Aktiesnakken — April 2022
-
-
SB det har du ret i, selvom det kan være delvis ærgerligt hvis et selskab bliver en stor udbytte aktie
-
Men ja jeg regner også med jeg kommer til at kigge mere på startup selskaber over de kommende år
. Finde den/de nye ennogie
-
▲<br>
Groft forenklet:<br>
X penge brugt på at bygge fabrikker med QFs teknologi giver ≈ 5-10 gange højere afkastning på pengene end at bruge samme X penge på at at købe op QF. Derfor er det ekstremt usandsynligt at nogen ønsker eller vil forsøge at købe op QF, fordi det er fuldstændig meningsløst. Det har alle shortere og QF, samt BASF, KIRKBI og andre store aktionærer regnet ud for længe siden. -
▲<br>
Er der et scenario hvor det er mere lønsomt at bruge X penge på at købe op QF fremfor at bruge samme X penge på at bygge fabrikker med QFs teknologi?<br>
Ikke som jeg kan regne ud, ikke engang i nærheden, selv om en får købt QF næste uge for NOK 5 mia, hvilket en ≈100% sikkert ikke får (≈ NOK 29,27 / aktie, med 170 796 847 aktier inkl. udestående optioner in the money), og kan licensere ud QFs teknologi til USD 10 mio per år per 100.000 ton plastaffald.<br>
▼ -
<u>QF business case:</u> http://cqz.eu/QFUEL-business-case.pdf <br>
Hvad kan en gøre uden at købe op QF eller eje QF aktier?<br>
• Bygge fabrikker alene, eller i JV med andre hhv. QF, med årlig EBIDTA ≈ 0,5*CAPEX.<br>
Hvad kan en i tillæg gøre hvis en køber op QF?<br>
• Licensere ud QFs teknologi til de der ønsker at bygge fabrikker med QFs teknologi.<br>
▼ -
Hvis vi antager Exuinor vil ind på markedet og ønsker at bygge 30 fabrikker over kommende 10 år kan det være en fordel at købe Qfuel for at få hele kagen og en hurtig indgang på markedet i.f.t at skulle starte helt på bar bund. Qfuel har allerede et fundament og ansøgt byggetilladelser m.m så det vil være en fordel at købe et firma som allerede er igang. Kursen på Qfuel er banket i bund så derfor kan Qfuel være i fare for at blive opkøbt af de grunde jeg lige har nævnt. Opkøber kan evt.
-
fortsætte samarbejdet med Lego og BASF. Altså have en handelsaftale med BASF og Lego. Det kan være de starter med et bud på 25 nok og forhandler vidre derfra. Alt andet lige vil byggeprogrammet blive accelereret kraftigt hvis en eventuel opkøber har dybe lommer.
-
Set over en 20 års periode vil det være en fordel for opkøber at eje 100% eksempelvis 50 fabrikker versus 25 fabrikker. De bataler således en forholdsvis lille overpris for at komme hurtigt ind på markedet for at få de 50 fabrikker og den profit som 50 fabrikker giver versus 25 fabrikker som el 50/50 samarbejde giver. Svært at estimere profit af 25 fabrikker i fremtiden men jeg vil tro det vil være mere lukrativt for opkøber at eje 50 fabrikker versus samarbejde og kun få prifit fra 25 fabrikker
-
<b>@Daytrader_DK</b>, ingen opdaterede top-20 aktionærlister i dag. Alle er opdateret 13.04.
-
Ok, tak for info.
-
@Daytrader_DK, nu er top-20 opdateredet.
-
👍
-
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=255331778 "
We are working on multiple prospects for new plastic recycling plants..."
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind