Aktiesnakken — Februar 2022
-
Jeg tror det må bero på usikkerhed omkring Skive.
-
Men bliver ikke forbavset hvis både Eliott Jones (Nordea) og Danske er tavse som graven, hvis der kommer en melding om at problemet er løst med brænderen.
-

-
Synes nu det er meget rigtigt af DB at fortaget en kæmpe nedjustering. de kan ikke blive ved med at holde den på 60 efter det her
-
Mon ikke der er en herinde der benytter DB der kan få fat på den

-
Tænker bare det
er en kortere update på et par sider -
Ofte så justre analytikerne blot på enkelte parameter for at få deres target til at flugte bedre med virkeligheden. Det gælder op såvel som ned
-
Jeg tænkte ikke så meget på analytikerne. Mener ikke deres targets er anvendelige for private investore. Jeg tænkte mere på deltagerne i panelet her. Dem som har købt, dem som har udtrykt at det var en overreaktion med et fald på 20-25%. Hvorfor mener i det var en overreaktion og
et godt tidspunkt at købe? -
Jeg har ikke købt yderligere op. Men jeg mener casen stadigvæk er intakt og holder derfor mine aktier. Der er opstået et problem, som for mig at se er løsbart.
Derfor kan jeg ikke se at aktien nu skulle være 25% mindre værd. Ja, PoC bliver forsinket, men det synes jeg allerede var blevet indregnet med de første 25% den faldt.
Om det er et godt tidspunkt at købe på, afhænger nok af ledelsens udmeldinger de nærmeste dage. Det kan gå både den ene og den anden vej. -
For mig at se er folk blevet skræmt, af QF's udmeldinger og emissionen, medier og shortere.
Det er ikke rationelt at aktien mister en trediedel af sin værdi pga. en (måske) mindre fejl på et brændkammer? -
Jeg mener det var/er en overreaktion fordi det dels kommer på ryggen af et 25% fald (emi og Nordea) og dertil at den svære del, den kemiske del, den virker. De producere den rigtige kvalitet og mængde per tons plast
-
Det mekaniske der har drillet skal nok blive fixet. Det er den kemiske del der er den svære
-
Koden det ved vi ikke endnu. Det vidste de heller ikke i mandags, idet anlægget stadig var for varmt til at inspicere
-
Jeg har det lidt på samme måde som DT. Har ikke købt yderligere op, men har heller ikke solgt. Ingen tvivl om at deres troværdighed havde fået nogle ridser. Jeg syntes dog det første fald var en overreaktion, og syntes derfor den nu er bombet FOR meget tilbage. MEN ingen tvivl om at der er en risiko på aktien. At få sådanne processer op at køre kontinuerligt, er en svær opgave, med evig udsigt til nye udfordringer. Syntes dog at de har verificeret selve processen, og det mekanikmæssige ser jeg
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind