Sjældent har jeg bøvlet med et kurstab så hurtigt og så kontant, som det SAS har præsteret i den seneste måned. Så undskyld til investorer, der måtte have købt SAS på mine anbefalinger.
Til gengæld må vi meget snart se en såkaldt bund i aktien. Det er trods alt SAS, og selvom de har lagt op til et udfordrende 2019/20, så vil jeg mene, at et luftfartselskab i den kaliber bør værre mere end sølle 3,7 mia. kr. værd.
Men udviklingen maner til forsigtighed. Jeg har ikke modet til at købe yderligere op, og heller ikke til at sælge, for jeg har en del gange oplevet, at når jeg "opgav" en aktie, så steg den kort tid efter.
Luftfart er selvfølgelig ramt af virus-halløjet, men som jeg skrev i et andet indlæg, så dør der hvert år omkring 100.000 kinesere i trafikuheld, fordi Kina er det farligste land i verden at færdes i trafikken.
Virus-uroen vil på et tidspunkt lægge sig, og så bliver det interessant at se, om kursfaldene i virkeligheden ikke havde noget med virus at gøre, men blot var en sund reaktion på et for hurtigt stigende marked. Jeg håber sørme, at SAS - også med regnskab på torsdag og trafiktal for januar den 9/2 - vil vise os, at det slet ikke går så dårligt endda.