Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Kurtage salg af Veloxis

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Hej. Kunne godt tænke mig at høre, hvormeget og om I har betalt kurtage for salg af jeres Veloxis aktier. Jeg har givet tilladelse til salg i Lån & Spar bank, og finder overraskende ud af, at de har taget 200 kr i kurtage og herudover 7 kr. i gebyr for salget. Jeg vil blive glad for input fra andre omkring kurtage for salg af velox i andre banker.
  • S&P 500, overkøbt ?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Stille og roligt nærmer vi os toppen i kanalen. Nærmer vi os overkøbt område ? Eller skal vi atter engang sprænge kanal rammerne ? Uanset kunne det godt se ud til at foråret i værste fald kunne give en korrektion inden for få uger, så gode nøgletal og gode bundlinjer vil være et must i den kommende tid. Graf: https://invst.ly/pl9ts mvh TheNote
  • ETF

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er der nogen som har styr på hvordan man som privat investor får fat i ETFére. Har en pulje i min pension som jeg tænker at smide der. I øvrigt er der nogen som kan give råd om pension. Har forvildet mig ind hos noget der hedder APC, der bruger TopDanmark. De skal have 1.56 i ÅOP.
  • Ossür

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    For ikke mange dage siden nedjusterede firmaet forventningerne med 1 % idet Q4 havde skuffet (kun Q4). Den tilhørende tekst i meddelelsen giver ikke anledning til bekymring idet CEO forventer at væksten vil fortsætte. Det læser jeg som at der var enkeltstående grunde til det lave Q4 (har ikke nærlæst). Efter denne lille indledning kommer så humlen: Ossür er i gang med et tilbagekøb af egne aktier, p.t har de købt for 7,3 mill ud af et samlet program på 67,4 mill (kører til 11 marts). Aktien faldt ca 12 % på dagen, i mine øjne en overreaktion, selvom vi er nervøse med den slags udmeldinger i vækstaktier. Jeg synes det er lidt overkill at nedjusterer med så lidt (som at fører regnskab for åbent tæppe). Tilbagekøbsprogrammet in mente KUNNE man forestille sig at direktøren på denne måde kan få fat i billige aktier imens det afvikles. Ingen kan jo komme efter ham, for han har jo bare meldt ærligt ud. Nogen af jer der har tanker om dette. Aktien er kommet pænt igen siden, og jeg har selv købt yderligere op. VH Morten
  • Darzalex 2019 oversigt

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    De sidste tal fra i dag er inkluderet. Se bort fra den første fil [image: 81037_darzalex_22Jan2020.png]
  • Wake up calls from China

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Hvis man tror, at handelskrigen og den tiltagende amerikanske skepsis mod kinesisk teknologi hæmmer kinesiske virksomheders internationale ekspansionsplaner, kan man godt tro om igen. For eksempel er en af Kinas mest succesfulde virksomheder Xiaomi i fuld gang i Vesteuropa. Jeg er i Davos i forbindelse med World Economic Forum og skriver dagbog om de spændende inputs, jeg får. I går oplevede jeg blandt andet Xiaomis CFO Shou Zi Chew og AI-eksperten Kai-Fu Lee. Flere "wake up calls" i morgen" Christina Boutrup. https://www.christinaboutrup.com/wake-up-calls-blog/dagbog-fra-davos-dag-1?fbclid=IwAR2yEP7i5STczFwc3XD_sD58toftbtXaNm7Ma_fQwj8_DA4apzBItj3ktLI
  • Bava: Konkurrent stiger 70% på melding

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Novavax melder ud at de arbejder på en vaccine til Wuhan corona virus. Den nye virus i omløb udspringer fra Kina og giver stor bekymring lige før de kineiske nytår. Det første tilfælde er nu rapportere i USA. The National Institutes of Health ((NIH)) arbejder på en vaccine, de har før arbejdet sammen med Bavarian Nordic omkring Ebola, det kan blive spændende om Bava bliver samarbejdsparter.
  • Funcom

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Funcom - en ny Veloxis? Kinesiske Tencent byder d.d. 17 NOK per aktie. Jeg mener, at det er alt for lidt. Prisen bør mindst være 29 kroner. Selskabet er mere værd. Min antagelse er, at Funcom snart kommer med et nyt spil, hvilket tidligere har fået aktien til at stige markant. I februar 2017 var max-kursen 5,83 NOK, hvilket efter aktiesplit svarer til kurs 29,15 NOK.
  • NBI

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    For en periode vil weekly være præget af et macd nedbrud. Pga. den høje Rsi bliver effekten nok langtfra hvad vi så i september, men biotek markedet vil naturligvis skæve og vil i SAMMENFALD med øvrige kedelige begivenheder kunne få mærkbar effekt. Biotek investorer bør derfor være lidt tilbageholden medmindre man afventer specifikke begivenheder i sit papir. Så det er tid at være vågen ! En test af 3600/3700 kan bestemt være sandsynlig. Det langsigtede target på 5000 ( 12 måneder )er uændret, alt andet lige. Graf: https://invst.ly/pl6cb mvh TheNote
  • Derfor køber jeg aldrig IPOs

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg bliver tit spurgt til, om jeg ikke lige kan lave en analyse af en sprit ny aktie på børsen. I viden her fortæller jeg lidt mere i dybden, hvorfor dette ikke kan lade sige gøre (for mig). Det er ikke fordi, jeg ikke vil, men min strategi tillader det helt enkelt ikke. Hør den nærmere forklaring her, hvor jeg også kommer ind på en række historiske eksempler fra de seneste år. https://www.youtube.com/watch?v=OAhtHhmC6Kw
  • Pandora har brudt teknisk modstand

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    -
    Den seneste tid er Pandora aktien steget en del, bl.a. paa grund af et godt julesalg. Teknisk ser det ogsaa godt ud, idet aktien har brudt modstanden omkring kurs 340 og volume balancen er positiv. I dagens roede marked staar den ligeledes til at stige - pt. 0.71% til 353. Er der andre der er med paa vognen op mod naeste modstand? Hvor ser I modstanden...ved kurs 520? Og hvad sker der med aktien ud paa "short" fronten...er der stigende / faldende aktivitet? Disclamer: Jeg har aktier i Pandora [image: 80899_Pandora.jpg]
  • Bavarian - coronavirus kan RSV hjælpe?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Jeg har læst lidt om denne sygdom og kom til at tænke på rsv som Bavarian arbejder med om denne kunne hjælpe på dette problem eller alternativ Bavarian vaccine platform kan bruges til noget a la det vi ser på ebola
  • Fin opjustering fra Jyske Bank

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    StockrosenS
    https://investor.jyskebank.com/wps/wcm/connect/jbc/b33147fc-31e2-4ccc-ba33-b29c60544ba3/Corporate+announcement+20200109.pdf?MOD=AJPERES&CVID= Det er rart med lidt positivt fra Jyske Bank
  • Rovsing

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Der handles meget meget små portioner i aktien hele tiden opad - ser lidt mistænkeligt ud set udefra. Tror der er noget der gerne vil have den op.
  • Fonde

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hej, Jeg har kigget lidt på skats liste over investeringsfonde og ETFer som nu aktiebeskattes. Jeg synes der er nogle spændende fonde på listen, f.x. "JPMorgan Funds - Emerging Markets Equity Fund X (dist) - EUR" med kode LU0235638946. Man hvor kan jeg købe den? Jeg har konto hos Nordnet, Saxo Bank og Jyske Bank og det lader ikke til at nogen af dem har den. Eftersom den er på listen må man jo formode at det er muligt at købe den et eller andet sted..? Optaget
  • Immune terapi

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Fantastisk nyhed hørt på BBC. Desværre går der jo nok mindst 10 år før, man får diverse godkendelser på plads, men alligevel en fantastisk nyhed. https://www.bbc.com/news/health-51182451
  • Heliac

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Det ser meget interessant ud, det danske firma Heliac; kan levere varme billigere and naturgas. Er der nogen der ved sticker navnet på firmaet, måske ikke noteret? Jeg kunne godt tænke mig at investere nogle kroner i dem. https://finans.dk/indsigt/ECE11873455/de-proevede-at-faa-yoghurt-ud-af-kartonen-med-ny-plastfilm-nu-staar-de-i-stedet-paa-kanten-af-et-globalt-solvarmeeventyr/ https://www.heliac.dk/utility-scale/
  • ossur PW

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    SvingtraderenS
    Ossur faldr 7% pga nedjustering
  • Learn my strategy - Et kig på RSI

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    eg er i gang med en serie kaldet "Learn my strategy" på min engelske YT-kanal. Her er video nr. 2 netop kommet, hvor jeg forklarer lidt dybere, hvordan jeg kombinerer RSI og CRS indikatorerne i min strategi. Jeg har også forklaret dette løbende i mine danske videoer, men måske I kan finde inspiration i at have det hele samlet ét sted. https://www.youtube.com/watch?v=ly0Lhwl4Io0
  • Jinhui Shipping

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jinhui Shipping and Transportation Limited er en af verdens største Supramax-ejere og beskæftiger sig hovedsageligt med skibs chartring, skibsbesiddelse, handel og investeringer. Selskabet blev indarbejdet i Bermuda den 16. maj 1994 og har siden været noteret på Oslo Børs under betegnelsen JIN. Selskabet er et datterselskab til Jinhui Holdings Company Limited, som ejer 55,69% af andelene og dermed er selskabets største aktionær. Jinhui Holdings Company Limited er et investeringsholdingselskab og har siden december 1991 været forhandlet på hovedtavlen på The Stock Exchange of Hong Kong Limited under aktiekoden 137. Jinhui Shipping forsendelsesaktiviteter begyndte i midten af 1980'erne, hovedsageligt i form af leasing af tørlastskibe. I dag driver selskabet en moderne flåde af tørlastfartøjer, der enten bruges til at transportere bulkgods eller lejes ud til andre rederier, alt efter hvad der forventes at give den største økonomiske fordel for koncernen. Pr. 31. december 2018 havde koncernen 19 ejede skibe og 421 besætninger ansat om bord. Jinhui Shippings flåde består hovedsageligt af Supramax-klasseskibe, et større og mere effektivt Handymax-design, der har en stigende efterspørgsel fra kunder over hele verden. Selskabet fokuserer på at foretage fornuftige og beslutsomme handlinger, opretholde en stærk økonomisk position og moderat gearing. På den kommercielle side er Jinhui Shippings strategi at opretholde en fleksibel charterpolitik for at opnå optimal balance mellem længerevarende tids charterparter, der genererer en robust kontantstrøm, og spoteksponering. Det gør det muligt for koncernen at drage fordel af enhver positiv fremgang i fremtidige charterrenter. [image: 77667_11a.jpg]