Aktiesnakken — December 2021
-
Jeg går typisk kun efter de 3-6% swing. Det lavede jeg også i går. Det kan så godt være at jeg kunne have købt yderligere 3-4% billigere fordi den er fortsat ned. Men det røre mig ikke. For akkumulerede ca 3% flere aktier i går ved trad på 50% af mine QFer
-
Jeg tror vi får den i år, med mindre de har ændret varigheden til 14 dage. De har tydeligt kommunikeret at forventet opstart på POC midt december, og hvis de skal køre i en uge, er der plads til en eller 2 omstarter
-
Ahhh det har de netop ikke. Kommunikeret opstart POC medio dec. Det er hot test de har. Og de har ikke fortalt noget om hvor lang den er. Der er jo netop også en årsag til de har sagt omkring årsskiftet og ikke inden udgangen af året.
-
Medmindre de har opfundet en anden test mellem hot comission og POC sår er det, det de har kommunikeret:
-
"One line is currently being warmed up to commence hot commissioning, where key
processes and the interaction between them are tested at operating temperature.
The first feeding of plastics is planned around mid-December." -
Når de fylder plastic i, efter hot comissioning så er det jo fordi de starter POC
-
og planlagt til midt december
-
vi mangler nogle observatør meldinger fra Skive, som der var en årgang

-
Ja kunne vi ikke få lidt privat mediedækning på niveau med Bocachika (SpaceX)? Jeg kan ikke forestille mig QF 5 min i 12 øger benchmark for sig selv med 2 ugers POC. Der er jo ingen point at hente her. Det må da nærmere være mulighed for at køre to gange POC for at være sikker setup holder før markedet forventer rask fremskridt mod fuld drift. Måske har Pareto også sovet i timen og misforstået noget.
-
ja måske, men
-
"We are now starting hot commissioning, followed by feeding of
plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year
end." -
Når jeg læser denne linje forstår jeg hvorfor Pareto analytiker mener det 14 dages varighed.
-
Start d. 15 december + 14 dage = 29 december plus / minusnogle dage så lander vi omkring year end.
-
Det giver så desvære ikke r
et meget luft, hvis noget går galt. -
Nope der er ikke meget buffer. 1 til 2 uger. Havde Lars haft valget havde han nok også kalkuleret med lidt mere til justering men han blev nød til at overtage timeline uden at sende et frygtelig negativt signal. Til gengæld har han heller ikke vurderet det til at være umuligt. Det forbliver spændende.
-
Det tror jeg du har ret i. Og ja, det forbliver meget spændende, teoretisk set kan vi have POC sidst i næste uge.
-
Yes. Det ville være første gang et så kompleks foretag lykkes uden justering men en gang skal jo også være første gang.

-
ja

-
Nåh før vores hypotetiske optimisme skræmmer pensionisten til noget mere konkret. KB Management har ikke solgt en enste ekstra aktie på trods af at vi rundede de 32.80
-
Kjertil må også tro på det
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind