Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Genmab mod kurs 2500

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    TA køre planmæssigt og hvis ellers den gode stemning fortsætter kan 2500 komme for skud inden udgang af September. Er tungt lastet i Genmab [image: 86807_spaendende.JPG] [image: 86807_koere_plansaessigt.JPG]
  • MONSENSO - Ny global aftale

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Monsenso signs new agreement to support global pharmaceutical across nine European countries 21.8.2020 08:30:00 CEST ' Monsenso ' Company Announcement Company Announcement no. 8-2020 Copenhagen, 2020.08.21 Following a year-long collaboration, Monsenso signs a three-year +10 mio DKK agreement with a global pharmaceutical company. Monsenso's mobile health solution will be used for real-world data collection across two studies in connection with the launch of a new drug for depression treatment. The studies are expected to start in the first half of 2021 and will run over a three-year period, covering up to 2250 patients and 120 clinicians across Belgium, the Netherlands, the United Kingdom, Switzerland, Italy, Spain, Denmark, Sweden and France. In connection with the two studies, Monsenso's solution will be used to collect data from patients and their relatives through clinical questionnaires, daily self-assessments and behavioral data from smartphones and wearables. In addition, the patients will be offered in-app study information and can receive reminders about medication and consultations with their clinician. Monsenso's unique mobile health solution will in this way help increase the quality of clinical studies with real-time data collection while also also facilitating better communication between patients, caregivers and clinicians. "We are very pleased to expand our collaboration with this global pharmaceutical company and to participate in these projects. Depression is a leading burden of disease for society, and it has severe consequences for patients and their family caregivers, so we are proud to contribute to solving this problem" says Thomas Lethenborg, CEO of Monsenso. "In addition, the project will support our European expansion and our focus on partnering with pharmaceuticals, which is in line with our strategy". The project will not affect Monsenso's previously communicated plans and guidance for the 2020 financial year. Any inquiries regarding this notice should be directed to: Monsenso: CEO Thomas Lethenborg Tel. +45 21 29 88 27 E-mail: [email protected] Certified Adviser: Norden CEF ApS John Norden Tel. +45 20 72 02 00 [image: 86054_Monsenso.jpg]
  • Zealands udvikling begrunder 30 procent kursstigning

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    Zealands udvikling begrunder 30 procent kursstigning Zealand er i en vis udstrækning blevet ramt af Covid-19, men ifølge selskabet har konsekvenserne indtil nu været begrænsede. Købet af den amerikanske virksomhed Valeritas tegner til gengæld til at blive en god forretning, hvor V-Go salget, som fulgte med i købet, overraskede positivt i 2. kvartal. Omformningen fra udviklingsselskab til integreret farmaselskab tegner fortsat til at køre på skinner. Zealand Pharma udsendte medio august regnskabsmeddelelse for 1. halvår. Regnskaber fra biotekselskaber indeholder normalt ikke væsentlige nyheder bortset fra resultatopgørelse og balance evt. suppleret med guidance. Men det har Covid-19 pandemien imidlertid ændret noget på. Det gælder først og fremmest pandemiens indflydelse på selskabernes kliniske udviklingsprogrammer, og... https://ugebrev.dk/formue/zealands-udvikling-begrunder-30-procent-kursstigning/
  • 14 spændende US-kandidater - og hvordan jeg fandt dem

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har lige lavet en engelsk version af video fra forleden, hvor jeg bruger vores nye screenings-værktøj til at finde 14 spændende US-aktier. Efter at have fundet aktierne gennemgår jeg dem enkeltvis for at se, om nogen af dem opfylder vores tekniske kriterier. https://www.youtube.com/watch?v=BGKfobxjWwg&fbclid=IwAR0bNpspiwLFp6AWyLeofS02AsyercltvB8PoeSiD-Vf1OS4W-ZM2QIueI8
  • Teknisk analyse af Danske Bank

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Sidelæns interval Trend: Lang sigt - Ned Aktuel pris: 87 kroner Kort sigt: Aktien har siden februar 2020 og frem til nu bevæget sig mellem en kurs med top og modstandsniveau i 123 kroner og med bund og støtteniveau i 68 kroner. Lang sigt: På lang sigt har Danske Bank aktien været i nedtrend. Nedtrenden begyndte i juli 2017, hvor aktien lå i kurs 260 kroner. Herfra faldt aktien og fortsatte med at gøre det i de efterfølgende 3 år, og endte i 68 kroner d. 23. marts 2020. Siden da korrigerede aktien opad til en kurs 109 kroner d. 20.juli 2020. Aktuel kurs er 87 kroner. Opadgående retning: På kort sigt bevæger aktien sig i et sidelænsinterval med første top og modstandsniveau i kurs 109 kroner. Bliver dette niveau brudt nedefra og op, kan aktien søge videre op mod næste top og modstandsniveau i kurs 123 kroner. Bliver dette niveau ligeledes brudt, vil aktien have brudt ud af sit sidelænsinterval, og dermed bekræfte at trenden på lang sigt vender fra nedadgående til opadgående med potentielt target på den gamle kurstoppe fra juli 2017 i kurs 260 kroner. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien første gang ved intervallets bund i 68 kroner. Brud herunder vil bekræfte, at aktien skal videre nedad. Her vil aktien kunne søge støtte ved næste bundnivaeu i 61 kroner fra d. 12 september 2011. Bliver denne bund og støtteniveau ligeledes brudt, kan aktien potentielt søge ned til bund og støtteniveau i kurs 30 kroner fra d. 9 marts 2009. Afgørende bunde og støtteniveauer: 68 kroner, 61 kroner og 30 kroner. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 109 kroner, 123 kroner og 260 kroner. De tekniske indikatorer bevæger sig i nedadgående retning på både dag og ugegrafen. Til gengæld ser de tekniske indikatorer på månedsgrafen stigende ud. RSI er stigende med højere toppe og bunde. Det er modsat kursgrafen. MACD indikerer, at sælgernes styrke er aftagende. Divergens er positivt og kan måske tyde på en trendvending af den lange nedtrend. Det afspejler sig dog ikke for nuværende stigende toppe og bunde i kursgrafen. Her er det stadig faldende toppe og bunde. På den lange bane er aktien altså stadig i nedtrend. Rida Abu-Shumar/Proinvestors Analyseteam [image: 86754_Chart___Danske_Bank_d._13.09.20_.png]
  • Teknisk analyse af Hexagon Comp

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Op Trend: Lang sigt - Op Aktuel pris: 52 kroner Kort sigt: Aktien har på kort sigt været i en stigende trend siden marts 2020 og frem til i dag. Her har aktien bevæget sig i en kurs med bund og støtteniveau i 19 kroner, og med top og modstandsniveau i 55 kroner. Lang sigt: På den lange bane har Hexagon Comp aktien været i en stigende trend, og derfor er der god grund til at aktien, vil fortsætte med at stige og bryde den seneste top og modstandsniveau i kurs 55 kroner. Kurs 55 kroner er all time high, og der udløses et stærkt købssignal ved brud. Aktien været i en stigende trend siden oktober 2015 og frem til maj 2019. Her lå den i kurs 12 kroner, og steg til 44 kroner, som på det tidspunkt var den nye all time high. En stigning på ca. 300 procent på bare 4 år. Dernæst mistede aktien momentum og tog en nedadgående korrektion, og faldt til en kurs 19 kroner. Dette gjorde aktien d. 18 marts i år. Siden da og frem til i dag har aktien genfundet momentum, og er kun steget, og d. 31.august 2020 nåede aktien sin nye all time high i kurs 55 kroner. Opadgående retning: På lang sigt har aktien skabt en bundformationen, der begyndte den 27. maj 2014 i kurs 39 kroner. Dernæst faldt aktien ned til kurs 12 kroner. Dette gjorde aktien den 29. oktober 2015. Siden da har aktien været i en stigende trend, og den 29 april 2019 fuldendte aktien den bundformationen i 39 kroner. Dette kan give en mulighed for i første omgang, at have target på kurs 70 kroner, som også vil være en ny all time high. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien nede ved bund og støtteniveau i 40 kroner. Dernæst i bund og støtteniveau i 25 kroner. Brud herunder vil bekræfte at kursen skal ned, og potentielt ned til bund og støtteniveau i kurs 19 kroner fra d.18 marts i år. Afgørende bunde og støtteniveauer: 40 kroner, 25 kroner og 19 kr. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 55 kroner. De tekniske indikatorer bevæger sig i et sidelæns interval på dagsgrafen. Til gengæld ser de tekniske indikatorer på uge og månedsgrafen stærke ud. Rida Abu-Shuma/Proinvestors Analyseteam [image: 86740_Chart___Hexagon_Comp_d._12.09.20_.png]
  • NASDAQ Biotechnology - oppe med +3%

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    NASDAQ Biotechnology - oppe med +3% Er det måske starten på et rebound!?
  • Endnu engang rystende nyt om NIKOLA

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Godaften alle, I dag fik jeg et link omkring NIKOLA (brint-truck selskab), som jeg jo har lavet video om flere gange før. Denne research var dog så grundig, at jeg smed alt, hvad jeg havde i hænderne (er ved at lave flere videoer om brint-sektoren) og i stedet lavede en opdatering på hele situationen omkring Nikola. Nu kan I se videoen og læse det link, jeg har vedhæftet under videoen, og så må I se, hvad I selv tænker om det. Personligt er jeg dybt rystet, skønt jeg selv har sagt mange af disse ting. Hindenburg Research har bare lavet et stykke suverænt arbejde med at samle alle de løse ender. Men se med her, og lad mig høre, hvad I tænker. https://www.youtube.com/watch?v=Mmi_1GRjNQQ
  • Sådan finder jeg mine kandidater

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg får tit spørgsmålet om, hvordan jeg finder de kandidater, som jeg skal kigge nærmere på i det nordiske marked. Udover at jeg bruger meget tid på at kigge aktierne igennem manuelt, så har jeg nu også fået lavet en scanner, der lynhurtigt kan finde de kandidater, der opfylder mine krav til en god trend-aktie. I videoen her viser jeg, hvordan jeg gør, hvilke kriterier jeg udvælger efter, samt hvilke 7 aktier, der dukker op som interessante kandidater lige pt. Jeg håber det kan være til inspiration. https://www.youtube.com/watch?v=_QEEbbLT9uk&fbclid=IwAR2kymLrEnJWj6R1CyKkxlva0M1Bv4R16NqGbiX6YR0fT2S04HORRqlu2rI
  • Veloxis

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    hey derude. Hvor finder han de nye regnskabstal, jeg kan ikke finde dem nogen steder. https://borsen.dk/nyheder/investor/investor-om-nyt-regnskab-viser-eksplosiv-vaekst VH MM
  • Markedet er blevet Robinhoodniseret

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Markets get Robinhoodinized! Rising number of small option trades suggests retail investors have been very active. Combination of such retail investors & large funds have jumped on tech call option bandwagon, giving a clue to risks building in the market. https://www.ft.com/content/41970bab-beb5-4e83-aa78-29e939f4041b [image: 86545_Skaermbillede_2020_09_05_kl._10.30.33.jpg]
  • Ny podcast-episode af AksjeSladder

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Ny episode av AksjeSladder: I denne episoden tar panelet opp rapporten som hevder Nikola bygger på svindel, kursoppgang/emisjon/kritikk av Quantafuel, tildeling i emisjoner og hva betyr at boken i en emisjon er dekket og at emisjonen er fulltegnet/overtegnet, frontrunning av tyskere, Next ble stanset, fat finger i NEL, hvalen som pushet opp big tech, La Nina kommer, BergenBio, ADS Crude, LPG, panelets første aksje og nye favoritter. https://soundcloud.com/user-368296438/luftskipangrep-gretagalskap-og-jomfruaksjer?fbclid=IwAR3V-cGdSDQsQql42q0DpBRT3lTl5Uj8RDQKl9zUlrwfBRYJjZvsWh-vwhw
  • INVESTTECH: Ugens WebTV med de skandinaviske børser

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "I ukens WebTV ser vi på Oslo Børs og Axactor som ligger blant ukens tradingidéer. Vi ser også på Stockholmsbörsen, Københavns Fondsbørs og S&P500. Til slutt får du de siste forskningsresultater på brudd på horisontale trender". https://www.youtube.com/watch?v=FkzbMnzzazI&feature=youtu.be
  • Analyse: Makings of a Multibagger

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    An Analysis of the Best Performing Stocks over the Past 5 Years The Alta Fox 2020 Summer Intern Class Project: https://static1.squarespace.com/static/5aaacb57506fbe4636414126/t/5f5ba8c6bba8c27b79d66af7/1599842551653/Conclusion+Deck-+Makings+of+a+MultiBagger_compressed+(1).pdf
  • Qfuel skive startet

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    H
    https://newsweb.oslobors.no/message/513103 Så sker der noget.
  • Mere grønt fra Norge - Vow Ase

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Det er nogle gange svært ikke at lade sig forblænde af aktionærers forhåbninger og fremtidsscenarier. Det in mente, så er jeg ved at blive lidt hooked på norske Vow ASA (Vow / ISIN NO0010708068), der - ligesom Quantafuel - også går den grønne vej med affaldshåndtering. Hype og positive ord flyder på de norske forums floder, så nedenstående links skal da tages med en sund omgang skepsis...men det prikker til nysgerrigheden, om der (også) venter et lille eventyr her!? https://finansavisen.no/forum/thread/113253/view https://finansavisen.no/forum/thread/108612/view/0/0?page=7 Selskabsbeskrivelse fra Nordnet: Vow ASA designs, engineers, and provide solutions for waste management and wastewater purification to markets worldwide. The company offers solutions such as wastewater purification, food and industrial waste processing, production of renewable materials and products, molecules, and fuels from organic waste and biomass, valorization of non-recyclable plastic and polymers, sterilization of food and electrified high-temperature processing of minerals. Its solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for marine applications and land-based industries. Handelsvolumen er steget markant de sidste ~ 2 uger - ditto er kursen, der nu er oppe og snuse til ATH. Hvad er meningerne om selskabet herinde ? Nogle bud på de næste par kvartaler? Disclaimer: Jeg er igår gået i aktien med en lille portion. Øjnene er farvet! [image: 86700_Vow.JPG]
  • Video: Q&A med CEO i Frontline, Robert McLeod

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Nordnet Norge. CEO i Frontline, Robert McLeod, deltar i en Q&A med vår analytiker, Roger Berntsen. https://www.youtube.com/watch?v=X8VD-p30K5U&app=desktop
  • DNB Markets: Podcast med Quantafuel

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    S
    For å gjøre verden litt grønnere må vi gjøre noe med måten vi håndterer plastavfall. Norske har over mange år jobbet med løsninger knyttet til nettopp dette. Analyseteamet i DNB Markets har nettopp tatt opp dekning på aksjen. I denne episoden møter du både Quantafuel-sjefen Kjetil Bøhn og analytiker Jørgen Lian fra DNB Markets Sammen med programleder Marius Brun Haugen diskuterer de utsiktene for selskapet, markedet det opererer i og de globale miljøutfordringene: https://poddtoppen.se/podcast/995845886/utbytte/quantafuel-vil-gjore-verden-litt-gronnere?fbclid=IwAR26t2d1BsRt2YJCh1D5THCeV9QZ5zQiLCc4O1WiWk9PugO46XSyWmSGUxw
  • Teknisk analyse Fingerprint Cards

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    L
    https://www.youtube.com/watch?v=6z3BRp8weMc&feature=youtu.be
  • GM + Nikola. Giver samarbejdet mening?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er der lige en video klar til jer på engelsk. Efter det nye samarbejde mellem GM og Nikola blev offentliggjort, er jeg blevet oversvømmet af spørgsmål med, om jeg nu ser Nikola-casen anderledes. I videoen her giver jeg min vinkel på samarbejdet, men jeg kan røbe, at jeg i store træk ikke har ændret mening om Nikola. Men jeg forstår godt, at GM gerne vil have rystet lidt af deres støvede ry af sig, og der kan det være en fin branding-deal at læne sig op af Nikola. Hvad Nikola angår, så står spørgsmålene bare stadig i kø, idet der er så utroligt mange ting, der ikke holder vand. https://www.youtube.com/watch?v=bJ-gmXHqskE