Aktiesnakken — December 2021
-
Helikon har i hvert fald fået klø i går på både NEL og QF
-
-
Jeg tænker ideen med at køre POC på en linje, måske også gøres, så hvis går der noget galt under PoC efter nogle dage, kan man hurtigt lave ændringer på linje #2 og starte en ny PoC op. Det samme med #3 og #4. Altså mulighed for forskudte starter.
-
Mjaaa tror alligevel ikke det har noget med det at gøre. Og går det først stop i den på den ene linje, så vil der alt andet lige ske det samme på den anden. De er modificeret på samme måde
-
jeg mener at de ikke skal hen og rense og starte forfra. dvs. de har en backup linje klar
-
så nye ændringer hurtigt kan eksekveres
-
Den enest fabrik de reelt kan komme en hurtig FID på er Esbjerg. Så vil bestemt ikke udelukke vi kan komme i sive mode igen. Fordi der så godt kan komme til at gå flere mdr inden sådan for alvor reelt nyt
-
Vil tro vi får FID på esbjerg så snart poc er gennemført
-
DT men det vil jeg så ike kalde POC. Det er at en linej skal køre med 90% oppetid på 7 dage.
-
den nye linje skal naturligvis også kører i 7 dage igen, det er mere tiden der går mellem forsøgene der kan kortes ned på den måde
-
Mjaaa måske. Vi kan håbe. Men var det MINE penge som ekstern investor, så ville jeg se lidt længere data end blot POC. Det vil intet betyde for mig som investor om vi starter i januar eller marts med at bygge fabrikken. Modsat så vil der være klart mindre risiko når QF har vist en linje kan køre langt længere end 7 dage i træk
-
jeg tror at investor har ventet længe og vil se at komme igang, og mener at FID på esbjerg er blevet nævnt før vil blive truffet efter POC
-
Men seriøst ville DU ager sådan hvis det var DINE penge? Jeg ville godt nok ikke når vi taler sådan beløb. Så vil jeg have mere vished
-
Og jeg er ellers kendt for at være high risk investor

-
Hvis der går stop i linien er det jo p.g.a deres kommissionerings plan ikke er ok. Der er jo en masse tests der skal være klappet af inden de går igang med PoC så det vil være noget af et set back hvis de har overset noget på den front, hvad jeg for øvrigt ser som lille risiko for - men ja der er altid en risiko for noget svigter. Det er dog proffessionelle folk så mon ikke de klare den inden Jule anden

-
Set fra investors siden kan jeg blot ikke se hvad der vindes ved at starte nu vs om 3 mdr
-
Nu er jeg teknisk kyndig på deres pyrolyse, men jeg vil mene at kan det køre i 7 dage uden problemer, så er man så meget på rette vej at man løser udfordringerne hen af vejen
-
nu er jeg IKKE
-
Ja hvis IKKE de kan nå POC i den her ombæring, så tror jeg vi er une 20 igen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind