InvestorDagen. Skal du også med? Så tilmeld dig InvestorDagen i Aalborg den 19. november her: https://www.shareholders.dk/investordagen?fbclid=IwAR2k29MQU8siav9YiJBnZTMA4Y3zZCsH1ZNS_19NrbTlJKn5w5_jQex7hXM [image: 78610_71381798_10221209596255355_6565231818335846400_n.jpg]
  • Hvilke ETF

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    I mandagens udgave af MK fortalte Teis Knuthsen, at man via globale etf kun have et afkast på ca 17% i år. Kan I lede mig i regningen af, hvilke han mente? Mvh,
  • firstfarms As

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Endnu en opjustering i rækken af opjusteringer men bestemt ikke den sidste. Denne sektor har stor potentiale da landbrugsproduktion og jordpriser i øst europa stadig er langt fra vest europa selvom de leverer produkter til en fælles marked det gør det automatisk billigere at producere i disse lande hvor lønnen også er lavere. Denne aktie har ikke udløst sin fulde potentiale endnu denne potentiale udløse først nor jordpriser begynder at ligne dem vi kender fra vest europa og her snakker vi om 10-20 gange af de nuværende priser.Jeg har tidligere gjort opmærksom her på siden for 2 år siden at nu er firs Farms blevet meget lønsom forretning med pæn udbytte betaling,så stigning i jordpriser er en skjult joker en lignede gave har vi fået i år i form af stigende svinepriser. I disse urolige tider på verdensplan og en komende afmatning/recesion,minus renter i banken så er det godt sted at have placeret sine penge jeg har fået over 40% afkast i år plus udbytte.
  • Flex Lng.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Flex falder igen og nærmer sig en støtten i 82. Er det tid at komme ud nu, eller skal man afvente henover vinteren?
  • Kraft Heinz 2019Q3

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Kraft Heinz kommer med Q3-regnskab foer markedet aabner. Jeg kiggede paa analytikernes estimater for salg og indtjening: https://finance.yahoo.com/quote/khc/analysis?ltr=1 Revenue Estimate Current Qtr. (Sep 2019) Next Qtr. (Dec 2019) Current Year (2019) Next Year (2020) No. of Analysts 14 14 17 17 Avg. Estimate 6.12B 6.69B 25.18B 25.21B Low Estimate 6.03B 6.56B 24.95B 24.78B High Estimate 6.38B 6.89B 25.4B 25.71B Kraft Heinz Q3 2019 Earnings Preview https://seekingalpha.com/news/3511535-kraft-heinz-q3-2019-earnings-preview?part=single "The consensus EPS Estimate is $0.54 (-30.8% Y/Y) and the consensus Revenue Estimate is $6.13B (-3.9% Y/Y)." Jeg er ikke enig i det gennemsnitlige omsaetnings-estimat paa 6.12-6.13 USDmia og en nedgang paa 3.9%. Mit eget estimat er $6.32 og en nedgang paa 1%. Hvor EPS ender toer jeg til gengaeld ikke spaa om. Jeg vover pelsen og melder ud, at jeg tror, at Kraft Heinz overrasker markedet positivt. Vedhaeftet et par figurer med mine estimater. Jeg tror, at de formaar at holde deres operating margin over 20%. Vi maa se. Det bliver omkostningerne, der afgoer det. Renteudgifterne er faldet marginalt med cirka 10 millioner dollar i kvartalet, hvilket giver en lillebitte smule medvind. [image: 78527_KHC2019Q3e_segment_EBITDA.png] [image: 78527_KHC2019Q3e_segment_margin.png] [image: 78527_KHC2019Q3e_margins.png] [image: 78527_KHC2019Q3e_revenue_and_income.png] [image: 78527_KHC2019Q3e_segment_revenue.png]