Aktiesnakken — Januar 2022
-
Jeg fulgte kursen det meste af dagen i dag. Handeldagen var spændende nok på trods af det lille udsving. Der var ingen bud der fulgte med på 100k overraskelsen fordi det var før US åbnede. Ingen vidste hvor langt den shitball ville flyve.
-
Tak @Reserven for at dele dit Excel trylleri med os
-
Jeg har lige lavet en opdateret udgave her https://pastebin.com/LQJ71NKA @Reserven. Denne gang uden tusindtals seperator, hvis det skulle give anledning til besvær i Excel.
-
Så håber jeg ikke der lavet om nomenklatur af navne over perioden.
-
@Gavranovic: <br>
Skive er konstrueret for at maksimalt kunne producere:<br>
1: 20.000 ton plastaffald/år (med alle 4 linjer).<br>
2: 60 ton plastaffald/produktionsdag (med alle 4 linjer).<br>
3: 15 ton plastaffald/linje/produktionsdag.<br>
4: 625 kg plastaffald/linje/time.<br>
►: Ca 1 balle plastaffald/linje/time. -
Jeg tror at "alle" transportbånd efter shredderen er inde i anlægget, så de kan man ikke høre udenfor. For 173,6 g plastaffald/linje/sekund går transportbåndet heller ikke så hurtigt at det laver meget støj. Tror at de i dag mellem shredderen og reaktoren(e) har en buffer / silo for kanske maksimum 1 time eller 2. I alle nye anlæg skal de øge den buffer betydelig, >1 dag, ha mindst 2 shreddere, plus en komplet shredder som reservedele.
-
Ja, det ville give god mening.
-
Det lykkedes mig at få data arrangeret i Excel og plottet det ind i nogle grafer.<br>
De kan ses her: https://ibb.co/Wx8NwKw (lidt rodet, men en start!).<br>
Nu mangler jeg blot at tilføje de andre faktorer (kurs udvikling, volumen, short interest) men det må blive en anden dag.<br>
Hvis der er nogle der kan bruge excel arket til noget, så sig til, så uploader jeg det et eller andet sted. -
@Daytrader_DK: <br>
Tak for dit arbejde. Kommer tilbage til det. -
Da bør Blackrock snarest købe en STOR portion QF aktier: https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/01/18/7804497/gronne-enhjorninger-er-fremtiden
-
@Daytrader_DK:<br>
Excel arket dit vil jeg meget gerne have. -
De har da råd til en god stak QF aktier

-
okay, prøver lige at finde et sted at uploade det
-
-
Tak, det kan jeg (men ikke i dag) gøre noget med. Formatere aksene pænt, og have datoerne (+ volumen + slutkurs) på den nedre/primære X-aksen. Excel charts kan have 2 Y-akser (primær & sekundær) med "fri placering", venstre/højre side (begge kan være på samme side), og 2 X-akser (primær & sekundær) med "fri placering", oventil/nedentil (begge kan være oppe eller nede). -
Det lyder godt. Ja jeg er ikke så meget inde i excel, så det ville være fedt hvis du kan sætte det op når du får tid.
-
Tak

-
For ALLE aktionærer trængs dato kun en gang (i spalte A). Og for hver aktionær trængs kun en spalte med antal aktier for hver dato, med aktionær + land som spalte-overskrift. -
Skal også lægge på et lille X-rudenet for antal aktier og et Y-rudenet for hver nye uge.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind