Aktiesnakken — Februar 2022
-
Jeg forstår hvad QF laver. Jeg mener der er et stort fremtidigt marked. Deres teknologi virker. Det kræver vedligeholdelse en gang imellem. Nogle gange en stor omgang, andre gange et hurtigt fix. Jeg sælger ikke mine aktier. Jeg tror de har en stor fremtid foran sig, selvom man skal være stærk i troen lige i øjeblikket.
-
I 2022 uge 4 producerede QF i Skive med 2 linjer 54,51% (0,69 * 0,79) af designed kapacitet på 210 ton = 114,471 ton. Antag at de i uge 26 producerer fuld kapacitet på 210 ton med 2 linjer. Interpolerer jeg over alle 26 uger i H1, må QF i Skive øge produktionen med 4,34 ton/uge, og får totalt produceret 4 049 ton i H1, lidt mindre end i mit 16:04 regnestykke med 4 218 ton i H1.
-
FA har publiceret en +artikel om de sidste Skive problemerne https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/02/06/7814382/nordea-spar-kurshavari-i-quantafuel-etter-nytt-nederlag <br>
FA har snakket med Lars som ikke siger noget andet end til DN. Og med Nordea analytiker Elliott Jones der forventer at QF i morgen potentielt kan falle mellem 10 og 20 prosent. -
DN online GRATIS artiklen https://www.dn.no/industri/quantafuel/lars-rosenlov/quantafuel-stenger-ned-skive-anlegget-som-folge-av-mekanisk-feil-veldig-ergerlig-sier-toppsjefen/2-1-1163933 står ikke på tryk i DN 07.02 papir-/e-Avisen. FA 07.02 papir-/e-Avis kommer først en gang efter 21:00.
-
Enkelte på andre norske fora (som ikke har interesser i selskapet) påpeker at selskapet distanserer seg fra Skive, og fokuserer mer på mekanisk gjenvinning (mistolkning av sorteringsanlegget i Esbjerg).
-
BM 10.1: "Our experience from the past few weeks shows that the last remaining identified process challenges have been resolved by installation of the new equipment during the turnaround. We expect to resume production shortly following inspection and repair. "
-
DN online GRATIS artiklen https://www.dn.no/industri/quantafuel/lars-rosenlov/quantafuel-stenger-ned-skive-anlegget-som-folge-av-mekanisk-feil-veldig-ergerlig-sier-toppsjefen/2-1-1163933 bliver angivelig stadig væk opdateret.
-
Dagens BM omtaler Skive i tredjeperson ("Quantafuel has started an investigation into the failure..."), og er tilsynelatende ved negative oppdateringer.
-
At QFUEL faller 10-20 % i morgen skyldes ikke at produksjonen er stoppet, men at det ikke er så rett frem som ledelsen har fått det til å fremstå.
-
Det er som du sier at når alt er mørkest en bør kjøpe. Men det kan nok bli langt mørkere før solen står opp. Vi vet ikke om de må installere nye brennere, og hvilke skader det er på linjen som feilet. Om det blir en repetisjon av pumpene i fjor høst og flere måneder uten drift i skive, og mon tro hvilke partnere som vil gi FID på nye anlegg med den usikkerhet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind