Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Jyske bank falder meget - Hvorfor

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Er der en grund til at Jyske Bank er faldet så meget? Jeg syntes deres regnskab var okay og de har endnu ikke brugt af den 1 mia DKK de har hensat til Corona, så der er gode muligheder for at noget skal tilbageføre igen. Jeg ved godt at Arne pensions ordningen ikke er så god, og det skyldes noget af faldet, men Jyske Bank er faldet meget mere end de andre banker. Er det ved at være tid til at samle op? eller er der noget der er skyld i faldet?
  • Intel falder tungt

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    Er den tilstrækkelig billig efter faldet? Køb, afvent, eller snitterne væk? (Langsigtet).
  • Tepezza® - Horizon Therapeutics (og Genmab)

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    Jeg har kigget paa virksomheder med kraftig positiv (og negativ) vaekst i Q1 og/eller Q2. En af dem er Horizon Therapeutics. Markedsvaerdien er 15-16 milliarder dollar, saa maaske er foelgende interessant for nogle. Jeg kan forresten se, at brugeren Bulder spurgte til PDUFA-datoen for Tepezza (Teprotumumab) tilbage i November i chatten med Genmab, saa det kan betale sig at deltage i og foelge disse Q&A-sessions, hvis man er biotek/farma-investor. https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/ir/cms/QA-Genmab 2019-08-20.pdf 2020-08-05 Horizon Therapeutics plc Reports Record Second-Quarter 2020 Results; Increases TEPEZZA Full-Year Net Sales Guidance to Greater Than $650 Million; Increases Full‐Year 2020 Net Sales and Adjusted EBITDA Guidance https://www.businesswire.com/news/home/20200805005499/en/Horizon-Therapeutics-plc-Reports-Record-Second-Quarter-2020 -- Increasing TEPEZZA Peak U.S. Annual Net Sales Estimate to Greater Than $3 Billion from Greater Than $1 Billion -- 2020-01-23 Horizon Therapeutics Secures U.S. FDA Approval for Teprotumumab, for the Treatment of Thyroid Eye Disease (TED) https://ir.genmab.com/news-releases/news-release-details/horizon-therapeutics-secures-us-fda-approval-teprotumumab 2020-01-22 FDA approves former Genmab drug - royalties to follow https://medwatch.dk/Top_picks_in_english/article11892752.ece The US health authority, the FDA, has approved Horizon Therapeutics' eye medicine teprotumumab, which may earn Genmab a significant amount in royalties. 2020-01-21 FDA approves first treatment for thyroid eye disease https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-treatment-thyroid-eye-disease Today, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved Tepezza (teprotumumab-trbw) for the treatment of adults with thyroid eye disease, a rare condition where the muscles and fatty tissues behind the eye become inflamed, causing the eyes to be pushed forward and bulge outwards (proptosis). Today's approval represents the first drug approved for the treatment of thyroid eye disease. Horizon 10K: https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1492426/000156459020006575/hznp-10k_20191231.htm The agreement with Roche also includes pay tiered royalties on annual worldwide net sales between 9 and 12 percent. Gross profit: https://www.midgardfinance.com/10q10k/H/HZNP/HZNP_us-gaap.GrossProfit__.png Operating income: https://www.midgardfinance.com/10q10k/H/HZNP/HZNP_us-gaap.OperatingIncomeLoss__.png Retained earnings: https://www.midgardfinance.com/10q10k/H/HZNP/HZNP_us-gaap.RetainedEarningsAccumulatedDeficit__.png
  • 3 solide udbytteaktier - med lidt udfordringer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så nåede jeg lige en video mere i ugen her. Denne gang er det om 3 aktier med solide udbytter og god udbyttedækning. Det er: Manulife financials ViacombCBS UGI Corp Det er alle tre rimeligt solide aktier, men hver af dem har haft lidt udfordringer at slås med. Manulife financials er jo store på bl.a. forsikring. De har kæmpet lidt med, at obligationsrenten har været så lav, at de ikke har kunnet forrente de indestående midler nok og derfor har skullet finde ny reserve capital. ViacombCBS er bl.a. presset på, at de har et stort cable network og derfor presses af alle de mange streamingtjenester. UGI er jo leverandør af forskellige gas-produkter, og de har været hårdt ramt af nedturen i foråret med lavere energiforbrug. I videoen gennemgår jeg dem ud fra teknik, fundamentale grunddata og Fastgraphs vurdering af value. https://www.youtube.com/watch?v=N687avs8IWk
  • Tidlig Q3 fra RTX

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    P
    https://www.rtx.dk/media/4296/rtx-sm-nr-34-2020-240820-delaarsrapport-q3-2019-20.pdf
  • Er kurserne virkelig kommet for højt op - sådan generelt?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    I gamle dage - nærmere bestemt i 1977 - fik jeg den 31/12 tilranet mig bankens såkaldte "Kurslisten". Der var ingen internet og der var ingen computere. Så på hverdage klokken 18.00 tændte jeg for radioen - langbølge Kalundborgsenderen - for her blev dagens aktiekurser for Hovedbørsen læst op i alfabetisk rækkefølge. Køb af aktier foregik gennem ens bankmand ( jeg tror ikke, at de kaldte sig rådgivere dengang ). Jeg ringede til ham fra min arbejdsplads eller hjemmefra inden børsen lukkede og gav besked om køb eller salg. Aktierne forelå i papirform - typisk i A4 størrelse med flotte tryk og farver. De var som regel foldede og inden i lå et kuponark, hvor man skulle klippe en kupon af, hvis der var bevilget udbytte. Et depot var dengang en bankboks - for min banks vedkommende - nede i kælderen, og når der skulle lægges et papir ind eller tages ud, fulgte bankmanden med mig. Der skulle 2 nøgler i boksens lås. Først min, så hans og så satte han sig på en stol lidt væk fra bordet, hvor jeg gennemgik papirerne. Ved salg blev der behørigt udstedt en kvittering af banken for modtagelse af aktiebeviserne, og omvendt kvitterede jeg ved modtagelse af indkøbte papirer. Overskriften på mit indlæg henfører til ovennævnte "Kurslisten" fra 31/12 1977. For heri kan man finde ultimokurserne på alle de noterede aktier på Københavns Fondsbørs, som den hed. På aktiebørsen var der to afdelinger: Hovedbørsen og Efterbørsen. Og Efterbørsen kan ikke sammenlignes med C25 og mid-cap / small-cap på dagens børs. DS 1912 A (AP Møller) var f.eks. noteret på Efterbørsen. Der var lidt flere aktier at vælge imellem i 1977. På Hovedbørsen var der noteret 19 banker, 12 Trafik-/kommunikation- Handels- og Rederiselskaber. Og der var 81 industriselskaber. På Efterbørsen var der noteret ca. 150 selskaber inkl. A og B aktier. Jeg var begyndt at handle aktier i slutningen af 1976, og da der lå en markant Danisco-virksomhed i min by, blev det den aktie jeg startede med. Den kostede 337 kr. Og det var en dyr aktie i forhold til, at min gennemsnitlige månedsløn lå brutto på ca. 5.700 kr. Danske Bank kostede 141,75 kr. Jyske Bank kostede 249,50 kr. Store Nordiske Telegraf /GN 253 kr. Solar B kostede 370 kr. DFDS 148 kr. DS Torm kostede 280 kr. Forenede Bryggerier kostede 355,50 kr. FLS kostede 354 kr. og på Efterbørsen kostede DS 1912 B 810 kr. Rederiet Svendborg B kostede den formidable sum af 1000 kr. Så set i det famøse bakspejl er det egentlig svært at hidse sig op over overvurderede danske aktiekurser her i eftersommeren 2020, hvor min løn ville have været på en total anderledes størrelse. Jeg håber, at I synes, at det også kan give anledning til eftertanker - alt andet lige! - at kigge ca. 43 år tilbage på et også dengang spændende aktiemarked.
  • Bavarian Nordic - kronisk undervurderet

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Klokken 17.19 meddelte finanshuset Jefferies, at de - på baggrund af Bavarian Nordics H1 regnskab - hæver kursmålet på aktien til 290 kr. Med andre ord et pænt stykke over dagens slutkurs. Danske Bank har et kursmål på 280 kr. for aktien til sammenligning. Både meddelelsen om fase3 successen med den frysetørrede MVA-BN Smallpox vaccine burde have givet aktien et boost, for den godkendelse får stor betydning for de fremtidige leverancer til det amerikanske forsvar. Men også den meget positiv H1 meddelelse, samt analytikernes positive udmeldinger burde have givet langt større kursstigninger end de aktuelle. To amerikanske finansaktører har shortet BN aktien, og egentlig burde de være klar ved købsknappen i de kommende dage for at forhindre større tab på en stigende BN-aktie. Den 19/8 havde Arrowstreet CLP shortet 1,01 % af aktierne i Bavarian Nordic - svarende til ca. 600.000 aktier - og World Quant LLC har reduceret deres shortede andel til 281.205 aktier. Kilde: Finanstilsynet. Så hvis de ønsker at reducere eller indløse deres shortede aktier vil vi se pæne kursstigninger. Min - amatørgennemgang - af H1 fra Bavarian Nordic vil ikke resultere i kursgæt. Jeg er enig med ovennævnte analytikere og deres kursmål. Men jeg vil fremhæve et par kontante årsager til mit engagement i Bavarian Nordic - og jeg har øget min beholdning af aktier i de seneste dage. De rå tal for H1 fortæller, at BN fik en omsætning på ca. 1,1 mia. kr. Et EBITDA på 839 mio. kr. og et nettooverskud på ca. 626 mio. kr. I samme periode 2019 fik BN et underskud på ca. 202 mio. kr. BN forventer en omsætning på ca. 1,9 mia. for hele 2020 og et EBITDA på 675 mio. kr. Og her ligger nok en af årsagerne til, at meddelelsen ikke gav større kurshop: De sætter måske penge til i de sidste 2 kvartaler af 2020. Analytikerne mener her, at BN ser lidt for pessimistisk på udviklingen i salget af vacciner i H2. Jeg tror, at det også er vigtigt at kigge på udviklingen af de enkelte vaccineprodukter fra Bavarian Nordic. Rabipur/RabAvert solgte for 360 mio. kr. mod 435 mio. kr. i 2019. Vaccinen er en "rejsevaccine", som bruges når mennesker rejser ud i verden. Encepur solgte for 295 mio. kr. mod 386 mio. i 2019. Smallpox solgte for 320 mio. kr. mod 49 mio. kr. i 2019 og endelig modtog BN 90 mio. kr. for kontraktarbejde i H1 2020. Såfremt Covid19 påvirkninger af rejsemønstre aftager i 2021 - 2022 er det relativt enkelt at sammenregne omsætning for de ovennævnte vacciner. Det bliver givtigt! Så er der leverancerne til USA. Kun få af indtægterne indregnes i 2020. BN har ordrer på de Jynneos frysetørret koppevaccine på ca. 1,943 mia. kr. som indtægtsføres i 2021 og 2022. Her til kommer en amerikansk option til en værdi af ca. 1,3 mia. kr. i - hvis den effektueres - 2021 - 2022. Jeg synes i al beskedenhed, at det tyder på store indtægter for Bavarian Nordic i de kommende år. Sluttelig fortæller BN, at en vaccine mod Covid19 er undervejs. Det vil tage sin tid, men den kan gå hen at blive effektiv. BN søger funding/støtte til arbejdet med vaccinen, og det kan give et pænt tilskud fra bl.a. EU. Vaccinen forventes klar i slutningen af 2021, og indregnes ikke på nogen måde med gæt om værdi. Og det er fornuftigt. Jeg er meget positiv overfor de kommende ugers kursudvikling i Bavarian Nordic, og som sædvanlig bør alle, der påtænker en investering i selskabet nøje studere H1 meddelelsen og så tage bestik af oplysningerne før køb af aktien.
  • USAs økonomi og muligt dollarkrak

