Aktiesnakken — Februar 2022
-
Det har i hvert fald ikke været så alvorligt at AT kommer ud
-
@StockBull 6/2 06:59:<br>
Slik jeg læser overskriften <b>Quantafuel-direktør er svært godt tilfreds: Fuld drift på fire linjer inden 1. juli</b> https://www.skivefolkeblad.dk/søg/?q=Quantafuel er det Lars der har sagt <b>Fuld drift på fire linjer inden 1. juli</b>, og det har han mig bekendt ikke sagt. -
Inde i artikler står der:<br>
<i>«I løbet af de sidste to uger af januar producerede fabrikken i GreenLab, hvad der svarer til seks lastbiltanke fyldt med råmateriale.»</i><br>
Det ved vi ikke er rigtig, da det var i løbet af hele januar i følge BM https://newsweb.oslobors.no/message/552560 -
Men regner man på det, må QF for at nå at pyrolysere 12.000 ton plastaffald i 2022 have fuld drift på alle 4 linjer senest 1. juli. Det skyldes at de H2 kun producerer i 5 måneder pga 3 uger (21-22-23 dage) fælles ferie i juli + 8 dage mellem jul og nytår. Regnestykket kommer.
-
mechanical failure skriver de. Ikke kemisk (eksplosion). Så måske den er stoppet med at rotere??
-
Reserven de har sagt for nyligt at fabrikken skal køre 365 dage om året. Så de bemander efter det. At jeg ikke tror, eller kan have min tvivl, hvoledes de gjorde det sidste år, er at de er midt i opskallering
-
Så fuld drift på 4 linjer hele 2. halvår giver 10.000 tons. Så skal de blot lave 2.000 tons de første 6 mdr. Det skal de kunne gøre med lukkede øjne
-
Mener det var en præsentation. Det kom i hvert fald ud efter jeg selv havde slået ret meget på tønderne om at de nok ikke havde kapacitet til at køre julen over sidste år
-
Det står også i miljøgodkendelse til Esbjerg
. 24/7/365 -
Ser det står på side 22 i udkastet til Esbjerg miljøgodkendelse https://www.esbjerg.dk/files/filer/om kommunen/annoncer/kommune- og byplan/01 2021/pdf/udkast - miljøgodkendelse af quantafuel asa_s produktionsanlæg.pdf <br>
<i>«Virksomheden forventes at være i drift døgnet rundt på alle årets dage inkl. lørdag og søn- og helligdage.»</i> -
jep
-
Mon ikke fabrikken kommer i drift i løbet af den kommende uge. Men afhænger naturligvis af hvad root cause er
-
Skive er konstrueret for at maksimalt kunne producere:<br>
1: 20.000 ton plastaffald/år (med alle 4 linjer).<br>
2: 60 ton plastaffald/produktionsdag (med alle 4 linjer).<br>
3: 15 ton plastaffald/linje/produktionsdag.<br>
4: 105 ton (15*7) plastaffald/linje/produktionsuge. -
Forrige uge producerede de med 2 linjer 54,51% (0,69 * 0,79) af designed kapacitet på 210 ton = 114,471 ton * 13 uger (Q1) = 1 488,123 ton. 13 uger i Q2 med fuld kapacitet på 210 ton/uge = 2 730 ton. Med 10 000 ton i H2 bliver det til sammen 14 218 ton, så de har ikke meget at gå på for at klare 12 000 ton i år.
-
Vi trænger snart til nogle nyheder, der kan tage lidt usikkerhed ud af casen. Jeg tror denne opdatering er kommet ud, fordi den påvirker produktionen og derfor hvor meget de kan oplyse næste gang, de har fået skippet af sted. Hvis det tal begynder at falde, så skal der angives en årsag. Den har de givet nu, up front.
ammenlignet med forrige
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind