Aktiesnakken — Februar 2022
-
Det står som sagt på forsiden, også på det her link https://www.skivefolkeblad.dk/taksonomi/149e7239-341f-483e-ae03-5509c9b79fc6/ så måske derfor han ikke gentager det i artiklen for hvergang han bruger order drift - jeg ved det ikke
-
SB det ligner en journalistisk stramning. Her er selve artiklen. Og der står intet i den om fuld drift https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/100793_SF_04.02.2022.png
-
Og på uges præsentation der siger Lars heller ikke noget om fuld drift i Q2. Han siger derimod at de 2 andre linjer kommer hurtigere op end ellers planlagt
-
I øvrigt tror jeg vi alle har brugt de forkerte tal omkring Skive og de 12.000. Altså vi har taget det som 12.000 tons olie. MEN af præsentationen den anden dag kan vi jo se de allerede nu guider for 23. Der siger de 20.000 tons. Og de er jo design kapaciteten på plastik
-
Så med de 12.000 tons plast i år, så vil de kunne producere 9-9.500tons olie
-
Hvis de får linie 1 og 2 på fulddrift i Q1 kan de naturligvis også opnå fulddrift på 3 og 4 i Q2 og på kortere tid end 1 og 2. De vil jo ikke have de samme problemer på linie 3 og 4 som på 1 og 2. 1 og 2 som stadig er pilot og lærerigt. 3 og 4 bliver "a walk in the park" sådan er det altid på nybygningsprojekter. Det første skib tager altid lidt længere et bygge end no. 2, 3 , osv.
-
SB jeg regner nu heller ikke med de får 1+2 i fuld drift i Q1. De har stadig en ret stor flaskehals et elle andet sted siden de kun køre 54,5% oppetid pt
-
Problemerne er jo FØR de enkeltstående linjer. Et eller andet som der ikke er redundans på. Så det vil også ramme linje 3+4 så længe det issue ikke er fixet
-
Nej mener ikke vi har fået opex på skive at vide. Andet end den er dyre per tons end på 4x større anlæg i Esbjerg
-
Jeg ved det ikke. Men for mig vil det være skuffende. Hvis de ikke kan fixe infeed problemerne på under 1 måned er det mere alvorligt end de indikere. Lars virker også optimistisk og det burde han ikke være hvis de ikke kan løse infeed problemerne på under 1 måned. Infeed er jo ikke rocketsience.
-
er det i dag anlægget er stoppet?
-
Er det stadig de ca. 25mio US i Opex vi regner med på et 100k ton anlæg? Hvis ja, så kan vi måske ca. regne med 8mio. US i Opex på Skive. Ved fuld drift, d.v.s. 16k ton olie, så er der ca. 8mio us tilbage. Tænker at det cashflow også kan bruges til noget ifb. med finansiering af nye anlæg
-
Med den fokusændrig de har fortaget, fra poc til ugentlig produktion, så tænker jeg det tager noget længere tid. Ellers vil de 12.000 tons også være alt alt for lavt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind