Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Teknisk analyse af Danske Bank

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Sidelænsinterval Trend: Lang sigt - Sidelænsinterval Aktuel pris: 113 kroner Kort sigt: Aktien har på kort sigt bevæget sig i sidelænsinterval siden januar 2021 og frem til idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 100 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 125 DKK. I dag kan Danske Bank aktien handles til kurs 113 DKK. Lang sigt: På lang sigt har Danske Bank aktien bevæget sig i sidelænsinterval. Dette sidelænsinterval begyndte i november 2018 og er fortsat intakt idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 68 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 148 DKK Opadgående retning: I opadgående retning har aktien første top og modstandsniveau i kurs 125 DKK. Dernæst i top og modstandsniveau i kurs 148 DKK. Bliver dette niveau brudt nedefra og op, vil aktien være vendt til optrend. Samtidig vil aktien have fuldent en bundformation med toppe i 148 DKK og bund i 68 DKK. Teknisk set kan denne bundformation i første omgang give en mulighed for, at have sit target i kurs 220 DKK. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien ved bund og støtteniveau i kurs 100 DKK. Dernæst i bund og støtteniveau i kurs 80 DKK, og dernæst i bund og støtteniveau i kurs 68 DKK. Brud herunder vil bekræfte at aktien har vendt til nedtrend. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 125 DKK, 148 DKK, 195 DKK og 260 DKK. Afgørende bunde og støtteniveauer: 100 DKK, 80 DKK og 68 DKK. De tekniske indikatorer bevæger sig i nedadgående retning. RSI er faldende i styrke og bevæger sig lige over 50. MACD er ligeledes faldende og bevæger sig lige over sin signal linje. Ydermere, bevæger selve aktiekursen sig imellem sine glidende gennemsnit på 20 og 50, samt tæt på mid band af bolinger bands. Dette indikerer, at aktien vil faldende yderligere og søge mod bunden af sit sidelænsinterval. Af Proinvestors Analyseteam
  • Teknisk analyse af Coloplast

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Sidelænsinterval Trend: Lang sigt - Sidelænsinterval Aktuel pris: 989 DKK Kort sigt: Aktien har på kort sigt bevæget sig i sidelænsinterval siden marts 2021 og frem til idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 855 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 1040 DKK. I dag kan Coloplast aktien handles til kurs 989 DKK. Lang sigt: På lang sigt har Coloplast aktien bevæget sig i sidelænsinterval. Dette sidelænsinterval begyndte i marts 2020 og er fortsat intakt idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 815 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 1148 DKK, der også er aktiens all time high. Opadgående retning: I opadgående retning har aktien første top og modstandsniveau i kurs 1040 DKK. Dernæst i top og modstandsniveau i kurs 1122 DKK. Bryder aktien dernæst top og all time high nedefra og op i kurs 1148 DKK, vil aktien frembringe et køb signal og samtidig være tilbage i optrend. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien ved bund og støtteniveau i kurs 938 DKK. Dernæst i bund og støtteniveau i kurs 855 DKK, og dernæst i bund og støtteniveau i kurs 815 DKK. Brud herunder vil bekræfte at aktien har vendt til nedtrend. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 1040 DKK, 1122 DKK og 1148 DKK. Afgørende bunde og støtteniveauer: 938 DKK, 855 DKK, 815 og 760 DKK. De tekniske indikatorer bevæger sig i sidelænsinterval. RSI bevæger sig lige over 50. MACD bevæger sig lige over sin signal linje. Ydermere, bevæger selve aktiekursen sig lige over sine glidende gennemsnit på 20 og 50, samt tæt på mid band af bolinger bands. Dette indikerer, at aktien vil fortsætte sin sidelænsinterval. Af Proinvestors Analyseteam [image: 94695_Chart___Coloplast_d._26.06.21.png]
  • Danske bank

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    S
    112,05 idag som laveste idag. Hvorfor er danske banks kurs ikke højere? Når regnskabet kommer næste gang, må tallene da være ok. Danske bank og Nordea er i samme rentemarked og Nordea er steget signifikant i kurs, så kursen på danske bank må være undervurderet, eller hvad? Jeg har tænkt at 130 kr per aktie er bedre...
  • Har danske biotekselskaber scoret selvmål?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I afsnit 71 af #Investeringspodcasten taler Hansen og Larsen om nedturen i danske biotekaktier som Bavarian Nordic og Zealand Pharma - har de scoret selvmål? Derudover samler Hansen & Larsen op på Orphazymes nedslående meddelelse, på Anavex og Alzheimers samt Equinors udfordringer med den grønne forvandling 00:00 - 01:19 Intro 01:20 - 10:30 Biotek fortsætter sommerdyk 10:30 - 16:25 Orphazyme - Hva så nu ? 16:25 - 18:00 Biogen og Alzheimers 18:00 - 22:10 Ikke alt i Biotek er gråt i gråt 22:10 - 25:46 Stigende oliepriser 25:46 - 28:15 Afrunding https://www.youtube.com/watch?v=UYSRkRnZeGc&t=12s
  • Teknisk analyse af Pandora

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Op Trend: Lang sigt - Op Aktuel pris: 691 kroner Kort sigt: Aktien har på kort sigt bevæget sig i optrend siden januar 2021 og frem til idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 560 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 725 DKK. Idag kan Pandora aktien handles til kurs 691 DKK. Lang sigt: På lang sigt er Pandora aktien vendt fra nedtrend til optrend. Dette gjorde aktien i marts 2020. Trendvendingen har bund og støtteniveau i kurs 179 DKK, og har idag en top og modstandsniveau i kurs 725 DKK. Opadgående retning: I opadgående retning har aktien første top og modstandsniveau i kurs 725 DKK. Bliver dette niveau brudt nedefra og op, vil aktien fortsætte sin optrend. Ligeledes vil aktien have fuldendt en bundformation, og dermed frembragt et stærkt køb signal. Bundformationen har bund og støtteniveau i kurs 179 DKK, og toppe og modstandsniveau i kurs 725 DKK. Denne bundformation kan give en mulighed for, at have sit target i kurs 1000 DKK. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien første gang ved bund og støtteniveau i kurs 560 DKK. Dernæst i bund og støtteniveau i 387 DKK. Brud herunder oppefra og ned, vil bekræfte at aktien er vendt til nedtrend. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 725 DKK. Afgørende bunde og støtteniveauer: 560 DKK, 387 DKK og 179 DKK. De tekniske indikatorer ser kursstærke ud med stigende momentum. RSI er over 50. MACD er positiv og over sin signal linje. Ydermere, er selve aktiekursen over sine glidende gennemsnit på 20 og 50, samt tæt på high band af bolinger bands. Dette indikerer, at aktien vil fortsætte sin optrend. Af Rida Abu-Shumar/Proinvestors Analyseteam
  • Chemometec - lidt TA.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Den sidste LANGE periode har Chemometec udvist en bemærkelsesværdig udvikling. Kursstigningerne accelererer som her vist ved dagschart. Vi kan notere os at afstanden fra en top til næste bund mindskes (grønne streger bliver mere og mere horisontale for tilsidst at ...). https://www.tradingview.com/x/o3P1rJmG/ Trækker vi chartet ud på uge-plan ses den bemærkelsesværdige udvikling: https://www.tradingview.com/x/Uao9jSBS/ Rsi ligger næsten konstant på 60+. FA udviklingen, som i dybden er beskrevet under https://proinvestor.com/chathistory/-106/chemometec KAN .. være årsagen da forventningerne er stigende og værdien af "sortimentet" stigende set i lyset af kompleksitet og konkurrence tærskel. Nu er fortidige bevægelser jo ikke nogen garanti for fremtidige. Men MEGET .. tyder på at aktien er i færd med at skifte NIVEAU. MVH
  • cBrain

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    FieF
    Nogen her, der har en mening om cBrain udover, at P/E værdien er meget høje? Jeg har været inde i aktien de sidste 4 år, men har svært ved at finde god debat om aktien. Det ville være dejligt, at høre andres mening om aktien M.v.h. Bente
  • Teknisk analyse af Chr. Hansen

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Trend: Kort sigt - Sidelænsinterval Trend: Lang sigt - Sidelænsinterval Aktuel pris: 573 DKK Kort sigt: Aktien har på kort sigt bevæget sig i sidelænsinterval siden marts 2021 og frem til idag. Her har aktien bevæget sig med bund og støtteniveau i kurs 504 DKK, og med top og modstandsniveau i kurs 617 DKK. I dag kan Chr. Hansen aktien handles til kurs 573 DKK. Lang sigt: På lang sigt har Chr. Hansen aktien bevæget sig i sidelænsinterval. Dette sidelænsinterval begyndte i juni 2019 og er fortsat intakt idag. Her har aktien bevæget sig med top og modstandsniveau i kurs 758 DKK, og med bund og støtteniveau i kurs 406 DKK. Opadgående retning: I opadgående retning har aktien første top og modstandsniveau i kurs 617 DKK. Dernæst i top og modstandsniveau i kurs 691 DKK, og dernæst i top og modstandsniveau i kurs 734 DKK. Bliver dette niveau brudt nedefra og op, vil aktien være vendt til optrend. Bryder aktien dernæst top og all time high i kurs 758 DKK, vil aktien have fuldent en bundformation med toppe i 758 DKK og bund i 406 DKK. Denne bundformation kan give en mulighed for, at have sit target i kurs 1100 DKK. Nedadgående retning: Her er der støtte til aktien ved bund og støtteniveau i kurs 532 DKK. Dernæst i bund og støtteniveau i kurs 504 DKK og dernæst i bund og støtteniveau i kurs 406 DKK. Brud herunder vil bekræfte at aktien har vendt til nedtrend. Afgørende toppe og modstandsniveauer: 617 DKK, 691 DKK, 734 DKK og 758 DKK. Afgørende bunde og støtteniveauer: 532 DKK, 504 DKK og 406 DKK. De tekniske indikatorer bevæger sig i sidelænsinterval. RSI bevæger sig lige under 50. MACD bevæger sig lige under sin signal linje. Ydermere, bevæger selve aktiekursen sig imellem sine glidende gennemsnit på 20 og 50, samt tæt på mid band af bolinger bands. Dette indikerer, at aktien vil fortsætte sin sidelænsinterval. Af Proinvestors Analyseteam [image: 94484_Chart___Chr._Hansen_d._20.06.2021.png]
  • Oversolgte valueaktier

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Nu har jeg i noget tid siddet og overvåget markedet, om hvor der er overkøbt og oversolgt i det danske marked. Det virker på mig en smule besynderligt, at der er så meget value der på det sidste har rykket sig op i den oversolgte del af markedet, mens der har været en større tendens i på eksempelvis det amerikanske marked til, at det er lige omvendt, at value flytter sig over i den ligevægtige-> overkøbte del. Nu er min tid slet ikke til at jeg kan trykteste dette - det er udelukkende en observation, og derfor kunne jeg godt tænke mig, hvis andre havde nogle observationer som kan be- eller afkræfte denne observation. Tidligere føler jeg, at jeg har haft nogenlunde styr på min portefølje under volatilitet, men jeg må nok indrømme, at jeg på den korte bane er blevet slået lidt af markedet, fordi mine defensive papirer overhovedet ikke opfører sig som et defensivt papir. Det er en bekymring i min bog, at så mange vælger at sælge sine valuepapirer når renten stiger, men jeg vil meget nødig gøre mig til dommer over markedet (for det har altid ret).
  • $40K til $1 mio - Kan det lade sig gøre?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej alle, Så er der en ny engelsk video oppe. Jeg har fået utroligt mange positive tilkendegivelser siden min sidste video, hvor jeg foreslog noget mere videomateriale om optioner og min måde at handle dem på. Så jeg har besluttet mig for at lave en ny konto udelukkende til dette Youtube projekt, hvor jeg starter ud med $40.000 og lægger penge til hvert kvartal. Målet er at få kontoen op $1.000.000. Dette er dog IKKE noget get-rich-quick, men derimod et "build freedom slowly" projekt, der nemt kan tage 10 år. Målet er at vise, hvordan jeg bruger US aktier + forskellige optionsstrategier til at øge mit afkast og mindske volatiliteten i porteføljen. Jeg håber, I vil være med på rejsen. ???? På min engelske Youtube-kanal starter jeg i denne uge på at optage en lang række videoer, der skal ende ud som et komplet optionshandels-kursus, der vil være frit tilgængeligt for alle. https://www.youtube.com/watch?v=LdhYceuhHTc
  • Nordnet

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Da jeg oprettede min konto ved Nordnet skulle de selvfølgelig have diverse papirer, herunder kopi af billed ID. Det fik de, nu mange år siden. I december sidste år bad de igen om billed ID, begrundede med hvidvaskregler (mærkeligt for de havde jo). For 2 uger siden spurgte de F..... igen, truede med at jeg ville miste min konto hvis det ikke kom indenfor en uge. De fik igen, med mit ønske om at bekræfte modtagelsen. Har i andre været udsat for det samme? De har ikke svaret, så jeg ringer kl 9, er meget utilfreds p.t Håber i gider svare HVIS i har prøvet det samme. VH MM
  • Market memefication

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    En meget læseværdig artikel i Finansiel Times omkring et fænomen, som måske er kommet for at blive. "Memefication" startede indenfor handel med kryptovaluta og har nu bredt sig til aktiemarkederne. Eksempler på massivt handlede "meme-aktier" er f.eks Gamestop og AMC. https://www.ft.com/content/e3304649-7348-424e-b354-e8da1c819364
  • Top 10 investeringsbøger

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Her er en liste over mine top 10 investeringsbøger, hvilke bøger er dine favoritter. Diary of a Professional Commodity Trader af Peter L. Brandt Market mind games af Denise Shull Statistics for the trading floor af Patrick Boyle Reminiscences of a Stock Operator by Edwin Lefevre Fooled by Randomness af Nassim Taleb Liar's Poker af Michael Lewis More Money than God by Sebastian Mallaby Fortune's Formula af William Poundstone The trading manual af Tom Hougaard The biology of investing John R. Nofsinger and Corey A. Shank (2020) ISBN: 978-0-367-44414-3
  • Diskuteres din aktie op?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I afsnit 70 Investeringspodcasten meme(r) Hansen og Larsen om vilde aktieudsving og om nødvendige ingredienser for at en aktie kan blive diskuteret op og årsagen til stigningen i danske Orphazyme. Tevas investorer er sat på en tålmodighedsprøve af større dimensioner; hør med og se mere 00:00 - 01:21 Introduktion 01:22 - 15 29 Spekuleres dine aktier op 15:30 - 26:48 Teva 26:49 - 27:54 Afrunding https://www.youtube.com/watch?v=99k-uaoi1xA&t=3s
  • Lær Trendfollowing og min handelsstrategi

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    M
    I går Onsdag d. 17/6-21 afholdte jeg dette webinar. Det handler helt basalt om tankegangen bag den strategi, der kaldes "Trendfollowing", og jeg gennemgår både filosofien samt de historiske resultater langt tilbage i tiden, hvis man havde praktiseret denne tilgang. I anden halvdel af webinaret gennemgår jeg i detaljer, hvordan jeg finder kandidater, hvordan jeg vurderer en trends styrke, og hvad der skal til, for at jeg går ud af en aktie igen. I webinaret gennemgår jeg også en række af seernes aktieforslag for at se, hvordan trenden er i disse netop nu. Jeg håber forklaringerne giver mening, men ellers kan I altid skrive til mig med spørgsmål. https://www.youtube.com/watch?v=EUNK008vrB0
  • Four Biotech Names To Watch

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Best Stocks Moving Today? 4 Biotech Names To Watch Novo Nordisk (NYSE: NVO) Anavex Life Sciences Corp (NASDAQ: AVXL) Genmab A/S (NASDAQ: GMAB) Altimmune Inc (NASDAQ: ALT) Læs hele artiklen: https://www.nasdaq.com/articles/best-stocks-moving-today-4-biotech-names-to-watch-2021-06-17
  • Det bliver dyrt for nogen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    https://finans.dk/erhverv/ECE13067629/aktien-er-eksploderet-nu-er-orphazymes-eneste-laegemiddel-afvist-i-usa/
  • Orphazyme - Danmarks "meme" aktie i Bloomberg

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Danish investors and analysts spent their morning trying to figure out why a tiny biotechnology company suddenly soared almost 1,400% during U.S. trading hours. Orphazyme A/S says it has no idea why its American depositary shares surged overnight. When trading started in Copenhagen on Friday, the stock initially rose as much as 76%, before jumping more than 140% when the U.S. opened later in the day. The company warned investors against being sucked into the frenzy". https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-06-11/danes-wake-up-to-new-meme-stock-after-1-387-spike-in-u-s-hours#aktier
  • TEVA retssag og stigning.

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    bgadkB
    Fin dag for TEVA: +7,46% Da jeg ikke kan finde andre nyheder, så går jeg ud fra at det er retssagen om Opiat afhængigheden som er startet i New York, som enten går godt eller måske ser markedet bare henimod en afslutning og afklaring. Håber at markedet har ret...
  • Cup with handle udvikling

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Hvad har vi her. Begynder at ligne potentiel CWH. For mig at se er der stor upside når man sammenligner med historiske kurser. Har købt lidt igår og holder extra øje med udviklingen [image: 94140_Skaermbillede_2021_06_10_142034_CWH.png]