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der en ny video klar, hvor der tages lidt et overordnet kig på USAs økonomi. Vi kigger her på muligheden for at USA går i Stagflation, hvor der både er langvarig økonomisk nedtur, høj arbejdsløshed og høj inflation. De er der ikke endnu, men det kan muligvis komme. Dette har ikke noget direkte med aktiemarkedet at gøre, men jeg mener, det er en vigtig ting at holde øje med, hvis man har mange penge bundet i USD via amerikanske aktier. https://www.youtube.com/watch?v=wIKS4EcagAo
  • PENNEO

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    "Min forventning til Penneo og performance i fremtiden er først og fremmest, at man får Penneos produkter markedsført og lanceret i en række andre lande," siger den kendte it-investor Michael Moesgaard Andersen, der tror på Penneos globale ekspansionsmuligheder Michael Moesgaard Andersen var embedsmand i Finansministeriet og beskæftiget i revisorbranchen før han startede som iværksætter. Han kom især på landkortet, da han i 2004 solgte CBB Mobil til Telenor. Udover at være investor i Penneo sidder han også i bestyrelsen for selskabet. Han fortæller, at han det seneste års tid er gået ind i at notere virksomheder på Nasdaq First North. Den første notering var i maj 2019 og nummer to var Penneo, der kom på First North i juni i år. Michael Moesgaard Andersen har selv har været flittig bruger af Penneo, og han har altid beundret produktet. Det er dog ikke kun produktet, han er glad for: Det jeg kigger efter, når jeg investerer i virksomheder, er først og fremmest, hvordan organisationen ser ud, og hvordan menneskerne og ledelsen bag organisationen ser ud. Min erfaring har vist mig, at ledelsen og dens eksekveringskraft, stamina og kvalitet er ret afgørende for at bygge en god organisation op. Og i Penneos tilfælde er det jo ikke én mand eller én kvinde, der gør forskellen," siger Michael Moesgaard Andersen, påpeger, at selskabet har et meget stærkt og veludbygget ledelsesteam på 9-10 personer. I forbindelse med noteringen på First North kom det frem, at planen med at blive børsnoteret var at skaffe kapital til at udbrede Penneo globalt i flere faser". Se interviewet her: https://www.youtube.com/watch?v=G4yrCOa_6uE
  • Simcorp - på vej i køb !

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Teknisk set er Simcorp nu på vej i køb på dagsplan. Hvis det er en aktie du overvejer ligger vi lige nu næsten i "dagsbund" her i 714. Trenden har et stykke tid været stabil opgående (stille og roligt). Købssignalet bliver først decideret bekræftet imorgen, såfremt kursen holder sig stabil/positiv under normal volumen. Men nu kan du jo tage en kigger ! https://invst.ly/px2b0 mvh
  • 28. afsnit af Investeringspodcasten Hansen og Larsen

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I 28. afsnit af Investeringspodcasten ser Hansen og Larsen på sandsynligheden for tre forskellige scenarier de næste måneder - det gode, det skuffende og det midt i mellem. I særdeleshed faktorer som Nasdaq, Tesla og Apple, det amerikanske valg og økonomi samt smittetallene kan være afgørende for udfaldet. Få også en opdatering på de mange små selskaber, der lige nu lader sig børsnotere, og hvad du som investor skal holde øje med. I dette afsnit dykker Hansen og Larsen specifikt ned i Shape Robotics, Monsenso og FOM. https://www.youtube.com/watch?time_continue=55&v=rbim0EHo0OI&feature=emb_logo
  • GENMAB H1 - Transcript fra Q&A d. 26. august 2020

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trancript på Q&A med CEO Jan van de Winkel d. 26. august 2020. 86295_QA_Genmab_2020_08_26_1.pdf
  • Genmab interessandte nye TA købssignaler

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    RSI ser fornuftig ud om mon ikke den positive trend fortsætter. Der kom 2 nye signaler igår som er vedhæftet. Spændende op vi skal op over 2500 kommende uger. Såfremt vi bliver i kanalen kan kurs 2500 være brudt inden 22 September [image: 86293_Rising_wedge_Aug_27.JPG] [image: 86293_rising_2.JPG] [image: 86293_channel_up.JPG]
  • Visualisering af corona-kvartalerne i Norden

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    tommycarstensenT
    De allerfleste regnskaber for 2. kvartal er nu landet; eksempelvis Salesforce ($CRM) i gaar. Jeg har proevet at lave en enkelt figur, der visualiserer corona-kvartalerne i Norden; se vedhaeftede. Der er en masse forbehold. 1) Eksempelvis er top-linje-vaekst og bund-linje-vaekst selvfoelgelig ikke det samme. 2) Derudover er der ikke tale om organisk vaekst, men jeg har frasorteret virksomheder med de stoerste opkoeb og frasalg; eksempelvis Fortum, DSV Panalpina, TietoEVRY, Norwegian Property, etc. 3) Og selvfoelgelig skal man passe paa med at sammenligne vaeksten for et enkelt kvartal. 4) Der er i nogle tilfaelde fejl i min eksterne data-kilde, og jeg har sikkert ikke faaet rettet dem alle manuelt. Jeg haaber, at figuren er informativ trods disse fire og andre forbehold, som jeg ikke har naevnt. Bemaerk, at Ambu og et par andre virksomheder, der har praesenteret sent i august stadig mangler. Ambu vaekstede i Q2 med 24%, hvis jeg husker rigtigt. Det kan vaere, at jeg opdaterer figuren, naar de sidste par regnskabstal bliver tilgaengelige i elektronisk format. For USA venter jeg stadig paa regnskab fra et par virksomheder, der koerer med forskudte kvartaler ift kalender-aaret; f.eks. i morgen Dollar General, Ulta Beauty og The Gap. P.S. Jeg er forresten ogsaa ret spaendt paa Macy's i naeste uge. Flere "brick & mortar retailers" har haft trecifret vaekst i online-salg. Macy's er sammen med Etsy, Home Depot, Lowe's, eBay, Walmart, Target, Best Buy, Wayfair, rejse-hjemmesider, etc. en af de mest besoegte hjemmesider i USA. Jeg tror, at den kan overraske positivt. Jeg har overvejet at koebe den, men det er blevet ved overvejelserne, fordi jeg gider ikke eje den paa lang sigt. Ideen er hermed givet videre til de mere risiko-villige og spekulative. [image: 86288_bubble_xgrowthRevenueQ1YoY_ygrowthRevenueQuarterYoY_sizemarketCap_colorforwardPE_nordic_bySector.png]
  • Tid til at samle op i Lundbech

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Lundbeck har fået en hård medfart ovenpå det seneste regnskab, og måske også mere end rimeligt er. Men sådan er det jo ofte, når "teknikken går i sælg". Grundlæggende ser fremtiden jo lidt trist ud, da pipeline ikke indeholder nogen blockbuster, som kan løfte indtjeningen, men tjenes penge, det gør man da. Og så er der jo også den politiske rumlen i USA, som markedet rutinemæssigt overreagerer på. Min fornemmelse i knæet siger, at vi er ved et vendepunkt, så jeg har samlet op i kurs 209. Og dagscharten ser da lovende ud, om ikke andet. På plussiden er også aktiens defensive kvaliteter. Er der andre, som har en holdning til Lundbech ?
  • HANSA BIOPHARMA - EU-godkendelse af IdefirixTM (imlifidase)

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    8.00 PM CEST / 26-Aug-2020 / Hansa Biopharma AB (STO:HNSA) The EU Commission grants conditional approval for IdefirixTM (imlifidase) in highly sensitized kidney transplant patients in the European Union The conditional approval by the European Commission serves as a landmark milestone for Hansa Biopharma, as IdefirixTM (imlifidase) will be the Company's first approved drug and will transform Hansa Biopharma into a commercial stage biopharmaceutical company Lund, Sweden August 26, 2020. Hansa Biopharma ("Hansa"), the leader in immunomodulatory enzyme technology for rare IgG mediated diseases, today announced that the European Commission has granted conditional approval for IdefirixTM in highly sensitized kidney transplants patients. The formal approval by the European Commission was received two months after the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) of the European Medicines Agency (EMA) adopted a positive opinion, recommending conditional approval of Idefirix for the desensitization treatment of highly sensitized adult kidney transplant patients with a positive crossmatch against an available deceased donor. "We are very excited about today's decision from the European Commision to approve Idefirix in highly sensitized kidney transplant patients. This is the first approved drug for Hansa Biopharma and will bring hope to the thousands of highly sensitized patients across Europe waiting for a life-saving kidney transplant" says Søren Tulstrup, President & CEO of Hansa Biopharma. "Today's approval further serves as a validation of the potential of Hansa Biopharma's proprietary drug development engine and will transform the company into a commercial stage biopharmaceutical company that brings lifesaving and life altering therapies to patients with rare diseases who need them and generate value to society at large." Idefirix has been reviewed as part of the European Medicines Agency's (EMA) PRIority MEdicines (PRIME) programs, which support medicines that may offer a major therapeutic advantage over existing treatments, or benefit patients without treatment options. The first treatments with Idefirix is expected to be available to patients in select European countries during the fourth quarter 2020, as communicated earlier. A post-approval study will be initiated in parallel with the launch following the market authorization. For further information, please contact: Klaus Sindahl, Head of Investor Relations Hansa Biopharma Mobile: +46 (0) 709-298 269 E-mail: [email protected] [image: 86280_Hansa_Biopharma.jpg]
  • Pandora i højeste i flere år

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    CEO køber aktier for 23 mio kr til markedskurs. Meget bedre signal fås vel ikke. Det er ikke utænkeligt der kan være 100-200kr mere at hente på kursen nu hvor aktien langsigtet endeligt er vendt op.
  • SELUXIT - videointerview hos Proinvestor i Rødovre Centrum

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Seluxit blev grundlagt i 2006 med drømmen om at skabe det intelligente hus - et hus, der ikke blot gør dagligdagen lettere, men også automatisk reducerer energiforbruget. Virksomheden har udviklet en omfattende, teknisk platform, der hurtigt, nemt og billigt kan digitalisere virksomhedernes produkter og gavne dem og deres kunder. Seluxit blev noteret på Nasdaq First North i november 2018. https://www.youtube.com/watch?v=cVaOvhFBYdU&feature=youtu.be
  • KONSOLIDATOR WEBINAR AUG. 2020

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Dansk softwa­re­sel­skab på Nasdaq First North som vil "re­vo­lu­tio­ne­re øko­no­mi­funk­tio­ner­ne ver­den over". Se mit webinar med vækstvirksomhedens CEO Claus Finderup Grove - tidligere finansdirektør i A.P.Møller-Mærsk. https://marketing-at-konsolidator.wistia.com/medias/bdib5gy8rp
  • Europe Industry ETF

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hej. Har hørt og læst om at der er sektorrotation igang. Og har jeg forstået det korrekt, så er der ikke blot tale om sektor-rotation alene, men også fokus væk fra USA til Europa (el til Emerging Markets, hvilke spørgsmålet her ikke indbefatter) Jeg har forsøgt google mig frem til noget der for en relativ ny investor som mig, ser fornuftigt ud som en start. https://etfdb.com/etfdb-category/europe-equities/#etfs&sort_name=assets_under_management&sort_order=desc&page=1 Det er helt uoverskueligt for mig, at forstå hvad det alt sammen betyder - hvordan man kan finde frem til den rette ETF. Den rette ETF er dækkende hele Europe Industry, og er akkumulerende. Kursen er max 100 EURO. Er her nogen der kan/vil anbefale/fraråde, give råd/dele erfaringer med en/flere af disse ETF´er ? Tages imod med kyshånd VH